Průzkum – affiliate bannery

Dne 14.10.2012 jsem odstartoval průzkum mezi affiliate partnery týkající se vhodných rozměrů a formátů bannerů. Tento průzkum trval 10 dní a zúčastnilo se jej 52 respondentů. Hlavním cílem průzkumu bylo zjištění na jaké rozměry se jako affiliate manažer mám zaměřit a které bannery by v dobré kampani neměly rozhodně chybět.  Z dat by byla určitě zajímavá infografika:)

survey-checklist

1.Otázka: Jaký rozměry bannerů jsou pro vás nejdůležitější? (rozměry jsou v pixelech)?

Výsledek:

Zjištění: velice populární jsou boxové bannery (250×250,300×300, 300×250), bannery horizontální (468×60, 728×90) a vertikální (160×600, 120×600). Nejoblíbenější je banner 250×250 a za ním je 468×60. Dalo se to očekávat jsou to stálice:)

2. Otázka : Jaký typ bannerů upřednostňujete?

Výsledek:

Zjištění: Nejpopulárnějším typem banneru je statický ve formátu PNG nebo JPG. Oblíbené jsou také flash bannery, což mě překvapuje díky jejich vysoké zátěži na prohlížeč. Osobně je nemám rád.

3. Otázka – Jste raději když banner neobsahuje název, nebo url cílové stránky?

Výsledek:

Zjištění: Více lidí je raději, když banner neobsahuje název cílové stránky, nicméně není toto vítězství tak přesvědčivé jak jsem původně předpovídal. Osobně jsem raději, když na banneru nefiguruje název cílového e-shopu. Nicméně pokud je to silná značka (Mall, Apple, Slevomat) může mít jeho logo v banneru pozitivní efekt na proklik.

4. Otázka – Jaký rozměr banneru vám nejvíce konvertuje a je nejefektivnější?

Výsledek:

Zjištění: Nejvíce affiliate partnerům konvertují rozměry 468×60 a 250×250, což jsou také nejpopulárnější rozměry bannerů.

Závěr

Děkuji moc všem respondentům, zajímavá účast mě mile překvapila. Velice oblíbené jsou rozměry 468×60, 250×250 a 120×600, které také partnerům dobře konvertují. Nicméně osobně si myslím že tyto rozměry jsou docela dost okoukané. Osobně rád experimentuji a líbí se mi rozměry 300×250 nebo 700×200, které aktuálně testuji.

Jak se vám líbí průzkum a co říkáte na výsledky, překvapily vás? Budu rád za vaše reakce v komentářích.

Svěřte mi svůj e-mail a získejte ZDARMA:

  • PDF brožurku s tipy na linkbuilding vašich projektů
  • 5ti týdenní e-mail kurz o affiliate marketingu
  • 2x měsíčně novinky a zajímavosti ze světa affiliate byznysu

Latest Comments
  1. Arar

    Standardní bannery 468×60 byly za minulý rok nejméně efektivní v ČR především díky bannerové slepotě a právě kvůli “profláklému” rozměru. Viz. studie na http://files.gemius.pl/Reports/2011/2011_H1_gemiusAdMonitor.pdf – strana/list 17.
    Stejný výsledek má např. i Slovensko (strana 15). Na dané studii jsou zajímavá i další čísla, doporučuji mrknout.

    • admin

      Díky arare, ale myslím že je to trošku něco jiného. Srovnáváme tady 2 naprosto rozdílné příklady použití bannerů, jé oslovil affil partnery a gemius provozuje bannerové reklamy pro weby s obrovskou návštěvnosti cílené hlavně na CTR monetizaci. Navíc pro běžného smrtelníka je nemožné na web umístit bannery velikosti 300×600 nebo 970×210 takové prasečinky si mohou dovolit max idnes a stream:). Ale určitě díky za link, je velmi zajímavé sledovat jak se jednotlivé výsledky liší dle státu.

  2. David Lörincz

    Myslím, že tady záleží hodně na pozici umístění a obsahu banneru. Banner, který je mimo zorné pole uživatele – standardně nad hlavičkou u footeru nebo v pravěm či levém panelu sloupci může mít jakoukoliv velikost,ale 90% uživatelů ji nevnímá.

  3. dada

    líbí se mi to, ale radši to ukážu manželovi on tomu rozumí lépe

  4. Alexander

    Asi se dá předpokládat, že je více faktorů, které jsou důležitější než samotný rozměr (třeba kontrastní / splývavý). Kam kdo dává skyscrapery je asi jasné, ale kam ti úspěšní dávají boxy 250×250 .. 336X280 (do textu obtékané/neobtékané, pod/nad text, do sidebaru). Mám s nimi problém – do sidebaru mi přijdou příliš široké a do hlavního textu příliš úzké a obtékání mi nepřijde moc šťastné.

Napsat komentář: Lamki Zrušit odpověď na komentář