Poplatky za dropshipping

Čím dál častěji se setkávám s různými poplatky za spřístupnění xml výstupů a vpuštění do dropshipping programů distributora. Asi nejklasičtějším případem je VIVANTIS a.s. ( 10 000Kč ), Coreshop/metalshop ( 3000Kč ), XMODA ( 10 000Kč ).

Na jednu stranu to chápu, zabrání se tím vykrádání životně důležitých informací e-shopu před kýmkoliv kdo je chtěl zneužít a do programu jsou vpuštěni jen opravdu vážní zájemci, po uhrazení poplatku. Nicméně nenaznačujou nám tím nové dropshipping programy něco? Není možné že časem se zpoplatní všechny tyto programy aby se zabránilo vykrádání dat e-shopům? Pojďme se podívat na to jak se mohou e-shopy bránit a co dělat…

1. Vstupní poplatek

První možnost obrany e-shopu je vstupní poplatek, jak už jsem zmínil. Je to nepříjemná cesta pro partnery, ale vážné zájemce obvykle neodradí.

2. Neúplný xml výstup

Tuto metodu obrany využívá affil.simplia.cz. Partnerovi jsou poskytnuty základní údaje, ale dostává drobný obrázek (ve většině případů) a žádný popisek. Toto je práce pro partnera navíc, popisky obvykle musí doplnit nebo si na to někoho najmout.

3. Neveřejný dropshipping program

Už jsem se s tím vícekrát setkal, poskytovatelé mě oslovují přímo a nechtějí abych o programu mluvil či jej nějakým způsobem propagoval. Prostě si vybírají partnery, kteří působí důvěryhodně. Navíc jsme schopen distributorům dohodit další partnery, kterým důvěřuji zase já:-).

Co na to partneři? Je dost možné že časem příjde éra pouze placených dropshipping programů, je to nejschůdnější varianta pro obě strany, jelikož partner nezůstane ochuzen o důležité informace a navíc je program veřejný a ví o něm každý. Možná stojí za uvážení zda není vhodná doba se zapojit do co nejvíce partnerských programů… Co myslíte vy?

Svěřte mi svůj e-mail a získejte ZDARMA:

  • PDF brožurku s tipy na linkbuilding vašich projektů
  • 5ti týdenní e-mail kurz o affiliate marketingu
  • 2x měsíčně novinky a zajímavosti ze světa affiliate byznysu

Latest Comments
  1. TonyK

    Osobně se mi nejvíc líbí přístup Simplie. Skutečné zájemce to neodradí a nevzniká tak tuna stejných eshopů s duplicitním obsahem.

  2. dave

    autor mysli eshopy xmode.cz, xmode.sk

Napsat komentář