Rozhovor: Anton Shesterikov (Zakladatel Leadsor Group)

S Antonem jsem se poprvé střetl na AffiliateČtvrtek.cz. Jedná se o ředitele služby agregující úvěrové produkty a provozující affiliate program Leadsor.cz. V dnešním rozhovoru se zaměřím na finanční lead gen trh a fungování a budoucnost firmy Leadsor.

  1. Zdravím Antone, mohl byste se nám v krátkosti představit a říct jaký projekt zastupujete?

Jmenuji se Anton Shesterikov. Jsem majitelem a generálním ředitelem firmy Leadsor. Jedná se o mezinárodní projekt v oblasti finančního affiliate marketingu. Na českém trhu představujeme partnerský program Leadsor.

  1. Kolik má Leadsor poboček a zaměstnanců a jakou úlohu mají ve firmě?

Leadsor má jako holding aktuálně čtyři pobočky – na Kypru, ve Velké Británii, v Rusku a na Seychelských ostrovech. Zaměstnáváme celkem 18 lidí, z toho se 7 zabývá oblastí IT, zbytek je sales a management

  1. Kolik zaměstnanců má česká pobočka? A kdo se konkrétně stará o support českých partnerů?

V Česku se nejedná o klasickou pobočku vzhledem k typu podnikání, ale reprezentativní kancelář. Sídlo máme v Londýně. O support českých partnerů se nám stará Ladislav Drábek, který byl dříve obchodním ředitelem TradeTracker a také má svoji vlastí affiliate síť FAJNL Media, se kterou spolupracujeme jako partneři. Komunikaci s hlavními partnery zajišťuje můj bratr Dmitriy Shesterikov, Partnership Manager.

  1. Proč jste se k takové spolupráci rozhodli a co vám přináší?

Ladislav Drábek byl přesně tím člověkem, kterého jsme potřebovali. Pan Drábek nám začal pomáhat s nezávislou investigací. Dnes pracuje u nás, jako zaměstnanec Leadsor. Vůbec nevadí, že pracuje mimo finanční sektor, ve FAJNL Media. Rád spolupracuji s pozitivními lidmi.

  1. Jaký je počet aktuálně napojených finančních produktů?

Na CZ trhu je kolem 50 partnerů. Marketingový budget má ale asi jen 30-35 z nich a s těmi spolupracujeme. S bankami je to horší, některé z nich vůbec nejdou do onlinu. Tam děláme se všemi, kdo online jsou.

  1. Jaký objem provizí vyplácíte měsíčně partnerům? Kolik si vydělá nejúspěšnější partner?

Záleží samozřejmě na měsíci, ale většinou je to více než 1 milion korun. Ten nejúspěšnější partner si u nás měsíčně vydělá od 150 do 300 tisíc. Těší mě, že ti největší affiliati spolupracují s námi. Zkoušeli pracovat pro konkurenci, pak si udělali testy a nakonec se rozhodli pro Leadsor. A to nejen z etických důvodů.

  1. Na co by se potenciální partner měl zaměřit, jaký zdroj trafficu funguje nejlépe?

Není překvapením, že jako zdroj funguje nejlépe traffic z kvalitních zdrojů, webu a přes organické vyhledávání. Většina affiláků používá model srovnávače, což také ovlivňuje výslednou kvalitu.

  1. To sice ano, ale dá se v oblasti finanční dodávat velký traffic přes organické vyhledávání? Není náhodou častější metodou PPC nebo emailing?

Nejvíce trafficu bylo v českém leadgen pravděpodobně přes e-mailing, teď se ale situace hodně mění, zejména kvůli novým podmínkám Seznam.cz a filtraci. S velkými rozesílkami je to dnes samozřejmě horší. PPC metoda je docela drahá. Takže upřímně pro stabilitu a budoucnost navrhuji affilakům zaměřit se na kvalitní weby a SEO.

Jinak umožňujeme používat CMS – affilák může jednoduše nainstalovat web na své domény s jedním z našich designů. A dokonce budeme mít tam možnost napojit i různé další věci – např. call centrum od Leadsoru nebo zelenou linku. Připravujeme mnohem lepší a modernější weby, než máme v CMS teď. Brzy s ním budeme hotovi. Doufám, že to zase o něco zvedne konverzní poměr.

Jinak, call centrum máme v provozu od prosince 2014 (obvolávání leadů, které nedokončí zákazník přes iframe). Takže to děláme i pro každého affiláka:)). A navrhujeme zákazníkovi, aby ten proces dokončil. Samozřejmě po dokončení leadu spočítáme affilákovi jeho provizi.

  1. Chápu dobře, že nabízíte i unikátní affiliate telefonní čísla pro top partnery? A leady vyřízení přes telefon se mu přičítají do affiliate softwaru?

Ne, zatím bude jen jedna zelená linka – číslo, které se dá umístit na webovou stránku. Call centrum zatím funguje následovně: když zákazník nedokončí formulář, vyplní třeba jen jeden krok a odejde, tak hned v průběhu pracovní doby mu zavolá operátor a domluví s ním, aby to dokončil na stejných webových stránkách. Proto teď navrhujeme, aby affiláci používali iframe – formulář ve 4 krocích. Zákazníkovi stačí v jednom kroku zadat telefon, jméno, příjmení, a když to nedokončí, hned mu zavoláme:) Samozřejmě pro top partnery dokážeme připravit cokoliv – jsme flexibilní. Když někdo potřebuje personální zelenou linku, není problém. A to vše samozřejmě zvyšuje důvěru webových stránek.

  1. Co vás vedlo k tomu, že jste partnerem affiliate konference a bude vás na konferenci někdo zastupovat, případně přednášet?

Podle mě je to jediná skutečně profesionální konference v Česku, která se zaměřuje na affiliate marketing. Je to i proto, že ji organizuje VIV NETworks, která je ve svém oboru pojmem. Proto chceme být u toho. Nejde nám o peníze, ale spíše o to se spolupodílet na vytvoření skutečně silné komunity affiliate expertů, která svými aktivitami přesvědčí český trh, že je potřeba s ní v byznysu počítat. Co se týká prezentace, tak letos bohužel neplánujeme vystoupit s nějakým konkrétním příspěvkem. Možná v příštím roce.

Ale nějaké překvapení na konferenci přece jen chystáme :))

  1. Uvedl jste, že plánujete expanzi i do dalších segmentů mimo krátkodobé půjčky, můžete uvést, o jaké segmentu půjde a proč?

Jedním ze segmentů jsou dlouhodobé půjčky – ty už jsme mezitím rozjeli. Plánovali jsme také pojištění, ale zatím jsme se rozhodli soustředit se na to, co umíme nejlíp. Bohužel naše expanze byla ovlivněna negativními okolnostmi, které se staly před rokem (viz kauza Volsor).

  1. Jaká je dle vás budoucnost českého finančního lead gen affilu. Máte nějaké výhledy?

[sociallocker]

Čeká ho řada změn. Některé už nastaly – mailing nefunguje tak dobře jako dřív, naopak zdrojem trafficu se stále více stává SEO. Je to částečně i důsledkem nedávno zavedeného etického kodexu mailingu, který před koncem roku představil portál Seznam.cz spolu s VIVmail. Myslím, že může pomoci kultivovat prostředí, ve kterém se poslední dobou zvyšuje počet subjektů, které vydělávají peníze na nelegálně získaných databázích.

Další trend, kterého jsem si všiml, je přizpůsobování landing page nejrůznějším mobilním zařízením. Děje se to samozřejmě už nějakou dobu, ale v poslední době tato snaha sílí. Co se týká naší firmy, chystáme několik novinek, které chceme představit na právě zmíněné konferenci. Kromě toho se snažíme diverzifikovat svoje portfolio, abychom nebyli závislí na rychlých půjčkách, který mohou být výhledově omezeny zákonem.

[/sociallocker]

  1. Ohledně toho zmiňovaného zákonu. Neplánují se nějaké legislativní změny, o kterých by affiláci měli vědět?

V dohledné době to určitě nebude. Na rozdíl od Slovenska, kde už probíhá regulace sektoru nebankovních půjček (vždycky byli o něco striktnější než my).

  1. Naopak slovenský půjčkový trh mi přijde, že roste více než kdy předtím. Co přesně je na Slovensku za problém s půjčkami a plánuje Leadsor i expanzi na tento trh?

Ano, slovenský trh roste rychleji. Je tam ale mnohem méně payday společností.

Co se týká naší expanze na Slovensko, v tomto týdnu děláme finální testy, takže by to mělo být spuštěno zhruba za týden. Jak jsem psal, my osobně letos připravujeme spoustu novinek. Neoznamujeme každý náš malý update jako konkurence, ale neustále pracujeme.

  1. Máte nějaká čísla, odhady o velikosti českého finančního affilu, kolik se vyplatí a jak poroste?

Podle mého názoru se v payday sektoru pohybuje měsíční obrat kolem 15-20 mil. Kč. Samozřejmě v tom nepočítám mediální domy a kolik oni utratí na TV a PPC kampaně.

  1. Jaké jsou rozdíly mezi českým a ruským affilem?

Ruský affiliate trh je podstatně větší. Skládá se ze dvou částí – 70 % pracuje pro americký nebo britský trh, 30 % pro ruský. Jsou tam tisíce lidí, kteří dělají affiliate. A bohužel také hodně “dark seo” a různých cheat a nelegálních praktik. V dřívějších dobách dokonce některé US partnerské programy nechtěly registrovat affiláky z Ruska (tzv. Russian Cheaters 🙂 ), takže proti CZ je objem určitě větší. Je nutné však odfiltrovat nelegální zdroje a podvody.

  1. Rusové jsou často označováni za Spameery a Warezáky. Čím to je? Nahrává tomu i poměrně benevolentní ruská legislativa?

Podle mě je to v prvé řadě o edukaci trhu. Mnoho Rusů vydělávalo na různých nekalých praktikách, aniž by věděli, že jsou nelegální. Například některé společnosti stále používají praktiky doorways ;). Je to však těžce prokazatelné – a pokud to neublíží nějak výrazně uživatele, nikdo nemá zájem to řešit.

Příkladem může být známá kauza amerického online casina. US vláda vytvořila zákon, díky němuž se online kasina dostala mimo zákon. Kasina tak začala přesouvat své peníze do offshore rájů. Jinak hackerů je v Rusku opravdu dost – máme dobré IT školy. Stejně tak poctivých affiláků i „darksides“. Každý si volí svou cestu. Shrnuto, podtrženo: máme hodně IT specialistů, hodně affiláků, ale také nemalou IT kriminalitu.

  1.  Proč by se měl partner zapojit právě do affiliate programu  Leadsor?

Z několika důvodů: snažíme se pracovat férově, platíme více než ostatní, neustále svůj program vylepšujeme. Neříkám, že je Leadsor ideální, ale snažíme se vždy všechno vyřešit, i když to občas může nějakou dobu trvat.

Podrobná recenze produktu Creditsor od společnosti Leadsor na coolpujcky.cz

Děkuji Antonovi za vyčerpávající rozhovor, který trval více než 2,5 hodiny. Budu rád když se zapojíte do diskuze a napíšete, co si myslíte o tomto partnerském programu a zda jej využíváte?

[Tweet “Rozhovor plný zajímavostí ze světa finančního leadgenu. #czaffil #affilblog”]

Svěřte mi svůj e-mail a získejte ZDARMA:

  • PDF brožurku s tipy na linkbuilding vašich projektů
  • 5ti týdenní e-mail kurz o affiliate marketingu
  • 2x měsíčně novinky a zajímavosti ze světa affiliate byznysu

Latest Comments
  1. Miroslav Hruška

    Až na to, že mě neodpovídá na email a ani samotný Leadsor mi nedokáže odpovědět a vyplatit mi provize.

Napsat komentář