Diverzifikace affiliate příjmů

Pokud máte fungující affiliate byznys a myslíte si že to bude už jen lepší bez vašeho přičinění, tak jste hlupák. Dříve jsem žil v představě, že když dosáhnu nějakého měsíčního příjmu z affiliate kampaní, vždy to bude stejné nebo ještě lepší. Zažil jsem vzestupy i pády. A postupem času jsem zjistil jak tyto pády co nejvíc tlumit a ty vzestupy co nejvíce podporovat, takže pojďme na to.

Jak tlumit affiliate pády?

Jako affiliate partner jsem se zaměřoval na obrovské množství oborů a zkoušel toho co nejvíce. Myslím že pro začátečníka to není vůbec špatný přístup na začátek. Zjistíte co vám vydělává a jaká tématika funguje a baví vás. Také jsem zkoušel  co nejvíce marketingových metod SEO, PPC, mailing social, abych zjistili v čem jsem opravdu dobrý a na co se zaměřit. Postupně mi z toho vylezly 2 obory – zdraví a finance. Považuji to za dostatečnou diverzifikaci (oborovou) a začal jsem se zaměřovat na postupné budování obsahových webů (SEO mi šlo nejlépe). Z počátku jsem začal jedním projektem, když dosáhl určitého úspěchu, rozhodl jsem se vytvořil další a další. Snažil jsem se diverzifikovat riziko výpadku jednoho typu webu (diverzifikace projektová). Dostal jsem se do situace, kdy mi jeden autoritativní web (aktuálně mám 3 na finance a 2 na zdraví) sestřelil Seznam a přestali mi chodit návštěvníci z tohoto vyhledávače. Pokud bych se zaměřoval pouze na budování tohoto jednoho projektu a spoléhal se pouze na návštěvnost z vyhledávačů, mohl bych mít problém. Takto jsem přišel cca o 15% příjmů za toto období, než se Seznam vzpamatoval. Po roce mi web znovu začal indexovat a nahodil na ještě lepší pozice, než minule (bez důvodu). Moje 2 silné disciplny jsou SEO a mailing (diverzifikace marketingová) a na ně se zaměřuji. Opět tím snižuji riziko a pravděpodobnost výpadku příjmů, pokud by mě postihla nějaká plošná penalizace na všechny weby ze všech oborů, můžu se spolehnout na budování příjmů ze získaných emailových kontaktů. Prostě diverzifikovat a dělat to chytře. Za poslední rok jsem se díky tomu nepotkal s žádným výrazným výkyvem příjmů, jak to u affiláků často bývá.

Jak zajistit postupný růst?

Nejsem takový extrémista, jako nekteří mí přátelé, kteří jsou schopni reinvestovat 100% příjmů z affil projektů zpět. Ale část příjmů reinvestuji i já. Snažím se hledat možnosti jak vylepšovat UX, obsah, nebo nové marketingové kanály. Rozhodně se nebojím si zaplatit za práci obdorníka nebo placené nástroje, které mi šetří čas. Díky postupné reinvestici do projektů, které vám vydělávají můžete růst, ale rozhodně to nepovažujte za pravidlo. Já často dotuji projekty, které třeba ještě nevydělávají ze zisků těch vydělečných. Růst můžu díky tomu že

  • zvyšuji traffic (investice do odkazů, placený traffic),
  • zvyšuji konverzni poměr na webu (UX, grafika, obsah, popupy),
  • nebo hledám nové možnosti akvizice již získaných uživatelů (remarketing, mailing).

V poslední době se zaměřuji hlavně na zvyšování konverzního poměru díky popupům a mailingu. Až narazím na hranici růstu z těchto kanálů pustím se do dalších. Uvědomuji si, že bez neustále inovace, nejenže nebudu růst ale velmi pravděpodobně si nebudu schopen ani udržet současný příjem.

Affiliate příjem je velmi nestabilní záležitost, díky neskutečně dynamickému vývoji internetu a jeho technologií.

Jak se snažíte stabilizovat příjmy z affilu vy? Díky za vaši reakci.

Svěřte mi svůj e-mail a získejte ZDARMA:

  • PDF brožurku s tipy na linkbuilding vašich projektů
  • 5ti týdenní e-mail kurz o affiliate marketingu
  • 2x měsíčně novinky a zajímavosti ze světa affiliate byznysu

Latest Comments
  1. Name

    Já to dělám jak ten hlupák. O nově vytvořený affil web se po čase přestanu starat a dělám zase nový. Možná proto, že všechny ty weby pak léta bez mého přičinění vydělávají stále stejně, ale většinou spíš časem rostou 🙂

    Jde spíše o to, jak se to dělá. Bez urážky Franto, ale viděl jsem většinu tvých byvalých webů a tam se fakt není čemu divit, že to všechno popadalo. Já bych to ani nevypustil do světa, natož na ně spoléhal. Affil weby dokážou stabilně vydělávat roky a prakticky bez práce, ale musí také být v naprosto špičkové úrovni v době spuštění, jak z hlediska ux, SEO, rychlosti, automatizace mailingu, linkbuildingu atd.
    Takové weby nepadají a pokud je to mix oborů a díky jejich množství ani není třeba myslet na nějakou stabilitu 🙂

    • František Szabó

      Díky za komentář, škoda že je anonymní a nevím s kým mluvím. Pokud ti to funguje (neklesají zisky) tak gratuluji jsi světlá vyjímka. Pokud máš mix oborů a navíc množství webů, tak už je potřeba aby byla mašinka opravdu pořádně vyladěná. Přináším svůj pohled na věc ,kdy jsem se věnoval desítkám webů (málo), oproti jednotkám hodně a výsledky/výdělky jsou diemetrálně odlišné.

    • Ondra Martinek

      Tak přesně takový přístup se mi nikdy neosvědčil :)) Starší weby bez dostatečné péče a nového obsahu spíše usínají, než se v čase vylepšují.

      “Zrají” mi v čase jen ty, které už jsou pořádně velké a v očích vyhledávačů a uživatelů mají vybudovanou důvěru = takových ale mám bohužel jen co bych na prstech napočítal…

  2. Name

    Anonymní bych byl i kdybych tu měl své pravé jméno, škoda je, že těch deset affiláků co tu o tom píše si automaticky myslí, že všechny velké affiláky znají a všechno o všem ví. Protože nejsem světlá výjimka, takových jsou mraky (na český rybník), jen plují v davu a nejsou moc vidět.

    Jinak OK 2-3 projekty jsou vždy lepší než desítky, které nepůjdou ukočírovat. Ale když jdou, jsou pak výsledky taky diametrálně jiné a riziko také menší. Škoda, že jsi nezkusil třetí možnost, věnovat se těm desítkám hodně 😀

  3. Tomáš Poner

    Franto, nedělej si z nás srandu, že si toho anonyma píšeš sám, abys měl víc komentářů?

    Jestli ne, tak mi ho je fakt líto, má nějaký psychický problémy 😀 Psát bez podpisu dokáže každý, tohle by zvládl napsat i můj 14ti letý sysnovec a ještě by přidal nějaký miliony, aby to bylo “fakt cool” 😉

  4. Ondra Martinek

    Tlumení affiliate výkyvů vyrovnávám více obory v kterých působím a dost podobně jako ty různými mark. kanály = seo je základ, k tomu přikupovaná PPC reklama, sbírání e-mailů a jejich automatizované obesílání + remarketing. A také kombinování typů webů – magazín/fórum/blog/katalog/… = každý má jiný typ návštěvnosti i chování návštěvníků se liší.

  5. Honza

    Tak já se hlásím k obhajobě desítek webů (100+). Osobně jdu touhle cestou proto, že jsem nikdy nemohl mít jen jeden projekt (nebo nízké jednotky) a spoléhat na ně., protože na příjmech jsem byl závislý. Rodina zajišťuje, aby rostoucí příjmy byly smazány rostoucími náklady a takhle pořád dokola. Byt 1+1, 3+1, dům. Jedno dítě, druhé, třetí, čtvrté.
    A potom jednou Mário R. napsal na blogu post o tom, jaká je to hloupost dělat toho tolik a já jsem zjistil, že to nedělám jen proto, že musím, ale protože mě to takhle vyhovuje.
    Každý nový nápad, který realizuju, nebo každý web, který koupím, tak s ním mám samozřejmě velké plány a že to bude ten jeden z mála, který mi zůstane, až se všech s..ček zbavím. Ale jakmile si na web zvyknu, přestane mě bavit a už koukám co bych dělal nového.
    Někdy samozřejmě závidím, jaká to musí být pohoda, starat se jen o pár webů (a ještě k tomu na to mít lidi), ale prostě by to nebylo nic pro mě.
    To je asi vše. Tak až budete zase minimalizovat, vzpomeňte si na mě, už se na nové weby do sbírky těším. 🙂

Napsat komentář