Zkušenosti s PPC – Sklik

Jak už jsem psal, budu se zde zmiňovat i o dalších neaffiliate tématech. Pojďme se podívat jak jsem se seznámil s SKLIKem jaké jsou jeho slabiny a pro koho je primárně určen. Také zmíním nějáké tipy, které by se vám mohli při vedení kampaní hodit. Zatím jsem pronikl pouze do systému Sklik, adwords jsem ještě nezkoušel. Sklik jsem měl nastaven pouze na vyhledávání Seznamu, nechtěl jsem dotovat shitovské MFAčka:-).

Základy PPC

Základy tu nebudu zbytečně rozebírat, musím říct že sklik má velice jednoduché a intuitivní ovládání a v podstatě ani žádné návody nejsou třeba. Jediné 2 zdroje které jsem využíval je klasická napoveda.sklik.cz a seriál od Větrovky. Oba zdroje jsou naprosto dostačující.

Moje TIPY

Nemůžu se v žádném případě považovat za žádného experta, jelikož si Sklik zkouším teprve 2. měsíc, ale něco málo už jsem pochytil. Základem je vytvořit zajímavý a chytlavý popisek inzerátu. Samozřejme sklik si ještě váš inzerát ověří a v případě že bude nějáký problém tak jej nepotvrdí. Nepoužívejte stejné výrazy, vsaďte na zajímavé pojetí textu a CTR mohou být velmi pěkné i pro menší CPC. Pro tvorbu kampaně pro náš nakupní portál Shopia jsem udělal níže uvedený inzerátek a výsledek byl velmi zajímavý.

Velice rád používám fintu s automatickým generováním {Keyword}, díky kterému můžete velice pěkně zaujmout návštěvníka protože se trefíte přesně do toho co hledá. Keyword je proměná, za kterou se dosadí to co člověk zadal do vyhledávacího pole.

U některých klíčových slov jsem měl  CTR 100% a průměr mé sestavy byl 30%, je dobré vytvoři a nechat rotovat více inzerátů. Musím přiznat že jsem vůbec nevyužíval frázové či přesné shody klíčových slov, vše mi to jede na volnou shodu viz nápověda.

Co se mi vůbec neosvědčilo jsou překlepy, ty podle mě nemá moc smysl vůbec cílit. Dobré je když si nastavíte u KW které jsou často proklikávané přimo cílovou stránku daného předmětu. Já to řešil například linkem na vyhledávání v eshopu abych zajistil že pokud některý předmět nebude dostupný může zákazník alespoň zvolit jiný.

Zkušenosti

Zatím se nám sklik moc nevyplácí. Je to způsobeno také tím že produkty v Shopii jsou dost konkurenční – vivantis produkty, coreshop/metalshop apod… Každopádně myslím že se SKLIK může skvěle osvědčit na málo konkurenční témata, která budeme postupně přidávat. Momentálně se snažím optimalizovat i méně konkurenční produkty a zde jsou ty konverze už pozitivní.

Budu vás průběžně informovat jak se daří s SKLIKem, rád bych se také pustil do Adwords a PPC facebooku. Do konce měsíce by shopia.cz měla být i na placením zbozi.cz takže vás informuji, zda to má smysl a jak se tomu daří.

A co vy? Jaké máte zkušenosti a úspěchy? Pochlubte se nám:-)

Svěřte mi svůj e-mail a získejte ZDARMA:

  • PDF brožurku s tipy na linkbuilding vašich projektů
  • 5ti týdenní e-mail kurz o affiliate marketingu
  • 2x měsíčně novinky a zajímavosti ze světa affiliate byznysu

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 

5 týdenní emailový kurz o affiliate marketingu ZDARMA

+ bonus PDF brožurka s tipy na linkbuilding vašich projektů