2.díl – tvorba výdělečného affilwebu – web

Dnešní díl našeho seriálu věnujeme tématu jak vytvořit a technicky realizovat affilweb, co by měl obsahovat a na co nesmíte zapomenout. Posuneme se tak do další fáze budování výdělečného webu.

SERIAL

Je jasné že pokud chcete vydělávat na affilu nemusíte mít vlastní affiliate web, můžete používat PPC arbitráž, kdy budete směřovat traffic rovnou na web obchodníka s vaším reflinkem. Případně budete využívat nákup inzertních ploch na cizích webech, nebo sociálních stránkách. Samozřejmostí je také využití vlastní databáze kontaktů a emailing.

Pokud ale nedisponujete zkušenostmi ani dostatečnou databází kontaktů doporučuju začít s vybudováním vlastního webu.

Odtajnění Know-How aby ho MachrHoumr mohl zkopírovat:-D

Web: MemeTričko.cz (PR1, SR40, registrace 31.3.2012, fungovat začal v polovině dubna)

Dosavadní zisky: Affilbox 28000Kč (screen), starý affil 10000Kč (staré rozhraní, bohužel již není dostupné, nemůžu dodat screen

Návštěvnost: doposud 14000UIP

Průměr: 2000UIP/měsíc, zisk 6500Kč/měsíc (včetně začátečních prvních 2 měsíců které byly slabší)

1. Tvoříme web – základ

  1. vyberte vhodnou doménu já zvolil MemeTričko.cz (používám subreg)
  2. vyberte vhodný hosting (já používám Wedos)
  3. na ftp nahrajte redakční systém wordpress (můžete i jiný ale níže uvedené návody jsou právě na tento systém)
  4. aktivujte web, vyplňte název, popisek a přihlašte se do administrace
2. Tvoříme web – šablona
Tady je to jen a jen na vás pouze vám dám tipy jak postupovat při výběru šablony vhodné pro affiliate stránku. Osobně se mi vůbec neosvědčili vymakané šablony a už vůbec ne 3 sloupcové layouty typu outdoormagazin.cz. Na grafiku nejsem řádný expert, ale vězte že méně je někdy více (viz grafika tohoto blogu:-D). Osobně mám raději jednoduché světlé layouty, kde mohu zakomponovat výrazné call to action prvky.
Šablony můžete vybírat z obrovské databáze volně dostupných šablon přímo v administraci WordPressu (Vzhled-šablony-instalace šablon). Po výběru šablony si šablonu přeložte všechny části hlavně (index.php, single.php, comments.php a archive.php). Obvykle tam jsou anglické výrazy, které nejsou příliš vhodné pro web. Upravit šablony můžete také jednoduše přímo v administarci WordPressu (Vzhled-editor). Některé prvky z šablon můžete úplně odebrat, například já osobně odebírám z výpisu článků: kategorie, tagy a komentáře.
3. Tvoříme web – pluginy

Níže přikládám výčet pluginů, které na výdělečném affilwebu Memetričko.cz využívám:

  • askimet – proti SPAMU
  • All in one SEO pack – lepší nastavené on-page seo na webu
  • Google Analyticator (nastavení analytics kódu pro návštěvnost)
  • Post plugin library
  • Similar Posts (podobné příspěvky)
  • Quick Adsense (rychlé vložení reklamy do příspěvků)
  • Wp-postratings (hodnocení příspevků), WP-postviews (počet shlédnutí jednotlivých příspěvků)
  • Subscribe2 a Subscribe2 widget (sběr emailů, posílání upozornění na nové příspěvky na mail), můžete využít také Mailchimp
  • Pretty Link lite (redirectování reflinků)

Toto jsou aktivní pluginy v administraci, nicméně u jiných affilwebů se může struktura mírně měnit a vyberete další vaše oblíbené pluginy. Doporučuji, ale aktivovat a instalovat pouze ty pluginy, které opravdu využijete (pluginy aktualizujte), vyhnete se tak možným bezpečnostním dírám a útokům na váš web.

Dnešní miniseriálek je u konce, příště se vrhneme na to jak nastavit pluginy (3 díl), kam je umístit, na co nezapomenout a jak si vybrat a nastavit KW pro pozdější propagaci a marketing(5 díl). V dalších dílech si povíme také něco o nasazení reklamních prvků a tvorbě obsahu pro náš affilweb (4.díl) pokud nechcete čekat už nyní se můžete registrovat do partnerského programu Trikator.cz.

Pokud se vám tento díl líbil budu moc rád za váš komentář, pokud k němu máte výhrady, také mi napište! Také doporučuju se přihlásit níže k odběru novinek, přesedlal jsem na mailchimp a nastavil 5 týdnů zajímavostí ze světa affiliate (autorespondery).

Svěřte mi svůj e-mail a získejte ZDARMA:

  • PDF brožurku s tipy na linkbuilding vašich projektů
  • 5ti týdenní e-mail kurz o affiliate marketingu
  • 2x měsíčně novinky a zajímavosti ze světa affiliate byznysu

Latest Comments
  1. Kamil Staš

    Super seriál rozjíždíš, mě se nejvíce líbí ty screeny, jak z GA tak přímo z affilatu, protože ukazují že to opravdu jde dosáhnout a to je moc motivační. Už se těším na další díly.

  2. machrhoumr

    Velké díky. Mé kopírovací já je nadšeno 😀
    Nesnáším seriály, musím čekat na další díl 😀

  3. Andre

    Upřímně jsem čekal vyšší návštěvnost na ten výdělek. Hodně dobrá práce.

  4. mkurri

    Díky za díl 🙂
    Odkaz v 3. části ti vede blbě (bez “:”). reaguje ten web správně, když kliknu na odkaz, tak to zůstane na homepage nebo tam máš nějakou chybu? Protože takto se mi to nějak moc nezdá, že by to fungovalo tak dobře 🙂

  5. Libor

    Nejsem si úplně jistej, ale myslím, že AdWords ve svých podmínkách zakazují PPC arbitráž, tak pozor na to. Běžný Franta Uživatel prostě musí projít ze zadané reklamy na Vaši aff stránku a pak se teprve z nějakého prvku prokliknout k partnerovi.

  6. affiliate

    Pěkný a povedený affil. S tou arbitráží to je zákázáno jak na Adwords, tak na Sklik (nesmí být dvě kampaně od různých lidí na téže stránku).

    Jinak pro začátečníky by chtělo zmínit, že zde je do značné míry úspěch dán tím, že jsi to včas podchytil a není na tohle KW skoro žádná konkurence. Tedy jedná se naprosto o ideální modelový příklad:)

    Web je pěkně nalinkován z tvých? ostatních projektů a zobrazuje se na 1. místě, což v kombinaci s PPC vede ke konverzím. Také by bylo dobré zmínit, kolik jsou náklady na PPC a to odečíst od zisků…

    Jinak pěkný seriál!

    • admin

      Pravda určitě je výhoda odchytnout novou niku ale není to vždy výhra viz můj předchozí seriál o skatecycle. Podle mě jde nastoupit i do rozjetého vlaku a slušně na tom vydělat.

      Propagaci, marketing a SEO budu řešit v dalších dílech takže se dočkáš:)

    • Jan

      PPC arbitráž je zakázaná “defaultně” na většině slušných adnetworcích a to nejčastěji z důvodu ochrany obchodní značky. Nicméně Google má formulář, kde můžeš postnout potvrzení, že daná firma souhlasí s tím, že můžeš používat její trademark a pak můžeš dělat tuto arbitráž i na google AdSense…

      K “http://memetricko.cz/” Jmenuji se Pavel Mrázek 😀 to dá rozum, že to sype 7k měsíčně, dyť tomu klučíkovi by dal na autobus každý 😀

  7. Kvasnička Jan

    Velice zajímavý seriál a už teď se těším na další díly. Mám pár dotazů, ale ty se týkají až dalších dílů 🙂

  8. James K.

    Super, především ty screeny jsou dobrý. Zajímalo by mě, jak se díváš na affil web WP vs statický. Je jasný, že pluginy můžou pomoc, ale má dobře rozvržený statický web šanci uspět?

  9. Honza

    Super díl … Jen mám otázku tak trochu finanční … Píšeš kolik vyděláš, ale jaké máš náklady na web/ propagaci ? Pokud to tedy smíš uvést 🙂

  10. peter

    3. Tvoříme web – pluginy
    Níže přikládám výčet pluginů, které na výdělečném affilwebu Memetričko.cz

    zlý odkaz. To by som aj ja bol zvevaý skôr na trafik odkial prichádza, a aky linkbulding si robil. ale to sa určite najdem v dalšich dieloch.
    Hodne zdaru

  11. rejmank

    Ahoj jak je to s daní z affilate ?

  12. Libor

    mohl by jsi upresnit proc se ti 3 sloupcove sablony neosvedcily?

Napsat komentář