4. díl tvorby finančního lead gen webu – SEO – linkbuilding, nástroje, techniky, tipy

V dnešním díle si povíme, jak dělám SEO a linkbuilding. Vím, že tento díl mnoho lidí očekává a upíná na něj veškerý svůj zájem, proto jsem přizval svého kamaráda a špičkového linkbuildera Zdeňka Dvořáka. Pojďme tedy nahlédnout pořádně pod pokličku alchymie SEO lead gen webů…

Slovo úvodem

Hned na úvod musím upozornit, že SEO jsem si u svých webů dělal ze začátku vždy sám, celé. Pamatuji ještě doby, kdy vám pro „SEO“ jakéhokoliv webu stačilo, aby bylo klíčové slovo v doméně, a na webu byla spousta textů s daným klíčovým slovem a pár odkazů s anchor textem klíčového slova vedoucích na váš web. Tyto doby již skončily. Smiřte se s tím:). Nyní už většinu linkbuildingu (část disciplíny SEO) outsourcuji a snažím se dělat i obsahový a inbound marketing.

Linkbuilding (obecné)

Jako základ linkbuildingu by měla vždy posloužit analýza klíčových slov a stránek, na které mají odkazy směřovat. Pomoci vám může i tvorba person, kdy se lépe vcítíte do potřeb své cílové skupiny, případně těch, kteří by měli váš web sdílet dále přes sociální sítě a/nebo diskuse, a objevíte tak tematické okruhy mimo své hlavní cílové fráze. Persony vám tedy pomohou hlavně s rozšiřováním tematické relevance při hledání odkazových příležitostí. V našem případě jsou to určitě persony hledající finanční pomoc s důchodem nebo invalidním důchodem.

Nezaměřujte se na odkazy pouze pro SEO, z některých odkazů může proudit zajímavá návštěvnost, a určitě nechcete být závislí na změnách algoritmů Google a Seznamu.

My máme aktuálně na stránce našeho lead gen webu pouze jednu stránku (index.php), postupně budeme budovat obsahový marketing a přidávat další podstránky, na který by další odkazy měly přirozeně směřovat. Základními poučkami každého linkbuildera by měla být:

  • ”přirozenost” odkazového profilu (minimum anomálií, jako příliš významné podíly počtu odkazů z domén nebo s určitými klíčovými slovy)
    • veškeré odkazy nesmějí směřovat pouze na index (ale i na podstránky)
    • snažte se vyhýbat sitewide odkazům (snažte se i o intextové odkazy z konkrétních tematických článků, odkazy pouze z homepage nebo kvalitní články z navštěvovaných webů)
    • nebojte se nofollow odkazů, pokud vám odkaz může přivést relevantní a tematický traffic
    • odkazy nesmějí mít stejný anchor text – nebojte se rotovat různé varianty (půjčka pro důchodce, půjčky pro seniory, nebo název domény pujckaproseniory.cz), pokud neumíte anchor text ovlivnit, netrapte se tím
    • pozor na optimalizované odkazy v diskusních fórech, jsou přímo proti pravidlům Google a běžní lidé takto v diskusích ani neodkazují
    • odkazy musejí vznikat postupně v průběhu času, a ne v jeden okamžik
    • odkazy by měly být získány z co největšího počtu různých domén (ideálně i různé koncovky), nehledejte stovky tisíc odkazů pouze z několika domén, mají menší efekt než stovky odkazů z desítek domén.
  • nenakupuji klasické odkazy z webů, které odkazy prodávají, je to moje osobní rozhodnutí, nerad se upínám k fixním měsíčním částkám a navíc, když jednou neprodloužíte, můžete přijít o velké množství odkazů v jeden okamžik, což je pro vyhledávače podezřelé. Jsem zastáncem přirozeného získávání odkazů z různých domén, u kterých nehrozí, že v jeden okamžik jich zmizí velké množství
  • zisk odkazů z webů, které neexistují pouze kvůli prodeji obsahu či odkazů, se může velmi pozitivně podepsat na vašich nákladech (protistrana nezná dobře hodnotu svého webu v kontextu prostředí)
  • nepoužívám automatizované služby typu ranky.cz, backlinkgenius apod…
  • vždy se snažte získat pouze odkazy, které mohou přinést návštěvnost, z níž na vašem lead gen webu mohou konvertovat návštěvníci v zákazníky

Analýza linkbuildingu konkurence a inzerenta Ferratum.cz
Nejjednodušším krokem, jak začít s linkbuildingem a neobjevovat znovu kolo, je podívat se, jak to dělá konkurence. Podívat se ale neznamená automaticky zkopírovat. I když stínování aktivit bývá velmi často doporučováno, konkurence nemusí mít vždy nakročeno správným směrem. Z jejích aktivit si můžete vzít třeba jen inspiraci:

  • které jejich stránky jsou úspěšné v získávání odkazů
    • následně tyto stránky použijete jako obsahovou inspiraci a vylepšíte je
    • pokusíte se získat odkazy ze stejných míst, pokud je budete považovat za vhodná (viz předchozí část Linkbuilding obecně)
  • na jaké fráze se konkurence zaměřuje?
  • jak je aktivní v čase

Jak konkurenci odhalit? Pokud znáte cílovou adresu, na kterou směřují affil odkazy programu, máte vyhráno. Můžete se totiž za pomoci některého z nástrojů pro sledování odkazových profilů podívat na partnera a z dostupných dat vydolovat, kdo je v affil programu mimo vás zapojený.

Můj oblíbený nástroj je Ahrefs.com, jehož nejlevnější tarif na jeden měsíc, což pro potřeby jednorázového průzkumu bude dostačující, stojí 79 USD. Pokud se v Ahrefs.com podívám na data k webu Ferratum, vidím 648 odkazujících domén a 3526 odkazů. V jiných službách (MajesticSEO, OpenSiteExplorer) můžete vidět odlišná data, a pokud byste chtěli být opravdu důslední, měli byste použít data kumulovaná ze všech nástrojů současně. Kompletní odkazový profil na úrovni jednotlivých odkazů si stáhněte jako csv soubor.

Poznámka na okraj: Data o odkazových profilech ze služeb typu Ahrefs se mohou lišit od toho, co indexuje a bere v potaz v daném okamžiku Google. Sami si u svých webů můžete dělat srovnání, kdy se nějaký z vašich nových odkazů objeví v Ahrefs a kdy jej objeví Google, pokud se podíváte do služby Google Webmaster Tools. V záložce návštěvnost z vyhledávání vám Google ukáže odkazy na vaše stránky a nabídne možnost stáhnout nejnovější odkazy, viz obrázek níže. Takto mimochodem můžete objevit i odkazy, které vznikly přirozeně.

png;base64f9407844173a4e1

Jak ve staženém odkazovém profilu Ferratum poznat affil partnery? Je to relativně snadné díky tomu, že většina affil odkazů používá značení, jímž se identifikuje partner, který návštěvníka přivádí. Mezi ty u nás běžné patří následující parametry:

  1. ?a_aid=
  2. #a_aid=
  3. ?ref=
  4. #ref
  5. /refer-a-friend/
  6. a_box=

Tyto řetězce v URL tedy můžete filtrovat v tabulkovém editoru (Excel, Open Office), nebo třeba v open source nástroji Open Refine. Pro většinu z vás bude jednodušší tabulkový editor. Při aplikaci filtrů s výše uvedenými řetězci se dostaneme k seznamu affil partnerů programu, jehož se chcete účastnit. Ten si hezky seřadíme podle domén.

V případě webu Ferratum takto najdete:

  • 203 odkazů s parametrem ?ref
  • 437 odkazů s parametrem /refer-a-friend/
  • 372 odkazů s parametem a_aid=

Tyto odkazy se samozřejmě překrývají na úrovni domén, takže po očištění se nám objeví 112 různých domén s nějakou formou značeného odkazu (viz dokument v Excel). Pomocí nástroje Ahrefs.com jsem vygeneroval i další důležité informace o konkurenci:

Obdobně hledáme zpětné odkazy vedoucí na konkureci. Proč jsme řešili odkazy vedoucí na kampaň, kterou využíváme? Hlavně z toho důvodu, že odkazový profil samotného inzerenta nám pro linkbuildingu může výrazně pomoci díky tomu, že inzerent svou službu provozuje již nějakou delší dobu a jeho odkazový profil bývá výrazně bohatší než u webů samotných partnerů. Konkurenci (další partnery inzerenta) naleznete výše uvedeným způsobem (z affil linků) a u lead gen webů jednoduše zadáním KW (půjčky pro důchodce, půjčka pro důchodce), na které optimalizujete do vyhledávače Google a Seznam. Berte v potaz hlavně konkurenční partnery vyskytující se na první stránce Seznamu a Google (já osobně beru v potaz hlavně první až třetí místo z těchto vyhledávačů). V mém případě to jsou weby:

  • pujckaproduchodce.cz
  • pujckyproduchodce.cz

Ostatní weby, které jsou na předních pozicích, nebudu brát v potaz, protože se jedná o magazíny, které přímo necílí na KW a dostaly se do popředí hlavně díky své autoritě.

Nyní tedy znáte své soupeře a je čas podívat se na jejich odkazové profily. Ty si stejným postupem můžete stáhnout z výše uvedených nástrojů, zkumulovat do jednoho souboru, očistit v tabulkovém editoru o duplicity. U každého webu se současně v Ahrefs podívejte do záložky Top Pages, která jejich stránka je nejúspěšnější, co se týká počtu získaných odkazů. Protože jsme v oboru půjček, kde opravdu přirozené odkazy vznikají minimálně nebo pouze v negativním kontextu, nemusí pro vás nyní tento údaj mít hodnotu, v jiných oblastech se ale tato informace může opravdu hodit a může vám ušetřit spoustu přemýšlení.

Weby, které na vaši konkurenci odkazují, si poté prohlédněte a sami zvažte, jestli a jakou cestou od nich chcete odkaz získat. Sledujte tematickou relevanci a snažte se přijít na to, proč a jak se odkaz na daný web dostal. Je odkaz evidentně placený nebo uměle umístěný do diskuse pod nerelevantním článkem jako ten na obrázku níže?png;base643423acec76bea91c

Takovýto rozbor si můžete připravit na začátku projektu, doporučuji je rovněž provádět průběžně v rozmezí např. dvou měsíců, abyste zachytili nové trendy a aktivity konkurence.


Interní linkbuilding
Odkazy, které máte vždy plně pod kontrolou, jsou ty na vašem webu. Měli byste proto na základě analýzy klíčových slov mít vytvořený seznam URL vašich cílových stránek a k nim náležících frází rozdělených podle důležitosti. K tomuto vám postačí Excel anebo účet zdarma u Collabimu. V našem případě jednostránkového lead gen webů zatím problém s interním linkbuildingem příliš nemáme. Časem ale budeme chtít doplňovat landing page o podstránky s kvalitním tematickým obsahem, který bude rozšiřovat traffic o long taily. Nicméně už nyní bychom si měli uvědomit základní principy přístupu k internímu linkbuildingu.

Pokud je to možné, tvorbu interních odkazů rozumně automatizujte, například za pomoci pluginů pro WordPress, jako je Automatic SEO Links, nebo další publikační platformy. Mějte však nastavená rozumná pravidla, aby se například odkaz na jednu frázi na stránce objevoval pouze jedenkrát, a omezte i celkový počet takovýchto odkazů na stránku. U statického lead gen webu budeme odkazy vkládat ručně, žádná automatizace není možná. Na druhou stranu máme veškeré interní prolinkování maximálně pod kontrolou a případně špatná automatizace nás nemůže poškodit.

V případě, že máte již teď web, u kterého si nejste jisti interním linkbuildingem, doporučuji vyzkoušet Screaming Frog. Je možné, že narazíte na mnoho problémů, které snižují vaši váhu ve vyhledávačích. S kontrolou nastavení interního prolinkování vám může pomoci software Screaming Frog (do 500 URL zdarma, roční licence 99 liber). Ten funguje jako spider, který projde web a zaznamená z něj následující položky:

  • URL
  • typ obsahu na URL
  • stavový kód
  • titulek a jeho délku
  • meta description a jeho délku
  • nadpisy H1, H2 a jejich délky
  • kanonizované URL
  • počet slov na dané URL
  • počet interních a externích odkazů pro každou URL

Jak můžete vidět, Screaming Frog je hlavně zaměřený na on-page optimalizaci, pro účely kontrolního interního prolinkování využijeme posledně uvedenou schopnost ze seznamu, tedy počet interních odkazů vedoucích na danou URL. A proč vlastně interní odkazování kontrolovat? Kvůli chybně navržené navigační architektuře se totiž může stát, že na některé stránky svého webu budete odkazovat vícekrát, než je nutné. Často se například stává, že na homepage vede třikrát větší množství interních odkazů, než je celkový počet stránek daného webu. Jak je to možné? Nejběžnější příčina bývá, že jako odkaz máte nastavené logo webu, pak ještě položku Home v menu a identický odkaz v patičce. Zbytečně tak tříštíte průtok link juice vaším webem. Dalším častým problémem je špatně definovaný interní odkaz nebo odkaz na neexistující stránku.

Na screenshotu níže vidíte ukázku kontroly počtu odkazů vedoucích na titulní stranu lead gen webu PohotovePujcky.cz.

Nastavení:

  • filtr na html stránky (celkem 53 stránek)
  • vybraná titulní stránka
  • počet Inlinks – 55
Analyza webu konkurence pohotovepujcky.cz

Analyza webu konkurence pohotovepujcky.cz

Uvedený web tedy na svoji titulní stránku odkazuje pouze v záhlaví.

Podobně si můžete zkontrolovat jakoukoliv stránku na svém i cizím webu. A doplňkově můžete přes Screaming Frog kontrolovat i odchozí odkazy z dané URL.

Tip: Pokud nechcete, aby váš web mohl někdo přes Screaming Frog špehovat, zakažte jejich robota ve svém robots.txt:

User-agent: Screaming Frog SEO Spider

Disallow: /

Pro účely vlastní kontroly pak můžete robots.txt dočasně upravit, když to bude třeba.

Linkbuilding (praktické)

V dnešní době je čím dál těžší dělat linkbuilding a SEO se celkově mění v úplně něco jiného. Vyhledávače se celkově snaží snižovat váhu většiny typů odkazů a u Google vás mohou dokonce špatné zpětné odkazy poškodit. Vyhledávače obecně už nyní potírají nebo devalvují odkazy z:

  • PR článkových webů
  • obecných katalogů
  • patiček v diskuzních fórech
  • webů, které jsou penalizované nebo mají špatný odkazový profil
  • guestpostů a tematických článků

Proto se snažte získávat tyto odkazy:

  • získejte odkaz z Wikipedie, Centrum, Atlas, Seznam
  • komentujte na tematických blozích, které umožňují vložení odkazů dofollow
  • přispívejte na diskuzní fóra do vláken s otázkami týkajícími se vašeho tématu – Studenstké půjčky (studenstká fóra), Půjčky pro maminky (fóra pro těhotné a matky na MD)…
  • přispívejte nápomocné odpovědi do AQ (answer and question) serverů – projděte si témata finance/půjčky – Kde získat půjčku?… (odpovedi.cz, porad.cz, poradte.cz, zpovednice.cz)
  • nastavte si mention nebo google alerts na url konkurence a získávejte odkazy tam kde konkurence (pokud je kvalitní)
  • vytvořte widget/kalkulačku, kterou si budou moci vložit na stránku tematické weby (viz příklad BANKOVNIPOPLATKY.com počítadlo, www.kurzy.cz – kalkulačka DPH)
  • vytvořte vtipnou inzerci/dražbu/aukci na inzertních/aukčních systémech – ve stylu – Prodám zadluženou manželku… (nezapomeňte vložit odkaz na svůj web)
  • vytvořte inzerci/nabídku v půjčkových inzertních serverů (svůj seznam jsem dal k dispozici do naší lead gen skupiny na Facebooku)
  • vytvořte si zápis do odkazy.seznam.cz
  • z článku odkazujte na weby, které odkazují zpět nebo umožňují pingback
  • najděte si weby, které ideálně nepublikují příliš mnoho článků, a zaplaťte si sepsání článku (placla.cz, kupclanek.cz…)
  • v seznamu mrtvých domén si najděte weby s vaší tématikou, doménu kupte (pokud obsahuje zpětné odkazy a ranky), nahoďte obsah svůj nebo z archive.org a udělejte z ní podpůrnou stránku
  • v určitých tématech se vyplatí vymyslet i publikaci vašeho videoklipu (návod, recenze) na serverech Youtube, Stream (opět nezapomeňte na odkazy v popisku videa)
  • odkazy z Google+ vložené pod ikonou kotvy jsou follow
  • odkazy z referencí (byli jste na školení? používáte nějaký nástroj? nabídněte svoji referenci s podmínkou uvedení citace o odkazu na webu)
  • externí recenze na cenových srovnávačích
reference na Affilbox.cz

reference na Affilbox.cz

Další zajímavé TIPY:

Obsahový marketing a inbound marketing

Obsahový marketing v našem případě bude vyjadřovat postupné přidávání relavantního a tematického obsahu, který může naše cílovka (důchodci) hledat a přímo souvisí s tematikou finance. Proto, abychom tyto údaje zjistili, je potřeba se vžit do kůže důchodce, který shání půjčku na internetu, a zjistit, v jakých situacích může tato událost nastat a co tyto lidi k rozhodnutí vede, případně jaké další problémy musejí řešit.

Zdroj: blog.h1.cz

Zdroj: blog.h1.cz

Pokud vás nebaví tvořit obsah pro vaše weby, využijte systémy sdružující copywritery (na toto téma bude na blogu podrobnější recenze).

  • Copywriting.cz
  • Copywriteri.cz
  • NaVolnenoze.cz
  • EasyTask.cz
  • WriteSquare.cz
  • Webtrh.cz

Další tipy

  • udělejte článek s něčím kontroverzním – můžete získat i odkazy, které byste jinak neměli šanci získat ani za peníze (5 znaků idiota, který si půjčuje zbytečně peníze, nejhorších 5 půjčkových firem, 3 podvodné firmy na půjčky…) a zalinkujte je na sociálních sítích a linkovacích službách a požádejte přátele o další sdílení
  • udělejte návod, jak něco udělat – krok po kroku
  • udělejte rozhovor s uznávanou osobou ve vašem oboru
  • udělejte průzkum nebo anketu mezi svými návštěvníky/zákazníky a vydejte výsledky/infografiku
  • vytvořte šablonu (word, PDF) pro vaše téma – smlouva o půjčce, smlouva o zápůjčce apod…
  • sledujte trendy (televize, google trends, nové zákoníky) a využívejte je ve svůj prospěch; v novém občanském zákoníku se přejmenoval termín Půjčka na Zápůjčku – kdo o tom věděl nejdříve, už začal budovat obsahové weby a nakupovat domény
  • publikujete mikroblog na autoritativních webech – Centrum, iDnes, zprávičky uživatelů a občas si vložte odkaz na svůj top článek
  • využívejte aktuální dění (kauza Rath) a období (apríl, silvestr…) – na apríla vytvořte podstránku s něčím vtipným/kontroverzním týkajícím se půjček a linkujte (linkovací služby, sociální sítě)
  • vytvořte si pro web mikrostránku (na vlastní doméně nebo na blogovacích službách) a tvořte kvalitní obsah, občas si prolinkujte svůj hlavní web

V minulém díle jsem nakousl, že by bylo dobré dodělat jako podstránku kalkulačku (na kterou poté budou směřovat také odkazy). Na tyto podstránky je vhodné vkládat sociální prvky pro sdílení. Jsou to stránky, pro které se lépe dělá linkbuilding, protože pro uživatele mohou být užitečné.

Důležité nástroje

Bonus pro Uzavřený klub

V našem uzavřeném klubu na Facebooku už probíráme velmi zajímavá témata z oblasti lead genu. Pokud máte zájem se do skupiny přihlásit, napište mi na email ja@frantisekszabo.cz

  • téma, které jste si vybrali, a název domény
  • čím se zabýváte a jaká je vaše specializace
  • zda máte nějaké zkušenosti s affiliate marketingem, případně příklady, co jste udělali
  • odkaz na váš profil na LinkedIn (pokud je aktuální)

Pro mé věrné affiláky jsem připravil seznam finančních inzertních serverů pro linkbuilding. Naleznete jej v naší uzavřené lead gen skupině.

Změna iFramu Adbenefit

Ve svém lead gen webu jsem pro začátek využíval pěkný formulář od AdBenefitu. Mnozí z vás jej využívají také a používají jej i pro své další projekty. Koncem měsíce ledna tato affiliate síť oznámila ukončení provozu. Pokud máte zájem o iFrame od Ferratum, který si můžete nastavovat pomocí CSS a přidat si do děkovné stránky vlastní konverzní kódy, napište si o něj do komentářů a já vám podrobnější informace zašlu na mail.

Struktura seriálu

  1. díl tvorby finančního lead gen webu – téma, výběr niky, hledanost a potenciální ziskovost – říjen
  2. díl tvorby finančního lead gen webu –  doména, web, šablona a design, obsah a sémantika – listopad
  3. díl tvorby finančního lead gen webu –  doplňení obsahu, zapojení uživatele, indexace, mikroformáty, onpage faktory – prosinec
  4. díl tvorby finančního lead gen webu –  SEO – linkbuilding, nástroje, techniky, tipy – březen
  5. díl tvorby finančního lead gen webu –  PPC – Sklik, Adwords, Facebook
  6. díl tvorby finančního lead gen webu –  E-mail marketing, další marketingové kanály (sociální sítě, soutěže, bannerová reklama, …)
  7. díl tvorby finančního lead gen webu –  ab testování, vyhodnocování, analytika ,remarketing,  in opt
  8. díl tvorby finančního lead gen webu –  vlastní formulář, sběr kontaktů (právní náležitosti UOOU), nahlášení nové živnosti
  9. díl tvorby finančního lead gen webu –  revize, vyhodnocování, testování, aktualizace obsahu

Závěr

Tento díl seriálu nám s Linkim dal opravdu zabrat, snažil jsem se do něj napsat co nejkonkrétnější tipy, které můžete aplikovat pro zlepšení SEO svých projektů. Určitě není potřeba využít všechny tipy, i polovina vám bude stačit k tomu, abyste bez problémů konkurenci časem předběhli (většina affiláků i těch top ani zdaleka nevyužívá celou šíři a možnosti tohoto marketingového kanálu). Vězte ale, že v SEO je lepší nevyužívat kličky, a dělat linkbuilding postupně a zaměřovat se na metody, které budou mít efekt i příští rok (z vašeho lead gen webíku se tak časem může stát klidně authority site).

Vyzývám všechny čtenáře, kterým se článek líbil a vyhodnotili informace v něm jako přínosné, aby jej sdíleli dále a napsali svůj názor v komentářích. Pokud máte jakoukoliv připomínku nebo další tip, napište jej do komentářů.

PS: Dokud nebude u tohoto článku alespoň 30 vašich komentářů (názory, tipy, poděkování), nezačnu pracovat na dalším díle.

Svěřte mi svůj e-mail a získejte ZDARMA:

  • PDF brožurku s tipy na linkbuilding vašich projektů
  • 5ti týdenní e-mail kurz o affiliate marketingu
  • 2x měsíčně novinky a zajímavosti ze světa affiliate byznysu

Latest Comments
  1. Jan Potůček

    Díky za super článek!
    Nejběžnější příčina bývá, že jako odkaz máte nastavené logo webu, pak ještě položku Home v menu a identický odkaz v patičce… Je to skutečně takový problém? Nedělá to naopak homepage silnější?

    • Zdeněk Dvořák

      Honzo, univerzální problém to být nemusí, záleží čistě na strategii, jakou si kdo zvolí, některé cílové skupiny uživatelů to ještě mohou ocenit – třeba nejsou zvyklí klikat na logo, nebo to vyžaduje layout kvůli použitelnosti. Je otázka, jestli zrovna homepage musí být ta nejsilnější stránka.

  2. Petra Mikulášková

    Ahoj, až se mně to nechce číst, jak je to dlouhé, a těch informací. S úplným přečtení musí počkat do zítřka.

    Screaming Foga jsem zkusila a hned jsem našla chybku. Kdy u 50 stránek z jedné části webu mám stejný Title. Tak jdu reportovat programátorovi ať to napraví.

    Díky za tip.

    • Zdeněk Dvořák

      Petro, kdybyste měla web, kde vám verze zdarma od Screaming Frogu nebude stačit a nechcete jej kupovat, můžete zkusit XENU (http://home.snafu.de/tilman/xenulink.html), v základu umí to samé, co SF, některé zajímavé funkce mu ale chybějí (třeba počítaní počtu znaků).

  3. Lukáš

    Díky za super článek. Zabývám se jiným oborem, ale rozhodně jsem si nové informace v článku našel. Hlavně díky za to, že je psán více prakticky a že to není jen kopa všeobecně známé teorie. Vidím za tím článkem tu kopu práce, děkuji a obdivuji, že jste si tu práci oba dali.

  4. Honza

    Moc pěkný článek. Větší délka mě sice odrazuje, ale když je dobré téma, tak jde všechno.

    Linkimu chybí v profilu autora odkaz na FB.

  5. LukasP

    Díky za článek, je tam spoustu nových a kvalitních informací, ikdyž jsem se občas musel zamyslet jak je to opravdu myšleno.

    Docela mě zaujalo stejně jako Honzu to tříštění link juice na homapage, protože standardně 80% šablon na WP dává odkaz na homepage přes logo a pak ještě před nadpis webu ve footeru. Je to tedy špatně pro podstránky a je lepší nechat třeba odkaz jen ve footeru?

    • Zdeněk Dvořák

      Jak jsem odpovídal Honzovi, záleží, jestli pro tebe má takový odkaz na více místech využití (třeba – klikají na něj lidi?). Pokud tam potřeba není, uvolní se „místo“ pro odkaz na jinou podstránku.

  6. Igor

    Díky za velice přínosný článek. Na téma budování linků jsem už dlouho nečetl nic tak obsahově komplexního. Osobně si také myslím že dobrý odkaz je takový který přivádí relevantní traffic a že vyhledávače se na to dívají podobně.

  7. Honza

    Hm, teď jsem dostal brouka do hlavy. Tolik linků na homepage opravdu nepotřebuji, chci mít posilněné jiné stránky. Takže díky za inspiraci a za dnešní pracovní noc :o)

  8. George ~ extrarychlapujcka.eu

    Spousta kvalitních informací – tleskám… a je jen dobře, že celý seriál díky své konkrétnosti vzniká na tématu, které už je dneska silně konkurenční (i když neříkám že se volná skulinka nedá v půjčkách stále najít) 🙂
    btw: nešlo by šablonu upravit, když je teď více autorů, aby bylo extra rychle hned v meta článku poznat, kdo je autorem? 😉

  9. Michal

    Opět super článek, díky za něj! Už se moc těším na článek o PPC, protože v PPC docela tápu.

  10. Martin

    Děkuji za článek. Je sice hodně dlouhý, ale plný užitečných tipů. 🙂

  11. Holina

    Přínosný přehled, těším se na další díl seriálu…

  12. Jiří Chomát

    Super článek, diky. Poslední dobou se setkávám s tím, že Google v serpu zaměňuje titulky stránek za své. Máte s tím někdo zkušenosti?

    • Linki

      Jirko, mám, typicky se to stává u duplicitních titulků, změna může být podle dominujícího anchor textu příchozích odkazů nebo podle obsahu dané stránky. Mimo to si Google hodně hraje s brandem, například jej přehodí na začátek titulku.

      • Jiří Chomát

        Díky za osvětlení, stává se mi docela často právě ta záměna pořadí slov. 🙂

  13. Kamil

    Hezkej a vyčerpávající článek, budu se těšit na další..

  14. Luděk

    Super článek a do teď jsem ani nevěřil kolik toho lze do SEO ještě dát. Moc doufám, že budete pokračovat v psaní dalších článků 😉

  15. Marec

    díky, super a kdy bude další díl ?

  16. JIrka

    No slušnej článek, je zajímavý že to člověk přečte najednou a na jiných webech o něco kratší článek čte 5x. Je vidět že to psal odborník co se tomu každý den věnuje a neodfláknul to jen na 8 běžných nástrojů a práci s nima.

  17. LukasP

    Franto bude pokračování tohoto seriálu?

  18. pavol

    Vdaka za plnohodnotne informacie

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 

5 týdenní emailový kurz o affiliate marketingu ZDARMA

+ bonus PDF brožurka s tipy na linkbuilding vašich projektů