Jak využít PR články (advertoriály) pro affiliate

Co je to PR článek

Advertorial je článek psaný majitelem (redaktorem) magazínu, nebo blogu, který je psaný jako obyčejný obsah stránky. V češtině je zvykem místo výrazu advertorial používat výraz PR článek, který se dá vyložit jako zkratka pro placený reklamní článek. Jejich napsání a publikování si můžete domluvit individuálně s majiteli stránek, nebo pro nákup PR článků můžete využít tržiště https://pryard.com/cs/ .

Jak využít PR články k propagaci vlastního affiliate webu

Pro Váš affiliate web potřebujete vysokou návštěvnost, která bude dobře konvertovat v leady. Můžete primárně koupit PR články (a posty na sociálních sítích) u webů s vysokou návštěvností a přímo konvertovat návštěvníky na leady, nebo můžete pomocí PR článků na úzce zaměřených tématických webech s nížší návštěvností posilovat svůj odkazový profil a získávat návštěvníky z vyhledávačů přes vhodná klíčová slova.

PR články – přímá návštěvnost

V tomto případě vybíráte weby a sociální účty, které mají velkou návštěvnost. U těchto příspěvků není důležitý ani tak obsah, jako vytvoření okamžité potřeby nákupu. Tedy, aby článek byl přímo prodejní. Můžete to vidět třeba v bulvárních novinách nebo hobby magazínech, kdy článek řeší nějaký problém (např. zdravotní) a rovnou nabízí řešení v podobě produktu (potravinový doplněk), které koupí u Vás na stránkách (affiliate katalog). Na sociálních sítích můžete vidět fotku influencerky s produktem v ruce, kdy tvrdí, že zhubla a je krásná díky přípravku XYZ, který má z eshopu ZYX. Zároveň v komentáři pod fotkou přidává i tajný tip na slevový kód, který je zpětně použit jako identifikace prodejů pro vyhodnocení prodejů (ROI).

PR články – odkazový profil

Když jste začínali s Vaším affiliate webem, tak jste si určitě dělali analýzu klíčových slov a tu nyní využijete. Klíčová slova můžete využít i jako hastagy, protože lidi hledají i na svých oblíbených sociálních sítích. Vyhledávač Google navíc bere odkazy ze sociálních sítí jako pozitivní signály.

Primárně vybíráte tématické stránky s vyššími „ranky“. „Ranky“ jsou poměrová orientační hodnocení stránky mezi ostatními stránkami hodnotící popularitu stránky. V PR Yardu naleznete Domain Authority (Moz DA) od firmy SEOMoz.

Příklad 1: pro affiliate katalog s kosmetickým/drogistickým zbožím vybíráte automagazíny a necháte si napsat a publikovat články na téma jak ošetřit lak auta, nebo čalounění sedadel. Z článku pomocí klíčových slov ve volné shodě odkazujete na Váš affiliate katalog.

Příklad 2: pro landing page s prodejem ústních roušek vybíráte weby o zdraví a necháte si napsat články o ochraně dýchacích cest a doporučení k nákupu Vaší stránce. Samozřejmě z článku budete požadovat odkaz přes vhodné klíčové slovo ve volné shodě.

 

Jak nakoupit PR články na PR Yardu

PR yard je tržiště PR článků, které sdružuje nabídku majitelů webů a influencerů, kteří vytváří a publikují články na webu a posty na sociálních sítích podle zadání inzerentů. PR články můžete nakupovat na webech (blogy, magazíny, noviny) a sociálních sítích Instagram, Facebook, Twitter a Youtube v češtině, slovenštině a angličtině. Používané měny jsou CZK, EUR a USD.

Jako inzerent si při vytváření kampaně můžete vybrat jestli chcete, aby články napsali sami publisheři (napiš a publikuj článek), nebo je chcete napsat sami (publikujte dodaný článek). Do zadání kampaně přidáte jaký web chcete propagovat, jaká klíčová slova a hastagy chcete použít a případně další potřebné informace, které má článek obsahovat, včetně různých příloh (grafiky, bannery). Po zadání kampaně a dobití kreditu, se Vám odemkne katalog stránek a sociálních účtů, ve kterém můžete přímo nakupovat PR články.

Obsah katalogu můžete vidět v inzerentském účtu i bez dobitého kreditu a zadané kampaně v omezeném režimu. Omezený režim znamená, že se v katalogu nezobrazují celé názvy webových stránek a jejich url, případně sociálních účtů,také se nezobrazují tlačítka pro koupi a nabídku. Technické parametry (ranky, followeři) se zobrazují neomezeně, díky tomu můžete předem zhodnotit, jestli systém pro Vás obsahuje vhodné stránky pro nákup PR článků. Aktuálně je v systému k dispozici 750 prostorů pro PR články.

Stránky a sociální účty si můžete v katalogu třídit dle těchto parametrů:

  • téma (auto & moto, dům & zahrada, finance, ženy, muži,…)
  • Moz DA (weby)
  • Alexa (weby)
  • počet followerů
  • počet postů
  • počet like
  • počtu shlédnutí kanálu (Youtube)
  • cena za „napsání a publikování článku“
  • cena za „publikaci dodaného článku“

Pokud máte zadanou kampaň a dobitý kredit, zobrazí se Vám v katalogu názvy stránek, jejich url, tlačítka pro objednání článku za uvedenou cenu, nebo můžete i zkusit jednorázově smlouvat a učinit nabídku s nižší částkou. Vaši nabídku musí publisher do 3 dnů potvrdit, jinak je automaticky stornována. Katalog kombinuje „studený“ katalog a aktivní nabídky publisherů. Aktivní kampaň vidí i publisheři a můžou se Vám aktivně nabídnout. Nabídku publishera máte v katalogu žlutě podbarvenou s červeným nápisem „Mám zájem“ a pokud ji přijmete, tak nečekáte na potvrzení obchodu protistrany.

Systém má vnitřní wysiwyg editor (textový editor), který umí do textu vložit i soubory (fotky, videa) a interní chat mezi inzerentem a publisherem, díky tomu si můžete s publisherem domluvit obsahovou a vizuální stránku PR článku, nebo příspěvku ještě před samotnou publikací. Toto je důležité zvláště u PR článků na webech a sociálních účtech s vysokou návštěvností, kdy publikování chybného odkazu může mít katastrofální následky.

Pozvánka k affilu

Protože jsme na Františkově affiliate blogu, tak Vám nevyzradíme jak František využil PR Yard k nákup PR článků pro posílení odkazového profilu jednoho svého projektu. Vyzradíme Vám, že PR Yard má affiliate program s 10% časově neomezenou provizí za každý zákaznický účet (publishera i inzerenta).

Velkou výhodou pro publishery a influencery je, že spolupráce s PR Yard je nevýhradní a uživatelé můžou spolupracovat i s dalšími online službami a PR agenturami. PR Yard naleznete na adrese https://pryard.com/cs/

 

Svěřte mi svůj e-mail a získejte ZDARMA:

  • PDF brožurku s tipy na linkbuilding vašich projektů
  • 5ti týdenní e-mail kurz o affiliate marketingu
  • 2x měsíčně novinky a zajímavosti ze světa affiliate byznysu

Napsat komentář