Rozhovor: Martin Talavášek – rival.cz (skrz.cz)

Martin Talavášek známý pod přezdívkou Rival je mladý internetový podnikatel, jehož hlavní doménou je programování. Zaměřuje se na internetové projekty, developing, marketing. Do jeho portfolia můžeme zařadit spolupráci na pixmac, shipito či hafici.cz. My se zde ale podíváme na jeho hlavní projekt Skrz.cz a jeho přidružený affiliate program rival.cz.

Věřím že pro vás rozhovor bude zajímavý i když Martin je velice skoupí na podrobnější informace. To ale uvidíte sami, viz níže:-).

50106_1662445922_5659_n

1. Jaký je aktualní počet agregátorů využívající skrz affiliate rozhraní, mohl bys některé významné jmenovat? Jak dlouho systém funguje?
Aktuálně využívá systém Rival.cz 45 agregátorů slev různých kvalit. Primárně tedy jednička na trhu Skrz.cz a z TOP 5 třeba SlevyDnes.cz a Sleviste.cz (Ringier).
2. Kolik je měsíčně vyplaceno agregátorům na provizích. Jaký generuje affilite program obrat a jaký je podíl obratu tvého agregátoru skrz.cz?
Bohužel tyhle čísla prozatím nemůžu říkat 🙁 Affiliate program samotný vydělává jen na poplatcích od agregátorů slev (nikoliv slevových serverů), takže většina peněz se jen přelévá na jednotlivé agregátory.
3. Jaké jsou aktuální vlastnické poměry ve skrz.cz? Slyšel jsem něco o vstupu Slevomat.cz, jsou tam i nějaké další právnické osoby (miton.cz)?
Justice.cz mluví jasně, IČ je 24788015.
4. Jak se bude podle tebe vyvýjet slevový trh obecně a čeká jej v brzké době útlum?
Každoroční letní útlum v internetovém byznysu nemine ani slevové servery, ikdyž to trochu vyváží pobyty se slevou, adrenalinové zážitky nebo vstupy do bazénu, na koupaliště apod.
A letošní Vánoce se slevami budou dle mého názoru ještě lepší, než ty minulé. Jakmile se nakupování voucherů trochu zažije do podvědomí a lidé si na něj zvyknou, nebudou mít důvod je nevyužívat a nemyslím si, že slevový trh skončí tam kde svého času korunové aukce. Jen to po tom slevovém boomu na podzim bude pomalejší reinkarnace 😉
5. Běřeš skrz.cz spíše jako srdeční záležitost (něco jako POMO csfd.cz) nebo jde pouze o business. Plánuješ se skrz.cz nějáký exit většímu investorovi?
Ze začátku určitě ano, dejme tomu první 3 měsíce mě to opravdu hodně bavilo. Dnes už to říct nemůžu, dnes mě to jenom normálně baví. Peníze jsou příjemným zpestřením, ale primárně jsem to kvůli nim nedělal. Prostě jsem jen viděl Milanův SlevaX.cz, který se mi líbil a jelikož jsem si chtěl procvičit parsování HTML a práci s regulárními výrazy, udělal jsem si vlastní „vykradač slev“. Standard XML feedu jsem si navrhl asi o měsíc později, kdy bylo parsování asi 30 serverů příliš náročné. Co se týče prodeje, nějaké pokusy o kontakt už tu byly, ale prozatím nezajímavé.
6. Co říkáš na vstup AHYDEho do slevového businessu? Vidíš slevydnes.cz jako svou přímou konkurenci, který může otřást 1. příčkou skrz.cz mezi agregátory?
Honza Barta se do toho opřel jak se sluší a patří 😉 Vzal to pro jistotu z obou stran – skrz několik slevových serverů a několik agregátorů. Ještě mu chybí vlastní Affiliate systém, ale to bych mu raději nedoporučoval – je to hrozně práce, všichni vám nadávají a ve výsledku nula od nuly pojde 😉
7. Jakou má dle tebe aktuální hodnotu projekt skrz.cz i se svým affiliate programem, dostal jsi nějaké zajimavé nabidky k prodeji?
To jsem trochu předběhl už v 5. otázce. Nějaké nabídky jsem už dostal, ale prozatím ne příliš zajímavé. První nabídku na koupi Skrz.cz jsem dostal někdy začátkem listopadu 2010, kdy třeba ještě Affiliate systém vůbec nebyl 😉
8. Jak bude vypadat projekt skrz.cz za 2 roky a jakou vidíš jeho budoucnost?
To se nedá říct, ve slevovém světě se plánuje maximálně na měsíc dopředu 😉 Budoucnost ale Skrz.cz i celý slevový trh určitě má, nevidím žádné překážky ani zádrhely.
9. Kolik lidi se aktuálně podílí na vývoji a správě skrz?
Zhruba před měsícem koupil Skrz.cz projekt Robox.cz (viz. http://www.lupa.cz/zpravicky/slevovy-agregator-skrz-cz-kupuje-konkurencni-robox-a-ma-novou-verzi/) a spojil své týmy. Počet lidí spolupracujících na Skrz.cz a Rival.cz by se teď mohl pobyhovat okolo 10 mám pocit. Ale prozatím máme kanceláře oddělené, takže těžko říct 😉 Nová verze Skrz.cz, postavená na enginu Robox.cz, bude spuštěna v třetím květnovém týdnu. Půjdeme cestou kvalitních nabídek od kvalitních slevových serverů. Šmitec.
10. Začal si používat i offline reklamu (metro), jaký má důvod? Buduješ značku skrz i mimo internetové okruhy a děláš jeho PR?
Skrz.cz se začíná dostávat do povědomí lidí, a to určitě chceme rozšiřovat a prohlubovat. Do televize se zatím nechystáme, ale na off-line reklamu si možná pozveme nějakou celebritu, aby nám s tím pomohla… přemýšlíme nad Karlem Gottem nebo Jiřím Pomeje 😉
Taky bych rád viděl, jak Prahou projíždí velká bílá tramvaj s červenobílým vlasteneckým logem Skrz.cz, ale to asi počká…
11. Kam se bude ubírat affiliat program Rival.cz, co plánuješ za funkce? Kdy bude oficiálně spuštěna alfa verze?
Aktuální verze je vpodstatě, až na několik drobností, stejná, jako byla při jejím spuštění v listopadu 2010. Hlavní podíl má na tom fakt, že jsem celý systém dělal od začátku sám a k tomu jsem se ještě musel starat o chod Skrz.cz (vývoj, grafika, marketing, hosting, SEO). To, že si umím udělat spoustu věcí sám, mě hodně limituje, protože se bojím delegovat věci na druhé. Už se tomu ale pomalu dostávám na kobylku a možná budu v blízké době zase efektivní a nebudu pracovat 14 hodin denně 😉
Nová verze systému s pokročilými statistikami už se rýsuje a brzy ji partnerům představíme (i agregátorům). V našem systému, oproti standardizovaným řešením typu Post Affiliate Pro, může slevový server nastavovat individuální podmínky pro jednotlivé akce nebo rozlišovat, jak provize dá agregátorům. Hlavní výhodou jsou pak nulové náklady na zprostředkování affiliate systému, kde jinde platíte třeba dalších 10% až 30% z provizí.
12. Jaká je aktuální návštěvnost skrz.cz (alespoň řádově), má vzestupné tendence? Nemáš strach z konkurence?
Řádově desítky tisíc návštěv denně, tedy něco mezi 10 a 90 tisíci 😉 Strach z konkurence nemám, každý agregátor má svoje plusy a mínusy, přičemž věřím, že uživatelé postupem času půjdou tam, kde bude nejvíc plusů.
Jedinou metrikou, kterou můžeme aktuálně použít pro porovnání návštěvnosti, je Alexa, kde se to tak různě míchá. Říct, kdo je dnes první, druhý a třetí je těžké. TOP 5 agregátorů dělají podle mě drtivou většinu trhu (90%?) a jsou to Skrz.cz, SlevyDnes.cz, Slevin.cz, ZlateSlevy.cz a Sleviste.cz. Vše ostatní je zanedbatelné, a snad jsem na nikoho nezapomněl.
13. Je mi jasné že nepovíš aktuální zisk na skrz.cz ale zajímalo by mě zda jsou odhady 1 000 000 Kč/měsíc přestřelené nebo jsou řádově blíž než by se zdálo?:)
Bohužel nebudu uvádět ani řádově, neb by vzniklo dalších 150 agregátorů… což nemá smysl…
14. Co bys chtěl vzkázat čtenářům affilblogu?
Nedělejte další agregátory a slevové servery 😉

1. Jaký je aktualní počet agregátorů využívající skrz affiliate rozhraní, mohl bys některé významné jmenovat? Jak dlouho systém funguje?

Aktuálně využívá systém Rival.cz 45 agregátorů slev různých kvalit. Primárně tedy jednička na trhu Skrz.cz a z TOP 5 třeba SlevyDnes.cz a Sleviste.cz (Ringier).

2. Kolik je měsíčně vyplaceno agregátorům na provizích. Jaký generuje affilite program obrat a jaký je podíl obratu tvého agregátoru skrz.cz?

Bohužel tyhle čísla prozatím nemůžu říkat 🙁 Affiliate program samotný vydělává jen na poplatcích od agregátorů slev (nikoliv slevových serverů), takže většina peněz se jen přelévá na jednotlivé agregátory.

3. Jaké jsou aktuální vlastnické poměry ve skrz.cz? Slyšel jsem něco o vstupu Slevomat.cz, jsou tam i nějaké další právnické osoby (miton.cz)?

Justice.cz mluví jasně, IČ je 24788015.

4. Jak se bude podle tebe vyvýjet slevový trh obecně a čeká jej v brzké době útlum?

Každoroční letní útlum v internetovém byznysu nemine ani slevové servery, ikdyž to trochu vyváží pobyty se slevou, adrenalinové zážitky nebo vstupy do bazénu, na koupaliště apod.

A letošní Vánoce se slevami budou dle mého názoru ještě lepší, než ty minulé. Jakmile se nakupování voucherů trochu zažije do podvědomí a lidé si na něj zvyknou, nebudou mít důvod je nevyužívat a nemyslím si, že slevový trh skončí tam kde svého času korunové aukce. Jen to po tom slevovém boomu na podzim bude pomalejší reinkarnace 😉

5. Beřeš skrz.cz spíše jako srdeční záležitost (něco jako POMO csfd.cz) nebo jde pouze o business. Plánuješ se skrz.cz nějáký exit většímu investorovi?

Ze začátku určitě ano, dejme tomu první 3 měsíce mě to opravdu hodně bavilo. Dnes už to říct nemůžu, dnes mě to jenom normálně baví. Peníze jsou příjemným zpestřením, ale primárně jsem to kvůli nim nedělal. Prostě jsem jen viděl Milanův SlevaX.cz, který se mi líbil a jelikož jsem si chtěl procvičit parsování HTML a práci s regulárními výrazy, udělal jsem si vlastní „vykradač slev“. Standard XML feedu jsem si navrhl asi o měsíc později, kdy bylo parsování asi 30 serverů příliš náročné. Co se týče prodeje, nějaké pokusy o kontakt už tu byly, ale prozatím nezajímavé.

6. Co říkáš na vstup AHYDEho do slevového businessu? Vidíš slevydnes.cz jako svou přímou konkurenci, který může otřást 1. příčkou skrz.cz mezi agregátory?

Honza Barta se do toho opřel jak se sluší a patří 😉 Vzal to pro jistotu z obou stran – skrz několik slevových serverů a několik agregátorů. Ještě mu chybí vlastní Affiliate systém, ale to bych mu raději nedoporučoval – je to hrozně práce, všichni vám nadávají a ve výsledku nula od nuly pojde 😉

7. Jakou má dle tebe aktuální hodnotu projekt skrz.cz i se svým affiliate programem, dostal jsi nějaké zajimavé nabidky k prodeji?

To jsem trochu předběhl už v 5. otázce. Nějaké nabídky jsem už dostal, ale prozatím ne příliš zajímavé. První nabídku na koupi Skrz.cz jsem dostal někdy začátkem listopadu 2010, kdy třeba ještě Affiliate systém vůbec nebyl 😉

8. Jak bude vypadat projekt skrz.cz za 2 roky a jakou vidíš jeho budoucnost?

To se nedá říct, ve slevovém světě se plánuje maximálně na měsíc dopředu 😉 Budoucnost ale Skrz.cz i celý slevový trh určitě má, nevidím žádné překážky ani zádrhely.

9. Kolik lidi se aktuálně podílí na vývoji a správě skrz?

Zhruba před měsícem koupil Skrz.cz projekt Robox.cz (viz. http://www.lupa.cz/zpravicky/slevovy-agregator-skrz-cz-kupuje-konkurencni-robox-a-ma-novou-verzi/) a spojil své týmy. Počet lidí spolupracujících na Skrz.cz a Rival.cz by se teď mohl pobyhovat okolo 10 mám pocit. Ale prozatím máme kanceláře oddělené, takže těžko říct 😉 Nová verze Skrz.cz, postavená na enginu Robox.cz, bude spuštěna v třetím květnovém týdnu. Půjdeme cestou kvalitních nabídek od kvalitních slevových serverů. Šmitec.

10. Začal si používat i offline reklamu (metro), jaký má důvod? Buduješ značku skrz i mimo internetové okruhy a děláš jeho PR?

Skrz.cz se začíná dostávat do povědomí lidí, a to určitě chceme rozšiřovat a prohlubovat. Do televize se zatím nechystáme, ale na off-line reklamu si možná pozveme nějakou celebritu, aby nám s tím pomohla… přemýšlíme nad Karlem Gottem nebo Jiřím Pomeje 😉

Taky bych rád viděl, jak Prahou projíždí velká bílá tramvaj s červenobílým vlasteneckým logem Skrz.cz, ale to asi počká…

11. Kam se bude ubírat affiliat program Rival.cz, co plánuješ za funkce? Kdy bude oficiálně spuštěna alfa verze?

Aktuální verze je vpodstatě, až na několik drobností, stejná, jako byla při jejím spuštění v listopadu 2010. Hlavní podíl má na tom fakt, že jsem celý systém dělal od začátku sám a k tomu jsem se ještě musel starat o chod Skrz.cz (vývoj, grafika, marketing, hosting, SEO). To, že si umím udělat spoustu věcí sám, mě hodně limituje, protože se bojím delegovat věci na druhé. Už se tomu ale pomalu dostávám na kobylku a možná budu v blízké době zase efektivní a nebudu pracovat 14 hodin denně 😉

Nová verze systému s pokročilými statistikami už se rýsuje a brzy ji partnerům představíme (i agregátorům). V našem systému, oproti standardizovaným řešením typu Post Affiliate Pro, může slevový server nastavovat individuální podmínky pro jednotlivé akce nebo rozlišovat, jak provize dá agregátorům. Hlavní výhodou jsou pak nulové náklady na zprostředkování affiliate systému, kde jinde platíte třeba dalších 10% až 30% z provizí.

12. Jaká je aktuální návštěvnost skrz.cz (alespoň řádově), má vzestupné tendence? Nemáš strach z konkurence?

Řádově desítky tisíc návštěv denně, tedy něco mezi 10 a 90 tisíci 😉 Strach z konkurence nemám, každý agregátor má svoje plusy a mínusy, přičemž věřím, že uživatelé postupem času půjdou tam, kde bude nejvíc plusů.

Jedinou metrikou, kterou můžeme aktuálně použít pro porovnání návštěvnosti, je Alexa, kde se to tak různě míchá. Říct, kdo je dnes první, druhý a třetí je těžké. TOP 5 agregátorů dělají podle mě drtivou většinu trhu (90%?) a jsou to Skrz.cz, SlevyDnes.cz, Slevin.cz, ZlateSlevy.cz a Sleviste.cz. Vše ostatní je zanedbatelné, a snad jsem na nikoho nezapomněl.

13. Je mi jasné že nepovíš aktuální zisk na skrz.cz ale zajímalo by mě zda jsou odhady 1 000 000 Kč/měsíc přestřelené nebo jsou řádově blíž než by se zdálo?:)

Bohužel nebudu uvádět ani řádově, neb by vzniklo dalších 150 agregátorů… což nemá smysl…

14. Co bys chtěl vzkázat čtenářům affilblogu?

Nedělejte další agregátory a slevové servery 😉

AKTUALITA 19.5.2011 Slevin a zlateslevy se minulý týden odpojili z affiliate programu Rival a tvoří vlastní rozhraní pro partnery.

Děkuji za velice pěkný rozhovor, musím podotknout že Rival je momentálně extrémně vytížený člověk. Odpovědět mu trvalo téměř měsíc, ale myslím že čekání stojí za to. V případě že máte tipy na další zajímavé osobnosti se kterými bych mohl udělat rozhovor dejte mi vědět. Do diskuze níže dejte také své dotazy na Rivala a jeho systém pokud vás něco zajíma.

468x60.gif

Svěřte mi svůj e-mail a získejte ZDARMA:

  • PDF brožurku s tipy na linkbuilding vašich projektů
  • 5ti týdenní e-mail kurz o affiliate marketingu
  • 2x měsíčně novinky a zajímavosti ze světa affiliate byznysu

Latest Comments
  1. Online hry

    Pěkný rozhovor, jsem zvědavý jak dopadne Slevin a ZlateSlevy s vlastnim affilate systemem. Podle me na trhu neni moc prostoru pro hodne affilate programu, zvlast kdyz to bubla … slevomaty, agregatory, affilate … zbyvaji pak jenom drobne.

  2. Rado

    Jaký je nyní poměr slevových agregátorů, mám pocit, že SlevyDnes už jsou jedničkou…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 

5 týdenní emailový kurz o affiliate marketingu ZDARMA

+ bonus PDF brožurka s tipy na linkbuilding vašich projektů