5 + 1 důvod, proč by vás kampaň NATURHOUSE měla zajímat

V posledních měsících se naplno věnuji mladému a velmi perspektivnímu oboru hubnutí s výživovým poradcem. Jako affilák jsem testoval dvě možné kampaně, které byly ještě tehdy na českém affiliate trhu dostupné v několika sítích paralelně. S naprostou jistotou můžu říct, že kampaň NATURHOUSE u mě vyhrála na plné čáře a řeknu vám 6 důvodů proč.

Obecné info

Abych vás uvedl do situace. S kampaní NATURHOUSE jsem začal přibližně před rokem, když byla ještě dostupná v affiliate síti CJ.com a velice rychle jsem se vyprofiloval jako affilák s největší kvalitou leadů. Po návštěvě centrály jsem dostal dotaz, zda bych nechtěl pomoci při propagaci jejich kampaně a postupně mi byla nabídnuta pozice affiliate manažera kampaně. Díky tomu jsem získal velmi detailní pohled na kampaň, jak z pozice affiláka, který testoval i konkurenční kampaně, tak pozice manažera, který vybudoval a stará se o vlastní partnerský program partner.naturhouse-cz.cz.

Před příchodem současného marketingového ředitele Mirka Alferyho bylo dojednáno několik pilotů, které byly z důvodů nízké kvality leadů nebo špatného prezentování metody NATURHOUSE postupně ukončeny, vždy ze strany vedení NATURHOUSE. Proč mě osobně kampaň NATURHOUSE tak zaujala?

naucime-vas-jak-se-spravne-stravovat-naturhouse

1. Vyšší konverzní poměr

Při testování totožného trafficu jsem se vždy dostal na mnohem vyšší konverzní poměr. Díky tomu, že jsou konzultace na pobočkách naprosto zdarma. Je jasné, že blok jakékoliv platby za konzultaci předem odradí určitou část potenciálních zákazníků (žádná konzultace se neplatí, u konkurence každá). U konverzí za SMS verifikovaný lead dokonce docházelo k zpětnému stornování (takže se 100% úspěšností rozhodně nepočítejte). Je to ale logické, kvalita leadů je pro inzerenta stěžejní. S tím souvisí druhý bod.

2. Individuální provize

I když negeneruji vyšší stovky leadů měsíčně, společnost NATURHOUSE velmi brzy pochopila, že to s propagací myslím velmi vážně. Vedení mě na schůzce upozornilo, že kvalita leadů je vysoká a nabídli mi individuální provize. Pokud se zaměříte na kvalitu, podrobné vysvětlení metody NATURHOUSE a průběžného poradenství vašim návštěvníkům, můžete se dostat na individuální provize. Navíc Naturhouse preferuje, když na leadech vydělává přímo partner a ne zprostředkovatelská síť, protože se stalo, že zprostředkovatel si naúčtuje např. 350 Kč/lead a partner dostane jen 200 Kč, což je podle mě neudržitelné, přitom dlouhodobá udržitelnost je pro mě jako partnera i manažera vždy důležitá a souvisí s dalším bodem.

3. Velmi stabilní zázemí

Ještě než jsem se pustil do propagace kampaně, dělal jsem si podrobnou rešerši a narazil jsem na několik velmi zajímavých informací. NATURHOUSE je nadnárodní síť dietetických center, která byla založena v roce 1992 ve Španělsku. Co pro mě bylo ale jasným signálem, že se jedná o produkt s velmi stabilním zázemím, byla skutečnost, že metoda NATURHOUSE je prezentována ve více než 2000 výživových centrech ve více než 40 zemích světa. Tato centra pomohla 4.000 000 lidem po celém světě zhubnout a váhu si i udržet. Počet klientů NATURHOUSE v České republice činí již 100 000, což ukazuje, že se na českém trhu jedná o úspěšný projekt, ale zároveň je zde stále obrovský prostor pro růst a oslovení dalších zákazníků. Navíc provize nejsou za unikátního zákazníka, ale za zákazníka, který si objedná termín konzultace na konkrétní pobočce.

4. Největší pokrytí poboček a kvalita konzultace

Screenshot 2014-08-17 11.09.00

NATURHOUSE má globálně největší pokrytí poboček. V České republice má 66 center a na Slovensku 12 a další se budou otevírat. Pobočky si nakupují leady, aby zkonvertovali zákazníka do využití metody NATURHOUSE , která staví na odborném jídelníčku, pravidelných kontrolách a měřeních na pobočce a využívání doplňků stravy.

5. Reklamní prvky, soutěže a mediální podpora

Po bezplatné registraci do partnerského rozhraní partner.naturhouse-cz.cz naleznete ihned po přihlášení velké množství reklamních prvků. K dispozici jsou různé varianty i rozměry bannerů, připravené PR články, newslettery, ebook, export poboček nebo vlastní landing page. Jsme ale velice flexibilní a jsme schopni připravit jakýkoli reklamní prvek na míru partnerovi. Pro každého partnera máme připraveny reálné zkušenosti našich klientů v profesionální podobě (PDF, obrázky a texty).

Nejoblíbenějším reklamním prvkem v rámci kampaně NATURHOUSE je bezesporu iFrame. Partneři mají k dispozici iFrame, který si mohou upravit pomocí vlastního CSS, mohou si upravit dokonce i text tlačítka pro odeslání formuláře nebo skrýt některá nepovinná pole formuláře. Aktuálně testujeme vlastní chat, o který se bude starat naše specialistka a který si budou moci naši partneři integrovat na své stránky zcela zdarma.

  

Využít se dají i tematické akce jako aktuální soutěž o pobyt pro 2 osoby v hodnotě 200.000 Kč ve španělském wellness hotelu HEALTHOUSE. Společnost chystá také velkou mediální podporu, což také výrazně zvyšuje konverze: například videa prezentující metodu NATURHOUSE, soutěže, cvičební videa se známým trenérem pro klienty a další doplňkové informace navíc – recepty, rady a tipy na hubnutí. Zároveň se NATURHOUSE pyšní nejširším portfoliem výrobků na trhu.

hotel-healthouse-velka-soutez

+ Maximální otevřenost

[sociallocker] 

Na jedné z prvních schůzek mi byl jasně vysvětlen princip fungování poboček a metody NATURHOUSE, což považuji za stěžejní informaci pro svůj růst. Proto se snažím všechny tyto informace velmi podrobně předávat i dalším affilákům a připravil jsem 6 týdenní kurz pro affiláky, kteří se registrují do našeho partnerského programu. Marketingový ředitel i já jsme všem affilákům plně k dispozici na telefonu, mailem a v žádném případě se nevyhýbáme osobní konfrontaci. Po předchozí domluvě se můžeme potkat na centrále NATURHOUSE nebo na další affiliatekonference.cz (další proběhne 2.10.2014 a budu mít workshop o Lead gen affilu pro partnery, počet míst je omezen na 25) nebo affiliatectvrtek.cz.

[/sociallocker]

Možné nevýhody

Jelikož mám sebereflexi a vím, že nic není nikdy dokonalé a je potřeba neustále pracovat a vylepšovat uvádím i možné nevýhody aktuální kampaně.

1.  Princip fungování poboček je naprosto průhledný. Každý pobočka si dobíjí kredit v případě, že potřebuje nové klienty a má prostor. Pokud má pobočka dobitý kredit, affiláci mohou pobočku propagovat, v případě že ne, nebo je kredit vyčerpán, na danou pobočku se klient nemůže objednat. Pobočky si kredit postupně dobíjejí a vždy je k dispozici většina poboček.

2. Jedná se o velmi mladou kampaň, kterou provozujeme teprve od května. I když každý měsíc neuvěřitelně rosteme, víme, že je třeba reagovat na podněty, které vychází z praxe. Proto budeme pracovat na systému, který umožní rychlé schvalování konverzí ihned v okamžiku objednání klienta na úvodní konzultaci, tento systém bude již brzy spuštěn. Také pracujeme na profesionalizaci callcentra. Na základě zkušeností vlastních i partnerů se snažíme neustále zlepšovat, což nás žene vpřed.

3. Pro spammery a podvodníky mám špatnou zprávu, s námi nevyděláte. Na rozdíl od konkurenčních kampaní se zaměřujeme velmi intenzivně na kontrolu veškerých reklamní prvků a reklamních aktivit našich partnerů. Veškeré prvky a texty na webových stránkách pečlivě prochází a připomínkuje naše PR. Snažíme se, aby kampaň byla dlouhodobě výdělečná a udržitelná. Rozhodně nepodporujeme podobné techniky, viz kauza podvodných e-mailů propagující konkurenci v A DOST!

Screenshot 2014-08-17 11.21.08

Na konec bych chtěl upozornit, že se v žádném případě nesnažím poškozovat konkurenční kampaně. Naopak si myslím, že se mohou vzájemně výborně doplňovat a že každá kampaň využívá jinou metodu a jiné nastavení, což je pro affiláky vždy pozitivní. Konkurence je velmi důležitá a přínosná pro všechny affiláky a také dobrá pro samotné inzerenty, protože je žene k poskytování lepšího servisu a zlepšování kampaně k dokonalosti. Pokud byste měli jakékoliv dotazy, připomínky nebo konstruktivní kritiku neváhejte se zeptat v komentářích nebo na [email protected].

[Tweet "5 + 1 důvod, proč by vás kampaň NATURHOUSE měla zajímat #czaffil"]

Připomínam že na Affilblogu nepovoluji anonymní komentáře, pokud tedy neuvedete vaši platnou e-mailovou adresu nebude váš komentář schválen.

Svěřte mi svůj e-mail a získejte ZDARMA:

  • PDF brožurku s tipy na linkbuilding vašich projektů
  • 5ti týdenní e-mail kurz o affiliate marketingu
  • 2x měsíčně novinky a zajímavosti ze světa affiliate byznysu

Latest Comments
  1. panZero

    Prozradíš hlavní zdroje traffiku pro svoje kampaně a affil weby? Převažuje email marketing nebo věříš v milost vyhledávačů? 🙂

    • admin

      Ahoj je to opravdu různé nejčastěji sázím na kvalitní obsah a seo (pujcko.cz, konzultacehubnuti.cz, ifarmacie.cz, zdarmahra.cz) ale využívám i další zdroje trafficu (PPC, remarketing, e-mailing) a doplňuju hlavní SEO zdroj trafficu. Věřím že pokud se investuje do kvalitního unikátního obsahu (texty, videa, obrázky, …) tak se to z dlouhodobého hlediska vyplatí více než placené kanály.

  2. admin

    Jeden z čtenářů publikoval komentář, který byl na jeho žádost smazán. Objevilo se v něm ale několik často opakujících se mylných informací. Na internetu naleznete negativní názory téměř na každou službu, eshop nebo produkt. Proto je potřeba pátrat do hloubky a vždy si tvrzení potvrdit. NATURHOUSE rozhodně neposkytuje všem klientům totožné plány vždy se přizpůsobí jejim potřebám, nicméně vychází ze stejného konceptu NATURHOUSE.
    Žádná affil síť nepřestala s propagací, ale ze strany NATURHOUSE dojel pilot (test na kvalitu leadů). Z důvodu nízké kvality leadů pak nebyla ze strany NATURHOUSE spolupráce dále prodloužena.

  3. Michal

    Ahoj, díval jsem se na tvé weby. Myslím, že na ifarmacie.cz máš v sidebaru v newsletter boxu špatný text (finance). Stejně tak na stránce ifarmacie.cz/ebook/ máš text o financích. Tipuju, že jsi ten text omylem zkopíroval z pujcko.cz, protože jinak hubnutí a finance tématicky zrovna nesedí.

  4. Dušan Mlynarčík

    Ahoj,
    a platnost cookies je u aff NH jaká? Díky za info.

  5. Petr

    Líbí se mi celá koncepce této kampaně. Dostat zákaznici která zhubnout chce na pohovor zdarma je jednoduché. Projekt vynáší a já děkuji affilboxu za jeho uvedení 🙂

  6. Zhubnete.eu

    Zaujal mě ten kredit pro pobočky. Co se tedy stane, pokud při telefonickém rozhovoru se klient chce objednat do města, kde pobočka vyčerpala kredit? za takového nedostanu provizi, předpokládám. Asi pak tedy nemá smysl ztrácet čas optimalizací na konkrétní pobočky a města?
    Pokud to nějak analyzujete, jsou lepší výsledky ze stručným iframe (jméno, telefon) nebo ten delší? Na vlastním testu pracuji, ale zatím málo dat 😉

Napsat komentář