8. affiliate čtvrtek – analytika, budování databáze (oficiální report)

Nadšení affiláci se znovu sešli v pražské restauraci Zubajda. Novinkou pro mnoho příznivců affiliate programů může být zajímavá informace, že se affiliate čtvrtky budou konat i v Brně. V pořadí již 8. affiliate čtvrtek hostil přibližně 45 affiláků – stejně jako posledně šlo o vyvážený mix partnerů a inzerentů (popřípadě sítí).

Oranžový dárek

IMG_0061

Mário Roženský nás tentokrát překvapil již dříve avizovaným dárečkem. Na nápad ho přivedla zahraniční konference, na které nosil určitý vybraný segment návštěvníků podobné náramky, které získali jako návštěvníci uzavřené komunity lidí Dynamite Circle. Na konferenci se pak jednoduše poznávali a tvořili tam jakousi „tajemnou“ skupinu.

Nikdo netušil, proč se nadšeně vítají a jak se vlastně poznávají. Jedna drobnost je však odlišovala – měli na zápěstí červené silikonové náramky, které obdrželi právě od své oblíbené stránky. Mário nápad přinesl k nám, takže kdo příště na affiliate čtvrtek nepřijde s oranžovým „brandovým“ náramkem, ten bude mít problém. 😀

IMG_0001

Mário promluvil také o svém stěhování mimo Prahu a chystaném vydání tištěné knihy pro obchodníky a uvedl že AffilBlog je nyní oficiálním marketingovým partnerem této zajímavé události pro affiláky. Michal Majgot si pro nás připravil malou soutěž o čerstvě pokřtěnou tištěnou verzi jeho e-booku Affilák. Knížku vyhrál Martin Bětík z VivnetWorks, ale vzhledem k tomu, že už jednu doma má, věnoval ji jednomu z účastníků affiliate čtvrtku – pěkné gesto.

Přednáška Budování e-mailové databáze jako long time value

Michal Hardyn zaskakoval za Foodpandu, která měla tentokrát přednášet. Foodpanda se ale  stahuje z českého i slovenského trhu a ukončuje svou působnost, stajně jako kampaň v síti AffiliateClub. Michal se zaměřil svou přednáškou na budování databáze e-mailů coby dlouhodobého zdroje kvalitních a konverzních návštěvníků.

Na příkladu vlastního serveru topsleva.cz Michal ukazoval jak se jim podařilo během 2 let získat 350 000 opt in (legálně získaných a potvrzených) e-mailů. Zdůraznil že je třeba mít vše podchyceno u UOOU a krátce popsal jejich zkušenosti s návštěvnou těchto úředníků. E-maily i landing page je potřeba testovat (využívají nástroj optimizely) a veškeré prvky meřit včetně ROI nových odběratelů. Michal se u analytiky pozastavil více protože jak sám říká je to člověk co miluje čísla. Ve firmě testovali několik nástrojů nakonec využívají vlastní systém ve kterém jsou schopni analyzovat na úrovni kreativ a velmi dobře počítat ROI jednotlivých marketingových kanálů.

Důležité momenty přednášky:

[sociallocker]

  1. U reklam je důležité reagovat na životní cyklus a sledovat trendy (zahraniční i domácí) – nezapomeňte sledovat i konkurenci.
  2. Vánoce bývají pro většinu oborů klíčové – nejhorší období zažili během svátků a prodloužených víkendů kolem Velikonoc.
  3. Tragické události mají velký vliv na konverzi – platí pro velká společenská témata, ne pro lokální tragédie.
  4. Pro nejlepší výkon je potřeba trackovat uživatele až ke konkrétním kreativám, které ho dostaly na web.
  5. Reklamní kreativy velmi rychle zastarávají a klesají jim konverze. Musí se často obměňovat.
  6. Pro agresivní ale účinný sběr mailů se osvědčil pop-up.

[/sociallocker]

Michal mluvil o velký úspěchu serveru jeho kolegy Vaška Štrupla s Bonami.cz, který připisuje právě sběru (mnohdy až agresivnímu) e-mailů od uživatelů. Bonami uživatele k obsahu nepustí do té doby, pokud se nepřihlásíte přes Facebook, nebo zadáte svůj e-mail. Za 1. rok získalo Bonami 360 000 opt-in mailů. Za další půl rok přidali ještě 140 000 – celkem tedy 500 000.

Představení projektů účastníků

IMG_0003

Po přednášce byl krátký prostor pro představení zajímavých projektů účastníků akce. Bylo zde několik představení vzdělávacích projektů, představení nové affiliate sítě na pay day půjčky Leadsor (o tomto novém konceptu bude velmi brzo článek) a má maličkost představila vypuštění aplikace Promishare na které dlouho pracujeme.

Networking a affiliatepatek

IMG_0004

Po přednášce následoval networking mezi účastníky až do zavíračky. Pár odvážlivců pokračovalo i na afterparty, která se už tradičně přehoupla do „affiliate pátku“ s velmi silným jádrem plném špičkových affiláků.

Reporty ostatních:

[Tweet "Podrobný report z 8. affiliate čtvrtku ve znamení e-mailingu a analytiky. #czaffil"]

Byli jste tentokrát na affiliate čtvrtku a jak se vám líbil? Našli jste tam parťáka na spolupráci? Případně máte nápady jak zlepšit affiliate čtvrtek?

Svěřte mi svůj e-mail a získejte ZDARMA:

  • PDF brožurku s tipy na linkbuilding vašich projektů
  • 5ti týdenní e-mail kurz o affiliate marketingu
  • 2x měsíčně novinky a zajímavosti ze světa affiliate byznysu

Latest Comments
  1. Michal, AffiliateClub.cz

    Ahoj Franto. Diky za zmineni AffiliateClub.cz. 🙂 Michal

Napsat komentář