Sklik, adwords, zbozi, heureka pro dropshop

Nějakou dobu testujeme placenou inzerci pro náš stěžejní projekt shopia.cz na portálech sklik, premium zbozi.cz a heureka.cz. V tomto krátkém článků nahlédnu trošku pod pokličku jak to funguje a zda se eshopu fungujícím na principu přeposílání objednávek taková placená inzerce vůbec vyplatí.

Zatím je docela brzo na bilancování, kampaň nám běží cca měsíc na placeném zboží a skliku. Z obojího konverze jsou, ale nikterak převratné. U affiliate zboží kdy máte průměrnou marži 10 procent nemůžete očekávat že se vám placená inzerce v PPC či zbožových vyhledávačích vyplatí na všechny typy zboží. Spíše budete rádi když naleznete segment zboží na kterém nebudete proděleční.

Na jednu stranu můžu tedy říci že PPC se na určité kategorie hodí, ale rozhodně je to o hledání a podrobné dlouhodobé analýze. O vedení kampaně se nám na skliku stará přímo lidi z skliku (kteří si berou měsíční poplatek za údržbu).  Musím říct že jednání není příliš pružné, ale je to začátek, máme pár kampaní. Sám mám souběžně spuštěnou vlastní kampaň kde jsou výsledky podobné.

Placené zboží generuje opravdu velký počet návštěv (zpoplatněný, konverze ale nejsou ideální) pokud vypnete placené zboží a nemáte nižší ceny než konkurence v podstatě není moc prostoru aby k vám zákazník přišel. Heureka je v pořádku a nabízí oproti zbozi.cz diametrálně lepší administraci a statistiky. Adwords jsme zatím nezadali, jelikož čekáme na lepší výsledky z jednotlivých kampaní na skliku.

Jaké máte vy zkušenosti? Fungujou vám kampaně podobně na skliku i na adwords? Používáte placenou inzerci pro své dropshopy nebo v tom nevidíte smysl?

Jaké další placené metody využíváte, případně co si myslíte o zvýrazněných pozicích na katalozích e-shopů typu shopy.cz apod…Má to smysl, nebo je lepší se zaměřit na kvalitní SEO a linkbuilding i když je tu taková tlačenka a budoucnost velice nejistá?

Díky za vaše názory a postřehy.

468x60.gif

Svěřte mi svůj e-mail a získejte ZDARMA:

  • PDF brožurku s tipy na linkbuilding vašich projektů
  • 5ti týdenní e-mail kurz o affiliate marketingu
  • 2x měsíčně novinky a zajímavosti ze světa affiliate byznysu

Latest Comments
  1. Lydie

    Placené kampaně se vyplatí, jen při podstatně vyšší ziskovosti, než nabízejí dodavatelé, nabízející přeposílání objednávek. To samozřejmě v relaci s mírou konverze a cenou za proklik.
    Pokud máte zisk z objednávky v průměru třeba stovku, pak při 1%ní konverzi a ceně za proklik 2Kč jste stovku nevydělali, ale prodělali.
    Moje zkušenost a závěr z placených kampaní = hrubě prodělečné.

  2. O

    Vše záleží na Vašem ROI, konverzní poměr a CTR samo o sobě nic neříká. Sklik se u všech mých známých vyplácí. Stačí mít vše nastaveno efektivně, při přeposílání objednávek bych řekl, že vzhledem k malé marži se nevyplácí téměř jakákoliv inzerce.

    • admin

      To je pravda. U preposilani jsou bohuzel tak nizke marze ze je to ztratova zalezitost. Ale vim ze nekteri lide co provozuji preposilani vyuzivaji heureka.cz ale nechapu jak se jim muze vyplacet.

  3. slavajs

    No nevím. Pokud je marže slušná, tak i ten placený reklamní systém může mít dlouhodobější pozitivní efekt. Bohužel dnes prodejci tlačí cenu tak dolu, že konkurovat ještě zatížený placenou reklamou je téměř likvidační.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 

5 týdenní emailový kurz o affiliate marketingu ZDARMA

+ bonus PDF brožurka s tipy na linkbuilding vašich projektů