4. Jak jsme stavěli affiliate program Econea – Spouštíme program

Vše připraveno, otestováno, takže dnes můžeme konečně začít. Je smutné, že samotné spuštění affiliate programů je pro mnoho e-shopů konečnou zastávkou. Myslí si, že stačí mit program a všichni se s nadšením do něj pohrnou.

  • Spuštění programu
  • Propagace
  • První kontakt s partnery

Za rok, kdy ruší licence své platformy (protože jim „affiliate nefunguje“) zjistí, že něco udělali asi špatně. Ano – nepropagovali program (je to služba jako každá jiná) a nesháněli partnery. A právě s tím vám chci dnes pomoci.

Pro propagaci a vlastní správu a rozvíjení affiliate programu v Econea.cz používáme jednoduchý „to-do“ nástroj Trello (viz obrázek). Určitě ho nemusíte používat, klidně najděte jiný, nebo řeště vše jen přes skype či mail. Mě osobně vyhovuje mít vše rozřazené, rozdělené na úkoly, proto Trello používám u všech svých projektů.

Trello - Econea

Co se dozvíte v dnešním díle seriálu „ze života“? Jak hledat nové partnery, jak vypadá „minimum“, které musíte udělat pro propagaci a jak si ulehčit práci do budoucna s novými partnery.

Mimimum, bez kterého nezačínejte

V této části článku vám ukážu „minimum“, které by měl affiliate manažer využít či alespoň zvážit (ne všechny tematiky mohou zaujmout kované affiláky, ale najdou si své partnery u již zavedených magazínů/blogů).

Základní možnosti

  1. katalogy,
  2. fóra,
  3. sociální sítě,
  4. patička e-shopu.

Katalogy

Začneme registrací do katalogů – nepleťte si je ale se SEO katalogy, které byly na vrcholu někdy před 5 lety. Katalogy affiliate programů sdružují co nejvíce partnerských programů a pro mě jsou prvním místem, kde bych hledal novou možnost na propagování.

Já jsem využil tyto:

  1. katalog.affilblog.cz,
  2. mladypodnikatel.cz/seznam-affiliate-programu,
  3. 1affiliate.cz,
  4. affiliatekatalog.com,
  5. affily.cz/katalog/,
  6. netzin.cz/seznam/affiliate,
  7. e-provize.cz.

Fóra

Zde si v podstatě vykradu vlastní článek, který jsem publikoval v lednu 2015 o bezplatných zdrojích o affiliate marketingu v ČR. Dají se totiž použít i jako média pro propagaci vašeho programu.

Fóra vhodná pro promo:

  1. affilaci.cz,
  2. webtrh.cz,
  3. webdeal.cz.

Sociální sítě

Zde bude dominantní Twitter, kde je poměrně dost aktivních affiliate partnerů – doporučím vám sledovat hashtag #czaffil, který sdružuje podstatnou část příspěvků o českém affilu – můžete ho využít i jako promo svého programu.

Co se týče dalších sociálních sítí, můžu vám ještě doporučit Facebook – konkrétně menší skupiny kolem affilu:

  1. https://www.facebook.com/groups/315320551896743/,
  2. https://www.facebook.com/groups/affiliatectvrtek/,
  3. https://www.facebook.com/groups/604361386329539/.

V patičce e-shopu

Zdá se vám to jako samozřejmost, ale věřte, že o mnoha programech (a hodně zajímavých a konverzních) se nikdy nedozvíte. Protože majitele ani nenapadne základní věc – dát o programu vědět na svém webu. Zvykem je umisťovat odkaz do patičky e-shopu, kde zákazníkům nevadí a affiláci už vědí, že ho zde mají hledat.

Navíc – doporučuji

Co můžeme udělat navíc – a tím zvětšit výrazně šanci, že získáte kvalitní partnery, kteří budou přivádět konverze?

  1. blogy affiliate manažera i affiláků,
  2. chodit na affiliate setkání (Affiliate čtvrtek, konference apod.),
  3. oslovení tematických webů,
  4. přetáhnutí konkurenčních affiliate partnerů,
  5. PPC reklamy na natáhnutí partnerů.

Zajistit si doporučení na blogu affiliate manažera vašeho programu či na jiných blozích, je vždy plusem. Zkuste domluvit třeba nezaujatou recenzi programu, případně vymyslete důvod, proč by vás měl blogger sám napsat. Hlavně ať to není situace, kdy se vám nepropisují konverze – viz minulý díl 🙂

Body 3., 4. a 5. více rozvádět nebudu, protože byste tak dlouhý článek určitě číst nechtěli – tyto možnosti by si zasloužily svůj samostatný text.

Jak si ulehčit práci s partnery

Snažte se vše, co budete opakovat, automatizovat. Po registraci partnera je vhodné mu dát informace o nejprodávanějších produktech, základní orientaci ve vašem affiliate řešení, případně další tipy na propagaci (osvědčené „best practises“).

V Affil.Econea.cz jsme to vyřešili autorespondery – automaticky posílanými e-maily dle předem zadaných kritérií. V základu je 1 automatický e-mail poslán každému partnerovi, který se zaregistruje – dostane právě tipy na propagaci v přehledném .pdf.

Osobně mi to nestačí, tak chci pro partnery mít sérii (cca 4-5) dalších automatických e-mailů ohledně propagace, vhodných reklamních prvků a dalších věcí (třeba pokročilého sledování prokliků a konverzí v Affilboxu).

Tím, že jednou nastavíte automatické e-maily, tak jedou, jedou a jedou. A vy se můžete starat o jednotlivé affiláky, kteří zvýšenou péči ocení.

Pro mailing jsem použil Smartemailing (otestoval jsem dříve i Mailchimp, Getresponse a Aweber), protože ho používám spokojeně u svých affiliate webů a také proto, že má jednoduché navázání nových partnerů z Affilboxu přímo do SM.

Díky tomu nemusím řešit import mailů partnerů do mailového nástroje, aby pak začaly pracovat autorespondery. Snad to půjde přes API napojit i na další nástroje – přiznám se, že jsem po tom nepátral.

Jak jsme stavěli affiliate program Econea (Struktura seriálu):

  1. Na co si dát pozor do začátku
  2. Příprava podmínek pro partnery
  3. Před spuštěním
  4. Spouštění programu
  5. Provoz kampaně

Co vám osvětlím příště??

V posledním dílu našeho seriálu „ze života“ vám řeknu, jak ještě hledáme nové partnery, jak je důležité se starat o ty stávající a přidám i „nudnou, ale klíčovou“ rutinu každého affiliate manažera.

Svěřte mi svůj e-mail a získejte ZDARMA:

  • PDF brožurku s tipy na linkbuilding vašich projektů
  • 5ti týdenní e-mail kurz o affiliate marketingu
  • 2x měsíčně novinky a zajímavosti ze světa affiliate byznysu

Latest Comments
  1. Arky

    Díky za to trello – affil program sice nepřipravuji, ale podobný nástroj jsem hledal už dlouho – basecamp je pro mě zbytečně složitý.

  2. Radek

    O autoresponderech jsem se bavili teď o víkendu s Manym a oba jsme souhlasili s tím, že pro ty TOP affiláky většinou není potřeba nic takového chystat – oni sami víc, co chtějí a co potřebují, takže bych tam doporučil spíš indivudální komunikaci (například s s desítkou nejlepších partnerů).

    btw. pokud byste chtěli, můžeme se domluvit na tiskovce nebo nějakém PR na Seopizze 🙂

    • Ondřej Martinek

      Souhlasím, že s největšími affiláky je lehčí domluva, vystačí si s pár specifickými formáty (čistá data, xml, iframe apod.), ale ne na všechny obory existují velcí affiláci, kteří umí dovést velký objem konverzí. Což třeba v segmentu eko absolutně neexistuje, protože doteď to nebyl obor, kde by affiliate byl 🙂

      Ty individuální konzultace probíhají, sami partneři si píší, ale většinou je obešlu sám, že tady bych něco vylepšil, změnil kreativu, rozložení prvků, případně domluvil články na míru apod. Mají solidní servis.

      PR není nikdy dost, díky – ozvu se ti Radku 🙂

Napsat komentář