2. díl tvorby finančního lead gen webu – doména, web, šablona a design, obsah a sémantika

V prvním díle seriálu tvorby lead gen webu jsme si představili naprosté základy – zvolili téma, konkrétní niku a poskytovatele affilu. Dnes se zaměříme na výběr domény, šablony a budování obsahu. Tvorba tohoto dílu seriálu mi trvala trošku déle než jsem původně počítal,  protože jsem nakonec spojil dva díly seriálu do jednoho.

Doména

V půjčkovém affilu je obrovské množství domén zabraných, ať už ke spekulativním účelům, nebo z toho důvodu že je již na nich postaven jiný konkurenční projekt. Nicméně i tak je stále spousta pěkných domén ještě volných, stačí hledat. Já osobně nepoužívám trademark domény (domény obsahující název značky poskytovatele půjčky), myslím že je to krajně nešťastné řešení. Majitel trademarku v tomto případě společnost Ferratum si může kdykoliv nárokovat převedené domény obsahující jejích ochranou značku a vy budete bez domény, na které jste pečlivě měsíce či roky budovali obsah a odkazový profil.
Je pravda že hlavně vyhledávač Seznam přiděluje významnou váhu klíčovému slovu v doméně, je ale na vás zda vám za to ten risk stojí. Dle mého názoru je dobré budovat obsah na autoritativní doméně 2.řádu s českou příponou (.CZ). Je pravda že mnozí z vás najdou krásné domény s příponou .EU, .COM, . NET, .INFO. Osobně buduji lead gen weby výhradně na českých doménách bez historie. Hlavním důvodem je čistý odkazový profil a také věřím domněnce, že hlavně v prvních měsících Google i Seznam novým webům trošku nadržují, aby se měli šanci protlačit dříve na přední pozice ve vyhledávání.
Na základě průzkumu KW (v minulém díle) jsem do nástroje pro hromadné ověřování volných domén u Subregu zadal níže uvedené tvary domén a k mé radosti byla volná vhodná doména pujckaproseniory.cz.

Screenshot 2013-11-29 12.02.53

Hosting

V případě že hosting ještě nemáte můžete s klidem duše využít velmi levný a kvalitní hosting WEDOS, který je pro naše účely naprosto postačující (dokonce by vám měl stačit i hosting bez databáze, který dostanete k registraci domény zdarma). Nebo můj oblíbený SEO hosting TELE3, který používám pro své lead gen projekty já. Jaké zvolíte metriky výběru nechávám čistě na vás. Já vybírám na základě podpory a spolehlivosti hostingové společnosti. SEO hosting od TELE3 jsem zvolil právě protože jsem jsem chtěl měnit rozložení IP adres na kterých weby běží, nicméně mě mnoho lidí, kteří SEO rozumí, upozornili že to stejně nemá příliš velký efekt. Všechny domény mají stejně stejného majitele:). U TELE3 pak registrace domény všetně vytvoření hostingu probíhá pomocí jednoho kroku.

Screenshot 2013-11-30 11.27.50

Šablona

Když jsem před rokem začínal budovat své lead gen impérium (do té doby jsem moc zkušeností s tímto typem affiliate spolupráce neměl) nechal jsem si od svého kamaráda grafika a kodéra připravit speciální univerzální šablonu, která byla připravena přesně pro mé potřeby. Za šablonu v HTML5 uzpůsobenou pro úpravy rozložení prvků a barevnosti jsem zaplatil něco přes 10.000Kč. Chtěl jsem mít jistotu, aby všechny použité prvky a obrázky byly originální a jedinečné. a

Pokud máte do začátku budget můžete jít i vy touto cestou. Mě se vyplatila i když návratnost byla cca 5 měsíců (záleží na šikovnosti každého z vás). Nicméně v rámci tohot seriálu budu počítat že se snažíte vybudovat svůj lead gen web s minimálními náklady (zatím jste platili pouze za doménu do 200Kč, ti z vás kteří doménu již měli tak zatím nic). Z toho důvodu se nabízejí dvě možnosti:

  • využít řešení ověřeném open source WordPress (viz předchozí seriál = vhodné pro lidi kteří neumí ani základy HTML)
  • nebo jako v našem případě využít webového (HTML/CSS) frameworku.

V případě naší druhé volby se nám nabízí v podstatě dva nejpoužívanější a nejoblíbenější frameworky:

Mě osobně přirostl k srdci Bootstrap pro svou jednoduchost a množství tutoriálů a připravených šablon zdarma. Nebudu vás zde učit základy HTML a CSS ty si můžete nastudovat zde. Připravil jsem pro potřeby tohoto seriálu Boostrap šablonu, kterou si můžete libovolně upravovat a doplňovat. Ve footeru je odkaz na můj obsahový magazín Půjčko.cz, který bych si přál ponechat jako vaše poděkování za tento seriál:).

Barevnost i rozložení prvků si můžete samozřejmě upravit dle svého skillu. Neříkám že ta šablona je top konverzní, to budeme postupně v rámci seriálu teprve zjišťovat a aktuální podobu šablony budu upravovat a poskytovat ke stažení.

Design

Náhled šablony naleznete zde. V případě zájmu o stažení šablony si napište o heslo v komentářích, na e-mail který uvedete v komentáři vám zašlu heslo k zaheslovanému archívu s šablonou. Design a obsah webu jsem přizpůsobil cílové skupině webu (důchodci a starší osoby). Na webu je relativně málo textu a dlouhých souvětí. Písmo je velké a obsah je strukturovaný a uvozený velkými nadpisy. Obrovskou výhodou je když víte jaká je vaše cílová skupina a podle toho můžete váš design (vzhled a obsah) přizpůsobit.

Obsah

Při tvorbě textu máte dvě možnosti:

  • najmou si levného, středně drahého nebo drahého copy (připravuji článek na téma tvorby obsahu pomocí copywriterů).
  • nebo si sepsat obsah sám.

Já jsem pro potřeby tohoto low cost seriálu zvolil cestu tvorby vlastního obsahu, abych vám dokázal že i já jsem schopen si vytvořit vlastní obsah a nebude to zas tak složité. Na základě struktury šablony jsem doplnil obsah, snažil se dodat co nejvíce sémantických informací ke každému odkazu a prvku (titulky u odkazů, zástupný text pro obrázky, správná struktura nadpisů). A prvky patřičně otagovat významovými tagy.

Mnozí z vás budou namítat že obsahu je na začátek málo a web nemá žádné podstránky. To je sice pravda, na obsahu budeme ale v průběhu celého seriálu pracovat. Podstránky budeme dodělávat, aby postupně rostl. Vyhledávače milují aktualizovaný a rozšiřující se obsah a je pro ně lepší, když na webu uvidí pravidelnou aktivitu než nahození obrovského a informačně bohatého webu, na kterém se od té doby neprovede žádná změna.

Do webu budeme tedy postupně doplňovat různé užitečné postránky, návody, smlouvy a případně widgety a online kalkulačky. Představivosti se meze nekladou a právě hodnotný obsah navíc vás může výrazně odlišit od konkurence a pomoci ve vyhledávačích, ale také v přirozené návštěvnosti díky doporučení návštěvníků.

Obrázky

Na landing page webu jsem vložil obrázek dvou spokojených důchodců z volně dostupných zdrojů určených pro komerční využití. Pro hledání těchto obrázků využívám užitečnou aplikaci CreativeCommons.org, do hledání píšu obvykle anglické výrazy, zaškrtnu checkboxy pro komerční využití a hledám na různých serverech obrázek, který se mi nejvíce hodí.

Screenshot 2013-11-30 14.22.11

iFrame formulář

Do šablony jsem zatím vložil iFrame VIP formulář z affiliate sítě AdBenefit s ohodnocením 170Kč za nového i současného klienta. Při generování šablony nezapomeňte vložit sledovací kód pro zjištění zdroje konverze. Postupem času si budeme tento formulář ladit a ti nejlepší budou moci využít vlastní formulář napojen na API Ferratum. Pokud už nyní generujete alespoň 15 schválených leadů měsíčně pro Ferratum ozvěte se mi na e-mail: [email protected] a můžeme se domluvit na velmi zajímavých podmínkách spolupráce (vlastní formulář, vyšší provize, rychlé vyplaty, osobní přístup).

 

Screenshot 2013-11-30 12.40.33

Validace a kontrola obsahu

Po vytvoření obsahu je nutné si obsah zkontrolovat a ideálně ho dát ke kontrole někomu v okolí kdo má dobrou češtinu a gramatiku. Nicméně uvědomte si že na váš lead gen web se dostanou opravdu ruzní lidé a pokud budete mít na webu hrubky či nesmysly a složité větné spojení, nebude to působit důvěryhodně a s je možné že díky tomu i potenciální konverzi ztratíte.

Po kompletním odladění obsahu obvykle projdu web validátorem (postupně budeme používat i další nástroje). Žádné SEO maty nepoužívám, ale kladu důraz na strukturu a sémantiku kódu. Opět jsem byl od SEO expertů ujištěn že vyhledávače si dokáží poradit s pěknými prasečinkami, ale proč jim zbytečně hážet klacky pod nohy? Navíc čím komplikovanější a delší kód tím prodlužujete délku načítání stránky a to již může být pro vyhledávače zásadní problém, který vás může stát složitě vybudované pozice a drahou návštěvnost.

Uzavřený klub na Facebooku otevřen.

Mnozí z vás se zapojili do naší tajné skupiny na Facebooku, kterou tímto dílem oficiálně otvírám k další komunikaci mezi členy, kteří se aktivně zúčastňují tohoto seriálu. Tato skupina není pro každého. Pokud máte zájem se do skupiny přihlásit napište mi na email [email protected]

  • téma které jste si vybrali a název domény
  • čím se zabýváte a jaká je vaše specializace
  • zda máte nějaké zkušenosti s affiliate marketingem případně příklady co jste udělali
  • odkaz na váš profil na LinkedIn (pokud je aktuální)

Chci aby ve skupině byli pouze aktivní lidé (kteří se mezi sebou alespoň poznají online). Nebraním se nějakému soukromému privátnímu srazu na konci seriálu nebo i v průběhu, bude záležet na vás. Hledám affiláky, kteří chtějí nejen přijímat rady, ale také dávat ostatním členům hodnotné informace nebo názory.

Struktura seriálu

  1. díl tvorby finančního lead gen webu – téma, výběr niky, hledanost a potenciální ziskovost – říjen
  2. díl tvorby finančního lead gen webu –  doména, web, šablona a design, obsah a sémantika – listopad
  3. díl tvorby finančního lead gen webu –  doplňení obsahu, zapojení uživatele, indexace, mikroformáty, onpage faktory – prosinec
  4. díl tvorby finančního lead gen webu –  SEO – linkbuilding, nástroje, techniky, tipy – březen
  5. díl tvorby finančního lead gen webu –  PPC – Sklik, Adwords, Facebook
  6. díl tvorby finančního lead gen webu –  E-mail marketing, další marketingové kanály (sociální sítě, soutěže, bannerová reklama, …)
  7. díl tvorby finančního lead gen webu –  ab testování, vyhodnocování, analytika ,remarketing,  in opt
  8. díl tvorby finančního lead gen webu –  vlastní formulář, sběr kontaktů (právní náležitosti UOOU), nahlášení nové živnosti
  9. díl tvorby finančního lead gen webu –  revize, vyhodnocování, testování, aktualizace obsahu

Pozvánka do AffiliateMystery

Můj kamarád Tomáš Dekan spustil minulý týden informační kurz pro affiláky. Vím že mnozí z vás jsou na podobné infoprodukty alergičtí. Tomáše osobně znám a jeho vědomosti a chuť předávat je dál jsou na české poměry unikátní. K dispozici jsou tři videa zdarma, plná zajímavých informací, které pro začátek velmi vřele doporučuji shlédnout na AffiliateMystery (na toto téma připravuji i samostatný článek). Videa obsahují plno konkrétních příkladů, ukázek a dokonce i velmi oblíbené screenshoty výdělků.

Screenshot 2013-11-30 15.03.39

Závěr

V dnešním díle jsme si vybudovali web. Pro mnohé začínající affiláky je tento krok jedním z posledních a přisuzují mu přiliš vysokou váhu. Zkušený affilák ví že je teprve na naprostém začátku celého procesu monetizace lead gen webu. Pryč jsou doby kdy vám stačilo postavit web, naplnit jej obsahem plného klíčových slov a začal sám vydělávat vysoké částky. Uvědomte si že hlavním cílem po vybudování webu je začít co nejrychlejí získávat kvalitní konverzní traffic. O tom si ale povíme v dalších dílech seriálu.

Budu moc rád za vaše komentáře a feedback, který mě popohání v před a motivuje pro tvorbu dalšího kvalitního obsahu.

Svěřte mi svůj e-mail a získejte ZDARMA:

  • PDF brožurku s tipy na linkbuilding vašich projektů
  • 5ti týdenní e-mail kurz o affiliate marketingu
  • 2x měsíčně novinky a zajímavosti ze světa affiliate byznysu

Latest Comments
  1. Štefan Kuska

    Zajímavý článek. Akorát jsem se stal poslední dobou zastáncem spíše brandovatelných domén než domén s keywordem. Ještě před pár týdny bych souhlasil s tím, že hlavně Seznam upřednostňuje domény s keywordem, ale v poslední době si tím nejsem úplně jistý, jelikož mi dost webů s keywordem pokleslo. Přestože byly na prvních příčkách více jak rok. Patrně bude mít keyword stále nějaké plusové body, ale ten vliv již nebude tak markantní.

    Proto upřednostňují brandovatelné domény, na nichž se může stavět různy obsah podle momentálních trendů a mít tak jistý náskok při budování odkazů.

  2. Patrik Zapletal

    Dobrý článek jen tak dále. Doména Cz je určitě lepší pro český trh. Určitě bych vybral krátkou, výstižnou doménu je jich pořád dost, záleží především na klíčových slovech.

  3. Tomáš Míka

    Děkuji za článek. Poprosím také o heslo na šablonu.

  4. Jakub

    Vypadá to, že tu bude hodně affilwebů na Bootstrapu 🙂 Sem zvědavej na pokračování, protože přesně jak píšeš, vytvoření webu je pouze začátek.

    Ten prostor zdarma k doméně od Wedosu je určitě dostačující, ale já zrovna přemýšlím, že se poohlídnu jinde, protože bez FTP je to nahrávání docela ztráta času a když je stránek víc, tak je to už o palici…

  5. Holina

    Super, díky za další díl, začínám pomalu implementovat do stávajícího webu 🙂 A taky prosím o heslo k šabloně pokud je to možné…

  6. panZero

    Také bych dal spíše přednost brand doméně typu Pujcko.cz. Ale chápu, že v rámci seriálu to není podstatné. Jinak mě zajímají další díly hlavně v oblasti přivedení trafficu ;).

  7. vaclav

    Super vyčerpávající článek jsem zvědavý na celý seriál.

  8. Lukáš

    Moc díky za článek. Těším se na jeho další pokračování. O affiliate se zajímám zatím především ze studijních důvodů. Moc rád bych poprosil o heslo k šabloně. A taky jsem se chtěl zeptat, jak to vypadá s tvojí knihou o affiliate? Nemůžu se dočkat… 🙂
    Díky. Lukin

  9. Pavel

    Dobré je někdy také nekupovat novou čistou doménu, ale poohlédnout se po některé z expirovaných, často tak můžete získat “zdarma” zajímavé backlinky.

  10. Pavla

    No jasně, jako by té konkurence nebylo dost 😀 Osobně můžu říct, že po skoro ročním testování různých affilu, se mi nejvíce osvědčil provizní systém nejprovize.cz, konkrétně perfect money. Zdroj trafficu sklik + adwords.

    Jinak seriál sleduji a jsem zvědavá na další díly -.- 😉

  11. radek

    je super že poslední dobou vzniká tolik průvodců affilákům, jen tak dál a prosím také heslo k šabloně 🙂 děkuji

  12. MiJirasek

    Díky za cenné rady a tipy, myslím, že pro někoho, kdo se chce do lead genu a celkově affiliate pustit, to je super, že se takto dělíš o základní postupy 🙂 Těším se na pokračování!

    A taky bych tě rád poprosil o heslo a odkaz k šabloně, dík.

  13. MiJirasek

    Ahoj, díky moc za tenhle seriál, myslím, že to všem, kteří se zajímají o lead gen, ale i obecně o affiliate, hodně přináší. Oceňuju, že se dělíš o své základní postupy. Budu se těšit na pokračování!

    A taky bych tě poprosil o odkaz a heslo k šabloně, díky moc.

  14. Lukas

    Ja zase nevidím dôvod brandových domén pre takýto typ projektu, nikto z vás by nepropagoval brand a taktiež pochybujem, že by podobný projekt dosiahol tak zaujímavých návštev aby bol jeho názov podstatný a zapamätateľný. Jedinú výhodu vidím v tom, že sa ľudia môžu ľahšie vracať ak potrebujú pôžičku znovu.

  15. Peter

    Dakujem
    moc poucne, skvela praca.
    Smiem poprosit heslo?

  16. Luděk

    Super článek. Poprosím také o heslo na šablonu.

  17. Radek

    Zdravím,
    děkuji za tento přínosný seriál o tvorbě finančního webu. Je to velmi poučné.
    Poprosil bych tě o odkaz a heslo k šabloně. Děkuji.

  18. Radek

    Super díl Franto, hodně jsem se naučil a chci Ti poděkovat za práci, kterou pro affiláky děláš. Současně Tě žádám o heslo k archivu. Díky moc a ať se daří!

  19. Mathes

    Dobrý den ,

    prosím o zaslání hesla k šabloně.

    Děkuji

  20. Jaromír

    Prosil bych laskavě o zaslání hesla k šabloně.

Napsat komentář: admin Zrušit odpověď na komentář