3.díl – tvorba výdělečného affilwebu – jak nastavit web

V dnešním dílu našeho oblíbeného seriálu se podíváme v krátkosti jak správně nastavit affilweb, který pohání redakční systém wordpress a také jak je to s nastavením jednotlivých pluginů. Přeji příjemné počtení.

SERIAL

Z minulého dílu jsme ve fázi čisté instalace wordpressu a instalace pluginů. Dnes se podíváme na základní prvky, které jsou nutné vždy po instalaci nastavit.

  1. Nastavení – Obecné : nastavte si název stránky a popisek, zakomponujte klíčová slova na vaší niku
  2. Nastavení – Trvalé odkazy – Základní nastavení – Název příspěvku
Pluginy
  • Aktivujte si plugin Askimet – je potřeba zadat wordpress API key
  • Aktivujte a vyplňte si All on one SEO – zadejte opět ideálně co nejpodrobněji vše co můžete a nezapomeňte zakomponovat klíčová slova vaší niky
  • Google Analytics – přidejte si váš UID, ihned jak toto budete mít propojte také svůj webmaster tools účet a aktivujte jej přes UID kód z analytics
  • Ratings – Ratings templates: počeštěte si jednotlivé položky
  • Instalujte a aktivujte si plugin sharethis osobně používám toto nastavení: facebook,twitter,email,plusone,fblike
Detail nabídky
Toto je pro vás landing page, neměli byste se snažit uživatele ihned po příchodu na váš affil web přesměrovat na cílový e-shop s reflinkem. Váš cíl by měl na úvodní stránce zaujmout potenciálního zákazníky, cílit jej na detail s dalšími informacemi a případně mu nabídnout další doprovodné produkty, které by jej mohly zajímat. Jak může vypadat taková landing page? Například takto nebo takto.
  • V detailu často používám nahoře facebook like, který lajkuje url celého webu. V našem případě memetricko.cz, vidíte že je tam už více než 50 lajků, to působí pozitivně.
  • V detailu by měl být text a obrázek, při kliku na obrázek byste měli směřovat přes reflink na cílový eshop. Z tohoto bývají často prokliky a cílené konverze.
  • Pod recenzí (článkem) by měl být jasný call to action button, není to podmínka ale já to tak obvykle dělám.
  • V detailu často používám další doprovodné prvky, použít můžete plugin Similar Posts, který interaktivně vypisuje podobné příspěvky, já jsem pro potřeby memetricko.cz vypsal nejprodávanější produkty, které jsou ručně a natvrdo vypsány s odkazy na detaily (pozor detail ne reflink na cílový eshop).
  • Poté můžete použít hodnotící prvky post ratings a sdílení na sociální sítě.
  • Můžete také vidět výrazný prvek pro získání emailu, který je napojen na plugin Subscribe2 a automaticky po vytvoření nového článku zašle všem odběratelům informaci. Použít můžete samozřejmě váš oblíbený mailing nástroj – já zde na blogu používám mailchimp.
  • Dobré je nechat možnost komentovat daný příspěvek, často se dělá že se vytvoří několik fiktivních komentářů, které motivují uživatele ke koupi.
Sidebar Widgety
S rozložením si můžete pohrát, jednotlivé pořadí se může měnit.
  • subscribe2 widget, nebo formulář pro odběr novinek
  • nějnovější příspěvky a kategorie
  • Tacebook, Twitter komponenty
  • odkazy na obsahové stránky webu
  • ideální je použít grafické prvky, nebo bannery, které linkují na zajímavé sekce na vašem affilwebu, já často využívám nějakou akci nebo slevu na produkty
Dnešní díl je u konce, doufám že vám přinesl zajímavé informace a můžete pokročit v tvorbě svých affil webů. Příště si povíme něco o obsahu a nasazení reklamních prvků.
Pokud děláte affil web zapomeňte na PPC a prodej odkazů, soustřeďte se na svou niku a snažte se potenciální zákazníky zbytečně nepřesměrovávat jinam. Váš hlavní cíl je vytvořit konverzi. Představte si situaci kdybyste zákazníka poslali přes PPC za 2Kč pryč na jiný web(nebo affilweb). Tento zákazník by přitom mohl vašemu webu vytvořit konverzi a vy získali provizi 500Kč. Je rozdíl dostat za jeden klik 2Kč a 500Kč, že ano?

Pokud se vám tento díl líbil budu moc rád za váš komentář, pokud k němu máte výhrady, také mi napište! V případě že vám některé věci nejsou jasné, ptejte se. Doporučuju se registrovat do partnerského rozhraní affiliate.seoskola.cz, čekají na vás velice zajímavé odměny a provize.

468x60.gif

Svěřte mi svůj e-mail a získejte ZDARMA:

  • PDF brožurku s tipy na linkbuilding vašich projektů
  • 5ti týdenní e-mail kurz o affiliate marketingu
  • 2x měsíčně novinky a zajímavosti ze světa affiliate byznysu

Latest Comments
  1. Mário Roženský

    Pěkně Franto. Dodal jsem k sobě jeden plugin, který jsem neznal. 🙂

  2. LukasP

    Super. Možnost porovnat to, jak stejnou práci dělá někdo jiný a co tam dělá jinak se mi líbí. Osobně se nejvíce těším na marketing a propagaci, tak snad to bude co nevidět, protože bojuju s nastavením PPC víc než s tvorbou samotných webů.

  3. V.

    Co si myslíte o psaní affil webu v poznámkovým bloku místo wordpressu? Asi teď budu vypadat, jak 100 let za opicema 🙂 , ale proč tolik WordPressu? Jsou tam jasné SEO důvody nebo jen pohodlnost administrace?

    Díky!

    • admin

      Vůbec nic je to o zvyku. WordPress mám prostě rád, parádně se mi používá a je to dobré i pro případný prodej. U mě v tom nehraje roli seo, nebojím se udělat pouze html web pokud je potřeba viz: http://androslim.ifarmacie.cz/

    • Radek

      Pokud neděláš žádnou velkou stránku, tak to podle mě není problém. Já sice taky využivám hlavně WordPress, ale landing page dělám někdy jen pomocí html/css/javascript..
      Jde mi hlavně o to, abych si mohl landing page poladit rychle a bez problémů. Kdybych měl ale větší web, kde by se hodilo použití pluginů atd. tak jdu do WP 😉

      • V.

        zrovna dodělávám první affiliate s 16ti podstránkami v pozn. bloku, škoda, že jsem to nevěděl dřív 🙂

  4. Vojtěch Kotous

    Tak tomu říká rychlost. Ještě na IM srazu jsi říkal do konce týdne. No a než jsem přijel domu, tak je to tady. Mnohokrát děkuji za další cenné rady 🙂

  5. Eskim

    Seriál čtu pravidelně a jedná se o moc pěkné shrnutí. Drtivou většinu věcí znám, ale vždy je dobré mít vše na jednom místě, protože mě při čtení často napadnou nějaké širší souvislosti, kterých bych si jinak nevšiml.

    • admin

      To je dobře že je seriál dobrý i pro profíky:)

  6. V.

    Zdravím,

    hrozí mi penalizace za keyword stuffing?

    Dělal jsem nový web, cíl mít poměr keywordů 3 -6% na celý text. Jen jsem si neuvědomil, že keywordy mám i v bočním menu, které je ale součástí hlavní části (je to nakódované klasicky přes pozn. blok, menu je jako normální odstavec s parametrem float: left a řádkování ). Tyto keywordy jsou ale odkazy vedoucí na další produkty, takže by to takový problém být nemusel. Poměr keywordů na jedno slovo, ale tím vystřelil z cílených 3% – 6% na 14% – 16%. Hrozní mi penalizace, i když jsou to odkazy a každý z nich vede na jinou podstránku? Typicky – odkaz „plastové trubky“, „betonové trubky“ atd. Díky!!

    • admin

      Osobně se zabývám tím aby byly konverze co nejvyšší takže se zaměřuju na uživatele a nějaké statické seo příliš neřeším. Neřekl bych že to je velký problém pokud je text originální a dává smysl.

    • Ondra

      Pokud jsou texty zajímavé a obsažné, tak by problém být neměl

      • V.

        ok, díky, jo na obsahu jsem pracoval cca 30 – 40 hodin

  7. Mefisto

    Díky za super tipy. Určitě využiji na chystaných webech. Těším se na další díl.

  8. Martin Tuma

    Ahoj,
    prosímtě chtěl bych se zeptat, kde se u toho widgetu subscribe2 dá dělat nějaká úprava, abych ho neměl v angličtině? Chtěl bych tam také mít přihlásit a odhlásit a ne subscribe a unsuscribe. Snažil jsem se to dohledat všude možně, ale bohužel nemůžu nic najít 🙁

    Díky moc za pomoc

  9. Martin

    Ahoj,
    děkuji moc, za opravdu moc cenné rady a vůbec za všechny příspěvky zde na webu. Chci s affiliate teprve začít a návody a motivaci tady mám perfektní. Jen mě napadá jedna otázka.. Když si vytvořím aff. web, díky kterému budu odkazovat na cizí stránku, resp. tím odkazováním vydělávat, tak je nějak potřeba řešit na mé aff. stránce kontakt, resp. provozovatele? Budu jako fyzická osoba, což nedělá tak dobrý obrázek, jako když tam člověk vidí napsanou nějakou obchodní společnost. Je to nějak zákonem ošetřené, co všechno musím na své stránce uvádět? Hodně mi to vrtá hlavou.. moc prosím o radu a nějaké tipy.
    Předem díky za radu a pomoc.

    • František Szabó

      Zálěží na segmentu (finance) to mají tuším zákonem povinné uvádět. Co se týče módy apod není to nutné ale je to vždy výhoda pro výhledávače (pozitivní signál že se někdo neschovává).

      • Martin

        Děkuji za rychlou odpověď. To je pravda, akorát, to že tam napíšu jméno a příjmení, jelikož tam svou soukromou adresu logicky uvádět nechci, tak to stejně moc důvěryhodné není.. A když bych chtěl web, kde by byl i nějaký obsah a budovat řekněme nějaké ty „fanoušky“, tak by bylo super mít tam něco jako kontakt nebo provozovatele napsané.. ale co v takovém případě? Máte, prosím, ze zkušenosti např. nějaký tip, co je tam dobré psát? Děkuji mockrát!

  10. Marie

    Mam vlastni blog a zvazuji pouziti affiliate links. V zahranici (USA, Kanada) je bezna praxe a rekla bych ze je to i povinnost, upozornit ctenare na to, ze prispevek obsahuje affiliate links, casto s vysvetlenim co to vlastne znamena.
    Musime v CR na tuto skutecnost take upozornovat? Musim na svuj blog dat affiliate links disclaimer?
    Dekuji za odpoved

    • František Szabó

      Povinné to v ČR není ani se to přiliš často nevidí. Ale rozhodně je to pozitivní krok pro uživatele, otázka je jak to ovlivní případné konverze?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 

5 týdenní emailový kurz o affiliate marketingu ZDARMA

+ bonus PDF brožurka s tipy na linkbuilding vašich projektů