Rozhovor: Hanka Kmecová (AdBenefit.cz)

Hanka Kmecová je affiliate manažerka affiliate sítě AdBenefit a zároveň je vedoucím pracovníkem SEO oddělení mateřské společnosti AdFinance. Na své pozici pracuje od léta 2012 a její předchozí prací byla vedoucí pozice v SEO divizi společnosti H1 s.r.o.

hanka-kmecová

1. Jak dlouho funguje partnerský program, kolik má partnerů, kolik je průměrně měsíčně vyplaceno partnerům na provizích? Kolik dostává nejlepší partner měsíčně na provizích (motivace pro čtenáře)?

Partnerský program společnosti AdFinance funguje od roku 2011. Nejdřív běžel na platformě Post affiliate Pro. Od února 2012 rebrandoval na AdBenefit.cz a začal používat americkou platformu Hasoffers.
Aktuálně máme zaregistrovaných přes 450 affiliate partnerů, z toho víc než 40 % je aktivních (tedy mají puštěnou alespoň jednu kampaň). Na první pohled to možná nevypadá nijak giganticky, ale dosud jsme se věnovali převážně lead genu, takže i affiliate partneři u nás registrovaní se soustředí na převážně tento typ kampaní. Spolupracujeme ale o to intenzivněji. Nicméně teď platformu otevíráme i pro další tržní segmenty, takže základna partnerů se rychle rozšiřuje i partnery zabývající se retailem, službami atd.
Kolik vyplácíme affiliate partnerům celkem zatím neřeknu, ale náš největší partner fakturuje měsíčně průměrně 140 000 Kč.
2. Hanko, pověz čtenářům affilblogu co tě vedlo opustit lukrativní pozici v H1.cz a začít s affiliate managementem se kterým takové zkušenosti nemáš?
H1.cz byla bezvadná zkušenost a jsem za ní moc ráda. Úžasný kolektiv, spousta inteligentních a inspirativních lidí, práce na zajímavých zakázkách… Ale po 3,5 roku už jsem potřebovala změnu od agenturního byznysu. No a protože mám ráda malé firmy, rozhodla jsem se pro AdFinance. V AdFinancích vedu kromě affiliate týmu i SEO, takže zas takový odklon to nebyl. A affiliate a SEO spolu mají hodně společného, tak mi to přišlo celkem logické.
Nemyslím si, že affiliate manažer musí mít zkušenosti s affiliate marketingem z pohledu publishera. Mnohem důležitější je znát výkonnostní marketing jako takový, co si troufám říct, že znám. Rozhodující je schopnost kritického a tvůrčího myšlení a především komunikace. No a umět si vše spočítat, samozřejmě. Obrovskou roli hraje také schopnost obklopit se správnými lidmi, kteří mají tah na branku a chuť makat (díky Gabi).
3. Jaké jsou nejzajímavější a nejlukrativnější kampaně na Adbenefit.cz a které mají nejlepší konverze?
Z lead genu nejlépe fungují kampaně na půjčky a porovnání cen plynu. Mimo lead gen pak Damejidlo, které je úspěšné i díky výbornému PR klienta.
4. Připravují se nějaké nové kampaně v brzké budoucnosti, případně můžeš některé jmenovat nebo říci alespoň o jaký se jedná obor?
Spousta ☺ Soustředíme se teď zejména na retail a služby, takže v brzké době přibudou kampaně na prodej šperků, doplňků pro zdravou výživu, sjednání asistenčních služeb atd. Minulý týden jsme třeba spustili Alakarte.cz – rezervační systém pro restaurace v celé ČR a specializované foodfestivaly. A taky hodně spolupracujeme se začínajícími startupy, které se na českém trhu objevují.
5. Jaké jsou tvé cíle v této práci a čeho bys chtěla s AdBenefitem dosáhnout do konce roku 2013?
Mám ráda čísla. Ztrojnásobit obrat, zdvojnásobit počet aktivních affiliate partnerů a mít do konce roku alespoň 70 aktivních kampaní.
6. Mohla bys nám říci, jaké způsoby propagace nejlépe fungují vašim partnerům?
Krátkodobě samozřejmě emailové rozesílky. V dlouhodobém měřítku pak dobré SEO, které ale bohužel umí jen velmi malá část současné české affiliate komunity. Málokdo také umí využívat sezónních akcí inzerentů.
7. Jaký má Adbenefit podle tebe největší výhody pro partnery oproti konkurenci (espoluprace.cz, potenza.cz, cj.com, crescogroup.org)? Mohla bys nám popsat aktuální situaci a rivalitu mezi jednotlivými affiliate sítěmi?
AdBenefit je silný díky svému supportu – jak směrem k partnerům, tak i k inzerentům. A taky to, že ho neřídí obchodníci ani geekové ☺ Pokud jde o rivalitu, zatím jsem jí příliš nepocítila. Soupeříme o přízeň partnerů i inzerentů, to určitě ano, takže zdravá konkurence určitě existuje. Ale nesetkala jsem se zatím se žádným očerňováním nebo vyhroceným bojem. Od pánů z VIVNetworks jsem po affiliate konferenci dokonce dostala růži.

8. Dostala ses za dobu, ve které vykonáváš pozici affiliate manažerky do nějaké vtipné nebo zapeklité situace? Mohla bys nám ji popsat?
Někteří affiliate partneři si těžko zvykali, že AdBenefit řídí dvě ženy. Ale už se to zlepšilo. No a pár lidí pořád nechápe, že arogancí víc ztratí, než získá – ale to je spíš obecná vlastnost Čechů, která ještě úplně nevymizela. Až na jedno pozvání na rande se asi nic úsměvného nestalo ☺
9. Před časem jste spustili iFrame návrhář, plánujete jej i pro další kampaně mimo srovnání plynu?
Plánujeme, odezva byla hodně pozitivní. I když musím říct, že velká část partnerů stejně vzala z kampaně předdefinovaný iframe.

10. Proč jsou v poslední době problémy s dostupností iFrame formulářů a z jakého důvodu se změnil rozměr některých z nich v posledním měsíci?
Potýkali jsme se s technickými problémy. Důvodem byla interní migrace celé databáze, která se nepovedla tak, jak jsme si představovali. Byla to naše chyba, proto jsme ušlý zisk kompenzovali všem partnerům, kteří se o něj přihlásili. S tím souvisí i změna rozměrů iframů. V starých iframech jsme měli vždy jméno a příjmení v jedné položce, teď jsme se museli rozdělit do dvou položek, takže většina iframů je o tuto položku větší.
11. Co bys chtěla vzkázat čtenářům affilblogu?
Poděkovat partnerům, kteří s námi přečkali i komplikované „migrační“ období. A taky díky za pozitivní i negativní zpětnou vazbu. Obojí nás posouvá vpřed.
12. Čím se odlišujete od konkurence a proč by si obchodník měl vybrat právě Vás a nikoliv například CJ.com ?
Nepouštíme kampaně jako na běžícím pásu a inzerentům se opravdu věnujeme. Spuštěním kampaně se o kampaň jen začínáme starat. A taky patříme mezi nejlevnější affiliate sítě, které inzerentům nabízí fullservice. Většina nových inzerentů přichází na doporučení, takže v této strategii vidím smysl.

Děkuji mnohokrát Hance za velmi podrobné odpovědi a její drahocený čas.

Výzva pro čtenáře:

  1. Máte na Hanku dotaz? Zeptejte se ji v komentáři.
  2. Uvítali byste i další rozhovory? Napište jméno osobnosti, která by vás zajímala do komentáře! (Aktuálně mám několik dalších rozjednaných)
  3. Pokud se vám rozhovor líbil tak sdílejte!

Svěřte mi svůj e-mail a získejte ZDARMA:

  • PDF brožurku s tipy na linkbuilding vašich projektů
  • 5ti týdenní e-mail kurz o affiliate marketingu
  • 2x měsíčně novinky a zajímavosti ze světa affiliate byznysu

Latest Comments
  1. Josef P.

    Hezký rozhovor,

    každá síť, která se rozrůstá o nové kampaně je dobrá. Pokud přibudou v AdBenefitu další témata mimo finance, bude to jedině dobře. Osobně hodlám teď vyzkoušet program FitDieta a Greenfit, tak uvidíme jak to půjde. No a Hance přeji hodně úspěchů v tomto převážně “mužském” segmentu podnikání.

    ps: to rande určitě nemohlo být jen jedno 😀

  2. Jan

    Az na vetu “affiliate a seo maji hodne spolecneho” pekny rozhovor 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *