Budoucnost dropshippingu…

V rámci mého studia ve 4.ročníku Univerzity Pardubice jsem měl možnost v předmětu Podniková informatika vyslechnout velice zajímavou přednášku spolumajitele firmy eBrana.cz s.r.o. Jedná se o největší firmu poskytující internetové aplikace malým a středním podnikům. Jejich portfolio referencí je opravdu široké, je pravda že nemají příliš TOP referencí jako pražské webové společnosti, ale oni také nejsou jejich primární klientelou. eBrana nabízí plno zajímavých aplikací od e-shopů po aplikace pro realitní kanceláře. To je ale vedlejší, co mě na nich zaujalo je, že provozují internetový obchod eOD.cz.

Na tom by nebylo vlastně nic zajímavého, kdyby tento obchod nefungoval kompletně principem dropshipping, v podstatě se jedná o nejdéle fungující dropshipping e-shop v české republice, který poskytuje největší sortiment zboží. Jeho zisk je cca 100k Kč měsíčně a o e-shop se starají 3 lidi. Partnery našli buď z řad vlastních zákazníku nebo internetové obchody kontaktovali sami. Je jasné že se s nimi e-shopy baví jinak, jelikož jsou schopni prodávat jako obchodní dům v podstatě cokoliv a proto mají například dropshipping domluvený i s Astratexem(osobně jsem u něj příliš nepochodil).

Obchodní dům eOD.cz má mimo jiné nasmlouvanou spolupráci i s VIVANTIS a.s. a to speciální dealerství. Tím pádem je v podstatě top killer všech začínajících dropshipping obchodů, které bych chtěli jít touto cestou a už nemáte šanci jej ohrozit. Mimo jiné je eOD.cz člen APEK a na Heureka.cz je top prodejce z obrovským množstvím pozitivním ohlasů a atakuje tak samotný VIVANTIS a možná ho i v mnoha ohledech předčí. Asi vás to trošku zklamalo a odradilo ale musím říct že je na trhu pořád ještě místo, ale už spíše pro specializované e-shopy nebo zajímavé obchody s kvalitním sortimentem jako je skeble.cz.

Další téma na které jsem se vyptával bylo jejich poskytování e-shopových řešení. Prohlásil že největší e-shopový boom teprve příjde, momentálně obchodníci ztrácejí zábrany a obavy z internetového média a postupně se vše bude přesouvat na web. Dále to souvisí určitě z finanční krizí je výhodnější prodávat jedno zboží 2 a více kanály(kamenné pobočky, aukro, e-shop) a nespoléhat se jen na jednu(lidé jsou vybíraví a rádi srovnávají).

Svěřte mi svůj e-mail a získejte ZDARMA:

  • PDF brožurku s tipy na linkbuilding vašich projektů
  • 5ti týdenní e-mail kurz o affiliate marketingu
  • 2x měsíčně novinky a zajímavosti ze světa affiliate byznysu

Latest Comments
  1. Fondil

    Sám jsem přemýšlel, že bych nabízel ve svém dropshippingu zboží z více různých e-shopů.
    Ale jak se to řeší, když se objednávka skládá ze zboží, které je zároveň z jednoho i druhého shopu?
    Např. objednávka spodního prádla z Astratexu + nějaká vychytávka ze Škeble?

  2. admin

    No řekl bych že by stačilo při nahrávání produktu do databáze rozlišovat dodavatele, je to klasická funkce e-shopů. Potom rozesílat automaticky maily na základě objednávky.Hold pokud si zákazník objedná 1 zboží z astretexu a druhé ze skeple.cz dostal by to 2ma balíky.

  3. rudolf

    Zajímavé. Na podobné bázi u nás funguje mnohem víc obchodních domů než se zdá. Jinak jestli vás táhne dropshipping Astratex tak většinu zboží naleznete právě u Vivantisu v Nákupnímcentru které by mělo mít brzy nasazen nový vzhled.

  4. admin

    Nakupni centrum je takovy agregator xml souboru vivantisu + dropshipping na astratex a jine. Vivantis bohuzel nenabizi export nakupniho centra, teda ja jej pri podpisu smlouvy nedostal.

  5. eMan

    Přesně jak říkal Fondil, co když bude víc objednávek z různých eshopů? to bude zákazník třeba 3x platit balné? To potom ztrácí smysl pojem obchodní dům u takového eshopu.

  6. admin

    V pripade ze byste chteli integrovat vice xml vystupu do jednoho e-shopu nic jineho vam bohuzel nezbyde(neni jiny moznost teda u dropshippingu). Pripominam eOD.cz na tomto principu bez problemu funguje a ma obrovske obraty a navstevnosti takze to asi az tak nevadi!

  7. MarthY83

    to admin: nevim nevim jak je to s tou návštěvností u eOD.cz, průměr cca 40 lidí denně?…viz Toplist.cz http://www.toplist.cz/toplist/?search=eod.cz&a=s

    Mají to tam zapsáno 20.06.2005, to je docela nic moc.

  8. Karel Michálek

    #7 návštěvnost eod.cz se pohybuje kolem 10tis. návštěv denně. Počítadlo na TopListu řadu měsíců se nevyužívá. Máte pravdu 40 bylo nic moc 🙂

  9. rosa

    @Fondil: Mám rád Vaše články, ale tenhle PR článek mě fakt totálně znechutil celý čtení. Nemám nic proti firmě ani webu, ale prosím admina at se sám zamyslí nad tím článkem a sám usoudí, že to je PR reklama jak vystřižená, nemarketingově lezení do p….e! A firma ebrana si ještě hrdě vystavuje odkaz na FB jak moc se přednášky libíla? 🙂 jinak přeju spoustu dalších pěkných článků a názoru a méně takovýhle skryté reklamy.

  10. Král lidstva

    Roso, co ty si za komouše?

  11. milan

    nesouhlasím s tím, že eOD je top killer všech začínajících dropshipping obchodů a nelze se prosadit,, kde bereš tuto jistotu?

  12. admin

    nevím jestli jsem větu správně formuloval, ale dle mého názoru je to top killer všech dropshopů, které chcou působit jako nákupní centrum. V případě že se zaměříš na určitý sortiment svůj kus trhu si určitě ukrojíš.

  13. milan

    za dva roky budu moci seriózně o tom mluvit,, zatím se jen domnívám, že tu místo je a vždy bude, pak je také otázkou kolik financí na co je a bude potřeba,, s postupem času si bude marketing říkat o více peněz,, nic méně pokud to chce člověk dělat jako regulérní bizz, nesmí se toho zaleknout,, já se nezalekl ,o)

    ale url je zatím tajné a nějaký měsíc zůstane ,o)

    jinak všem přeji hodně zdaru

  14. admin

    Samozřejmě nikoho od toho neodrazuji jen říkám z vlastní zkušenosti že je to složitější než se na první i druhý pohled zdá. Místo tu je stále ale konkurence přibývá každým dnem.

  15. RoMeK

    Tak tak, naprostý souhlas s posledním příspěvkem. Vypadá to jednoduše, ale opravdu je kolem toho spousta práce pokud se tím člověk chce regulérně živit. Aktuálně jsem s návštěvností nad eOD se svým obchodním domem, který je dnes 30 na 70 dropshipping a vím co to po pěti letech provozu obnáší. Místo je vždy a vždy bude, ale konkurece přibývá každým dnem, ale taky rovněž zaniká. Já jsem sám sobě programátorem a obchodníkem, a zaměstnávám z řad rodiny 🙂 což mi šetří hodně peněz (nějak nevím jak bych se asi živil, kdybych si toto řešení měl nechat dělat na zakázku u nějaké firmy). Takže pokud se někdo do toho pouští se záměrem nechat si udělat vše na zakázku, tak ať počítá, že si to vezme velký kus koláče, nehledě na skutečnost, že je to hodně živý organizmus, tak se pořád něco mění. Vím o hodně pokus co skončili fiaskem po nějaké době, co si mysleli, že na tom vydělají balík a dopadli jak dopadli. Spíše je dnes opravdu více místa na ty speciálky, klasické shopy. Z něčím velkým se budete hodně potit, aby jste dosáhli úspěchu. Budete vždy stát proti těm velkým, kteří mají trh trošku rozebrán. Navíc čím více toho, tím více problému a těch je někdy požehnaně :-). Takže jen tak zadarmo to bohužel nejde a jednoduché to tím tuplem není. Kdybych nebyl tam kde jsem teď, tak bych asi nešel ani do dropshippingu a hledal bych místo na trhu a postupně začal budovat raději nějaký malý shop, kde si budujete svou základnu klientů. Dropshipping je takový menší dnešní rádoby boom, ale zkuste se zamyslet kdo v konečném důsledku na tomto hlavně vydělává. Vy jste jen v pozici nahaněčů klientů pro majitele poskytující dropshipping. Vy nejste ti co můžou hýbat z cenou, nakonec většinou stejně pak oni oslovují vaše zákazníky a povětšinou pak mají lepší podmínky nákupu. Neříkám, že to platí všude, ale toto je realita. Ale jinak dropshipping je takový dobrý předvoj toho, když si někdo chce ošahat vedení e-shopu a jeho propagace aniž by se staral o expedice a nebo pro zaběhnuté weby s vysokou návštěvností, ktré to budou mít jen jako doplněk pro své zákazníky a jako další službu navíc. Takto to aspoň vnímám já. Ale jinak přeji všem ať se jim jeich dropshippingové projekty rozjíždějí. Aspoň je pak s kým soutěžit 🙂

Napsat komentář