Rozhovor: Martin Bětík (VIVNetworks)

Martin Bětík je affiliate manažerem společnosti VIVNetworks, která v ČR zastupuje jednu z největších affiliate sítí na světe CJ.com. Dříve provozoval také projekty vydělávající na affiliate, takže má zkušenosti a náhled z obou stran.

martin-betik

1. Jak dlouho funguje partnerský program, kolik má partnerů, kolik je průměrně měsíčně vyplaceno partnerům na provizích? Kolik dostává nejlepší partner měsíčně na provizích (motivace pro čtenáře)?

V Čechách CJ funguje v rámci VIV NETworks od roku 2010.  Aktivních partnerů (CJ terminologii publisherů) máme 2200, kdy v průměru má každý alespoň dvě webové stránky.  Jde o skutečně aktivní partnery, kteří během posledních 6 měsíců uskutečnili alespoň jeden prodej. Pokud neuskuteční je účet automaticky deaktivován.  Za poslední tři měsíce vyplatili čeští a slovenští inzerenty na provizích pro partnery přes 2,5 milionu korun měsíčně Nejlepší partner dostává na provizích částku převyšující 1/2 milionu.
2. Martine pověz nám jak jsi se dostal k pozici affiliate specialisty zastupujícího v ČR affiliate síť CJ.com a co tě k tomu vedlo?

Do VIV NETworks jsem se dostal díky Tvému tweetu. Následovala série pohovorů, kdy jsme si nakonec plácli, a od ledna jsem nastoupil.

CJ používám jako publisher od roku 2010 a zcela upřímně za ty dva roky jsem nikdy neměl problém s výplatou provize. Nikoho jsem nemusel upomínat. Podpora mi vždy poradila, když jsem něco potřeboval. A sem tam jsem dostal i radu co zlepšit na webu, či do jakého nového programu se zapojit.

Díky vlastní zkušenosti publishera je teď pro mě podstatně snadnější vžít se do kůže publisherů i inzerentů.
3. Jaké jsou nejzajímavější a nejlukrativnější české ale i zahraniční kampaně v CJ.com, které bys doporučil k propagaci a které máš konkrétně na starosti ty?

Ty nelukrativnější raději uvedu abecedně: Astratex, ČEZ, Eproton, Hej, Kasa, Nakupvakci, O2, PePa,  Slevomat, Zoot, Zapakatel.  Doporučuji sledovat náš web, kde pravidelně aktualizujeme přehled inzerentů: http://www.vivnetworks.com/category/inzerenti-taxonomy/inzerenti. Z těch velkých mám na starosti ČEZ, eshopy od Internet Retail a O2, z menších spravuji Naturhouse a Global Energy. Ze zahraničních doplním Goodys, Hertz, McAfee. A pro toho z vás, koho stejně jako mne baví lyžování a outdoor obecně doporučuji rodinu eshopů kolem Backcountry.com.
4. Připravují se nějaké nové kampaně v brzké budoucnosti, případně můžeš některé jmenovat nebo říci alespoň o jaký se jedná obor? Jak to vypadá s roky spouštěným AAAauto.cz a proč došlo k vyřazení kampaně SPA.cz?

Tak postupně, ano připravujeme nové kampaně – aktuálně spouštíme 4home, Baťa, Gamehouse, SvetBot.cz …

AAAauto.cz mne mrzí, stále na to tlačíme. V současné chvíli čekáme, až inzerent dodá bannery.

K poslední podotázce – nedošlo k vyřazení Spa.cz, oni sami se rozhodli ukončit spolupráci. Tak to s affilem prostě je, musí být dlouhodobě oboustranně výhodný. Pokud publisherům přestane vyhovovat konkrétní program, bez rozpaku jej vymění za jiný. Stejně je to na straně inzerentů. Důvodem k ukončení spolupráce nemusí být nutně nespokojenost s výkonem affil programu, může jím být nové nasměrování firmy, finanční strategie nebo nedostatek lidských zdrojů.
5. Jaké jsou plánované novinky v rozhraní CJ.com a kdy bude dostupná česká mutace?

Zájemce o inovace mohu odkázat na CJ blog, kde se lze dočíst informace od vývojářů: http://blog.cj.com/02282013/continuous-delivery-drives-commission-junction-technology. Osobně se domnívám, že česká verze bude až po dokončení změn na webu.

Novinky tak0 na VivBlog.cz

6. Mohl bys jmenovat způsoby propagace, které vašim partnerům nejlépe fungují?

Když už reklamu, tak dobře zacílenou. Kolikrát mi přijde účinnější chytře umístěný deeplink, než přidání desítky bannerů. Rozhodně nefunguje naplácat na web tuny bannerů a čekat na zázrak. Mnohem lepší je, zamyslet se nad užitkem reklamy pro čtenáře. Mám-li být konkrétnější: blíží se sezóna dovolených, ale kdo z vás má na svých travel webech také informaci o cestovním pojištěni? A kdo si připravil speciální landing page, kde zpracujete svého návštěvníka tak, že bez cestovního pojištění prostě nemůže nikam vyrazit? Pokud toto již máte, tak ještě vhodně prolinkovat celým webem a je to.

Stále fungují osvědčené klasiky kupóny, cashbacky, agregátory a emailing.

7. Pro každou kampaň je přidělen affiliate manažer, můžeš uvést kolik je aktuálně ve VIVNetworks affiliate manažerů a o kolik kampaní se stará v průměru jeden manažer?

Je nás 5 a spravujeme 104 affiliate programů. Pouze někteří vyžadují nadstandardní služby a těm se věnujeme denně. Ostatní mají svého affiliate manažera a starají se o svůj program samostatně.

8. Jaké plánuje VIVNetworks v brzké době akce a kdo se jich může zúčastnit?

Na 15.5 plánujeme III. ročník affiliate konference (http://www.affiliatekonference.cz/). Kam jsme nově zařadili workshopy, chceme dat větší prostor pro networking a přednášky budou pouze v dopoledním bloku. Účastnit se může každý, kdo se zajímá o affiliate.

Dále plánujeme setkání TOP partnerů s jednotlivými Inzerenty. Naše představa je taková, že na každém setkání bude zástupce ze strany inzerenta, kam pozveme jeho nejvýkonnější partnery. Doufáme, že se nám tak podaří nastartovat ještě lepší a užší spolupráci.

9. V posledních měsících jste rapidně zvýšil počet inzerentů, ale většina pochází ze slevového byznysu, proč se pouštíte do této tématiky a jdete cestou ne příliš populárního eHubu?

Sme.sk na podzim 2012 a Mafra od letošního roku zapojují do svých výkonnostních webů pouze slevové portály přes Commission Junction. Nemají zájem používat jinou technologii. Kdo chce na těchto portálech inzerovat, a nemusí jít pouze o slevové portály, musí mít tracking od CJ. Díky přesnému a bezpečnému trackovaní transakcí dosahují lepších výsledku o desítky procent.

10. Jakými argumenty bys přesvědčil inzerenta, aby se přidal k vám a ne ke konkurenčním affiliate sítím?

Vidím hned tři pádné důvody. Zaprvé připojení do největší veřejné provizní sítě v Čechách. Zadruhé máme početnou a kvalitní publisherskou základnu.  Zatřetí kvalitní technologii aktivně bránícím podvodům jako je přepisování cookie. A v neposlední řadě také úzká spolupráce s významnými portály v ČR a SR.

11. Co bys chtěl vzkázat čtenářům affilblogu?

Mnoho úspěchů s affilem a samozřejmě vždy čerstvé informace o programech zde na affilblogu. Moje doporučení: nehoňte se pouze za výškou provize, ale zkuste si najít niku, která vás bude bavit dlouhodobě.
Má-li některý z čtenářů tip na firmu, co by rád propagoval pomocí affilu, prosím napište mi na email [email protected]. Děkuju.

Tímto děkuji Martinovi za jeho zajímavé odpovědi. Pokud byste měli na Martina jakékoliv dotazy neváhejte je vložit do komentářů.

Svěřte mi svůj e-mail a získejte ZDARMA:

  • PDF brožurku s tipy na linkbuilding vašich projektů
  • 5ti týdenní e-mail kurz o affiliate marketingu
  • 2x měsíčně novinky a zajímavosti ze světa affiliate byznysu

Latest Comments
  1. Benny

    Existuje u českých partnerů v CJ forma platby za klik [ppc]?

  2. Martin Bětík

    Aktuálně žádný z českých partnerů nenabízí platbu za klik. Zoot.cz měl v minulosti jako bonus také platbu za kliknutí, poté zvýšil provizi a PPC zrušil.

    Věřím, že zajímavější pro publishery bude možnost Pay Per Call. Doufám, že se konečně podaří spustil i u českých programů.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *