Jak by měl vypadat ideální dropshipping program?

Základem správného dropshipping programu je XML výstup zboží e-shopu a dobrá technická podpora samotného e-shopu. Co se týče smluvních podmínek, není od věci když je spolupráce jištěna nějakou smlouvou o spolupráci(určitě to působí důvěryhodně). Proti vykrádání xml výstupů bych radil e-shopům, aby se jistily například nějákým drobným symbolickým poplatkem(v žádném případě 10.000Kč jako u VIVANTIS a.s.) při podpisu smlouvy.

drop_shipping

Velice výhodným prvek pro obě strany je možnost integrace objednávek dropshipping e-shopu přímo do objednávkového systému e-shopu distributora, tím odpadá nutnost přeposílat e-maily s objednávkami a ručně je vkládat do systému(toto má zvládnuté snad jediný VIVANTIS a.s.). Základem by měl být také přehledný partnerský učet pro sledování zásilek a případné vyplácení provozí. V tomto systému by měli jít vyplácet provize na základě pravidelných intervalů 1x za měsíc nebo na vyžádání po dosažení určité částky(500Kč). V rozhraní pro partnery musí jít poznat jaké objednávky se proplatily a které stornovaly.

Připravil jsem pro vás testovací xml soubor toho, jak by měl vypadat xml výstup pro sortiment parfémů(jedna z možností). Čím více informací o výrobku dáte tím lépe s těmito informace můžou případní partneři prodávat vaše produkty(myslete na to). Jistě je tady veliký strašák a to duplicita obsahu, v případě že se obáváte že by vás toto mohlo jako majitele e-shopu ohrozit, partnerský dropshipping program asi není to pravé pro Vás. Musím ale podotknout že VIVANTIS a.s. na tomto principu funguje opravdu dlouho a poskytuje velice detailní výstupy a prodeje jen rostou(minimálně neklesají:-)). Samozřejmostí je, že záleží pouze na Vás, majitelích e-shopů a potencionálních poskytovatelů dropshippingu, zda budete úvádět popisky produktů, nebo celou strukturu kategorií(ve formátu darkové sady/pro ženy/DIOR).

Co musí xml výstup bezpodmínečně obsahovat:

  • cena, DPH
  • doba dodání, počet kusů na skladě(u subprodukty)
  • název, kód produktu distributora(i subprodukty)
  • výrobce

Co by měl správný výstup obsahovat navíc:

  • popisek, struktura kategorií
  • obrázek(url obrázku)
  • další doprovodné informace, které jsou ale už v závislosti na typu sortimentu

Je důležité tuto strukturu už zpočátku navrhnout správně, protože se vyhnete v budoucnu možným komplikacím. Postupné ladění XML výstupu v průběhu provozování dropshippingu je cesta do pekel. Co se týče zkušeností asi nejpropracovanější dropshipping má VIVANTIS, který má procesy opravdu vyladěné do dokonalosti, bohužel už je velice profláknutý(co se týče sortimentu produktů), myslím si ale že pro nové poskytovatele dropshippingu může být jejich partnerský program velikou inspirací.

Jaké máte vy zkušenosti s výstupy a podmínkami dropshipping programů? Co vám vadí? Pokud se Vám zdá že jsem něco opomněl, prosím upozorněte mě v komentářích a já to napravím.

V příštím díle seriálu o dropshipping programech se už budu zabývat sepisováním profilů jednotlivých českých a slovenských dropshippingů. Dozvíte se zajímavé informace o provizích a jak nejrychleji začít prodávat.

Svěřte mi svůj e-mail a získejte ZDARMA:

  • PDF brožurku s tipy na linkbuilding vašich projektů
  • 5ti týdenní e-mail kurz o affiliate marketingu
  • 2x měsíčně novinky a zajímavosti ze světa affiliate byznysu

Latest Comments
  1. AgGreSsivE

    Hezký článek.. Pokračuj v tom prosím dál! Jsi snad jediný v CZ kdo takhle píše otevřeně na téma dropshippingu. Hodně úspěchů a hlavně peněz do budoucna.

Napsat komentář: AgGreSsivE Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 

5 týdenní emailový kurz o affiliate marketingu ZDARMA

+ bonus PDF brožurka s tipy na linkbuilding vašich projektů