Dropshipping a přeposílání objednávek

Omlouvám se pokud jsem někoho mystifikoval v článku, že pod dropshippingem si představuju přeposílání objednávek. To ale není pravda dropshipping a přeposílání objednávek jsou 2 různé typy partnerské spolupráce. Proto si dovolím sepsat jejich základní rozdíly a pro jistotu jsem ještě vytvořil stránku slovníček pojmů, kde budu uvádět vysvětlivky k odbornější terminologii.

terminologie

Přeposílání objednávek

Velice výhodný způsob spolupráce z hlediska pracnosti a časové nákladnosti. V podstatě jde vytvoři kompletně automatický internetový obchod na principu přeposílání objednávek na, který nemusíte šáhnout(pouze marketing  a propagace z venčí) a bude generovat zisky na provizích z prodejů. Objednávku přeposíláte rodičovskému e-shopu, s kterým máte navázanou spolupráci, a ten vyřizuje jak platbu, poslání zboží tak řešení dotazů, reklamace a případné vrácení zboží.

  • objednávky přeposíláte(mailem či automaticky do objednávkového systému)
  • neřešíte: reklamace, posílání zboží, dotazy klientů, vrácení zboží, platbu
  • řešíte: fakturaci provizí a výdělků, propagaci vašeho e-shopu

Nevýhodou je že tento typ spolupráce nenabízí příliš vysoké provize protože se jedná o takový lepší affil. Provize jsou podobné jako u affiliate programů. Navíc rodičovský e-shop obvykle nepropaguje váš e-shop(do zásilky strká své propagační materiály a ne vaše).

Dropshipping

Konečně se dostáváme k vysvětlení mystického slova dropshipping spolupráce. Je to ideální typ spolupráce pro začínající e-shopy, které chtějí růst a chtějí se do budoucna zabývat celým procesem prodeje zboží po internetu. Výhodou je že nepotřebujete žádné vstupní investice a ani vlastní sklad. Máte vlastní e-shop s naimportovaným zbožím partnera. Na základě objednávky zboží zašlete objednávku rodičovskému obchodu jako u přeposílání objednávek  tím rozdílem že od této chvíle řešíte už vše Vy! Zaplatíte za zboží(obvykle VOC – velkoobchodní cena), dále rodičovský e-shop zašle balík s vašimi údaji a letáky zákazníkovi(odpadá nutnost skladu a expedice zásilky). Vy se ale postaráte o platbu, reklamace, dotazy na zboží i když se se samotným zbožím vůbec nedostanete do kontaktu.

  • objednávky přeposíláte poté hned zaplatíte(obvykle VOC)
  • rodičovský e-shop zašle balík zákazníkovi(Vašim jménem s vašimi letáky)
  • řešíte platbu, reklamace, dotazy na zboží

Myslím že rozdíl přeposílání objednávek a dropshippingu je znatelný. Dropshipping se hodí pro začínající e-shopy, které to do budoucna myslí vážně a také mají mnohem vyšší provize. Přeposílání objednávek je takový lepší affiliate program, který vystupuje a tváří se jako e-shop ale přitom e-shopem není.

V případě že máte nějáké dotazy nezapomeňte je vložit do diskuse, přidal jsem k článkům nějáké vychytávky, takže v případě že Vám článek přinesl nové informace můžete jej ohodnotit šipkami:-).

Poznámka: Musím podělovat vývojářům geniálního redakčního systému WP za to že automaticky ukládá koncepty, protože zůstal tento článek uchráněn pádu chrome! Takže děkuji moc!:-)

468x60.gif

Svěřte mi svůj e-mail a získejte ZDARMA:

  • PDF brožurku s tipy na linkbuilding vašich projektů
  • 5ti týdenní e-mail kurz o affiliate marketingu
  • 2x měsíčně novinky a zajímavosti ze světa affiliate byznysu

Latest Comments
  1. Fondil

    Čekal jsem, kdy se o tom začně víc mluvit.
    Každý to dnes plete, u nás už je vlastně dropshipp zažitý jako provizní prodej (vlastně obráceně).
    Věděl jsem že to je jiné, ale je to už dlouho a zase jsem to zapomněl, takže taky používám slovo dropshipping 😀

  2. Pedro

    to si pamätám, keď mi igor od silver.ag vysvetlil dané pojmy, defináciu som mal ihneď v malíčku ale tiež používam že: nepravý dropshipping, preposielanie objednávok,,.

    ten istý problém je predsa aj u mfa a microsites nie? 🙂

  3. LuŠtěLák BigLebowski

    Možná bych v tom slovníku upravil výraz rodičovský obchod, služba na slovo mateřský. Většinou se používají výrazy mateřská a sesterská či dceřinná firma, služba atd.

    Jinak díky za blog!

  4. admin

    Diky, dobrej tip doplnim.

  5. vB

    U přeposílání objednávek není tak docela pravda, že není třeba řešit komunikaci a dotazy. Právě naopak, je vhodné se zákazníkům věnovat, mohou se odměnit pravidelnějším nákupem nebo doporučením a snadněji skousnou, že jednají pouze s prostředníkem. Spolupráce na základě přeposílání objednávek má ještě jedno velké plus – lze na ní postavit dealerský způsob prodeje aniž bych k tomu potřeboval e-shop a živnost na jeho provozování.

  6. admin

    Díky za reakci, ano máš naprostou pravdu řešit komunikaci je podstatnou výhodou, ale není to povinnost, ve většině smluv můžeš delegovat komunikaci mateřských shopem.
    K té druhé poznámce, můžeš nás o tom trošku více informovat? Asi nevím přesně co myslíš tím dealerským způsobem prodeje.

  7. vB

    Získání zákazníka tě stojí nějaké úsilí a přesměrováním na partnera riskuješ, že napříště už půjde nakoupit přímo a nikoliv přes tebe. U vohnoutů a vysíračů je to dobré řešení, ale přijít o někoho, kdo z nějakého důvodu upřednostňuje nákup u tebe by byla škoda.

    U dealerského prodeje si vybuduješ vztahy s pravidelnými odběrateli, kteří třeba ani netuší jak to s těmi internety vlastně je. Nepotřebuješ nutně e-shop, SEO atd.

  8. Hellywood

    Pro upřesnění ziskem Dropshipping e-shopu není „vyšší provize“ nýbrž marže, tedy rozdíl mezi prodejní a nákupní cenou.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 

5 týdenní emailový kurz o affiliate marketingu ZDARMA

+ bonus PDF brožurka s tipy na linkbuilding vašich projektů