Rozhovor: Jiří Nový (AllianzDirect.cz)

Jiří Nový je marketingový specialista pro online aktivity Allianz pojišťovny. Má na starosti SEO, PPC, affiliate marketing, analytiku, e-mailing, sociální sítě a další. Dříve zastával podobnou pozici ve společnosti pelicantravel.com, která provozuje projekty pro prodej letenek v 5 státech Evropy

jiri


1. Ahoj Jirko děkuji za souhlas s poskytnutím rozhovoru nejdříve bych se podíval do minulosti. Můžeš v krátkosti popsat své působení ve firmě PelikanTravel.com, která provozovala úspěšný partnerský program na letenky? Co tvá marketingového specialisty práce obnášela? Jak se dařilo s affiliate programem a jaká je situace nyní?

Ahoj. Děkuji za možnost říci, co bylo v minulosti a na čem pracuji aktuálně. Zároveň jsem rád, že mohu spoustě zájemcům napsat několik slov k aktuální ‚situaci‘ v affiliate programu Pelikan.cz. Předem se omlouvám za trochu delší odpovědi, ale přijde mi, že na téma affiliate je toho obecně hodně co říct.

2. Máš zkušenosti s letenkovým affilem, myslíš že je ještě prostor při aktuální situaci extrémně levných letenek a nízkých maržích na tomto byznysu vydělávat? Pro koho je tento affiliate program ideální?

Myslím, že určitě ano! Affiliate business již dnes není založen jen na SEO, ale znám spoustu úspěšných projektů, kteří si na tom postavili vlastní brand a teprve na něm vydělávají. Pro koho je letenkový business určen bych rozdělil do 4 různých segmentů – cestovní kanceláře, které mají webové stránky, portály zabývající se tématikou cestování, samozřejmě letenkové portály a každý, kdo na svém webu chce mít reklamu a vydělávat na ní a přitom Adsense pro něj není vhodná volba.

3. Překvapilo mě že máš na starosti mimo affiliate i celý online (SEO, PPC, emailing, sociální sítě). Dá se takový zápřah vůbec zvládat v jednotlivci? Případně máš nějaké spolupracovníky na které práci deleguješ? Myšlíš že je podobný přístup firem, kteří vyčlení jednoho člověka na celý online marketing efektivní?

Dá, ale člověk musí trávit v práci spoustu času a i mimo office často zvedám své Blackberry, abych vyřídil nějaké telefonáty a naťukal pár emailů. Problém je hlavně v administrativě, protože té je opravdu ve všech jednotlivých činnostech a projektech spoustu. Abych byl ale upřímný, není to jen má zásluha a mám také několik kolegů a kolegyň, se kterými pracuji v týmu. Online v Allianz pojišťovně je aktuálním tématem, protože čím dál tím více rosteme, takže věřím, že porosteme i v týmu.

4. Aktuálně působíš ve firmě Allianz, mohl bys popsat jaký je vztah banky Allianz.cz a projektu AllianzDirect.cz a proč jsou služby provozovány na dvou různých projektech? Jak ses k této práci dostal a co tě k tomu vedlo?

Allianz Direct byl ještě do nedávna samostatným brandem a stránky máme dvoje, abychom si produktově nekonkurovali s naším offline prodejem – tedy obchodní a partnerskou sítí. K mé aktuální pozici vedla celkem standardní cesta a tuším, že 5 kol pohovorů, než jsem se dostal na židli, kde právě jsem – tedy u silného, avšak stále dynamického partnera, se kterým doufám budu rozvíjet i nadále své zkušenosti a hlavně online business Allianz pojišťovny.

5. Mimo celý online máš na starosti i affiliate management. Konkrétně působíte jako kampaň v affiliate síti Cj.com, co vás k tomu vedlo? Jaké výhody/nevýhody má provoz v rámci kampaně v affiliate síti oproti vlastnímu affiliate programu (v porovnání s pelikánem)?

Affiliate jsem přebíral po kolegyni, ale musím říct, že síť Cj.com má hned několik výhod a to nejen pro nás, ale hlavně pro naše partnery:

  • přehledné a sofistikované prostředí
  • hromadná správa a akvizice partnerů
  • možnost instantně vyplácet partnerům provize

6. Allianz nabízí partnerský program na Povinné ručení, Havarijní pojištění a cestovní pojištění. Mohl bys nám tyto kampaně popsat, pro koho jsou určeny a proč by měl partner vyzkoušet vaši kampaň v rámci Cj.com? Jaké zde vidíš příležitosti?

Všechny tyto produkty mají v sobě vždy o kousek něco navíc oproti konkurenci, což se samozřejmě stává i výhodou pro naše partnery. Konkrétní detaily naleznete na našich stránkách. Neustále pracujeme na optimalizaci konverzního poměru stránek (A/B testování, segmentace, chytrá analytika díky Sitecatalystu …) a také na vylepšování našich produktů.

Partnerskou spolupráci určitě doporučuji autobazarům, cestovním a realitním kancelářím, pro které jsou naše produkty přímo stvořené. Dále to jsou samozřejmě tematicky zaměřené weby (auto-moto, cestování, bydlení, finance, lifestyle, kuponové weby …).

7. Aktuálně nenabízíte iFrame plánujete jeho začlenění do budoucna, máte pro partnery připraveny i jiné reklamní prvky než nabízíte v kampani (emaily, newslettery, datové větve)?

Určitě plánujeme odkazový profil na naše produkty vylepšit, avšak ne vždy to je jednoduché. Například nedávno mě oslovil partner s žádostí o vytvoření kalkulačky na povinné ručení, což bohužel není tak snadná záležitost, protože se jedná o daleko složitější produkt, než například cestovní pojištění. Plánuji affiliate kanál využít na maximum, protože v něm vidím pro nás a pro naše partnery velký potenciál. Těšte se na změny a nebojte se mě oslovit s individuálním návrhem spolupráce.

8. Mohl bys popsat aktuální situaci na trhu povinného ručení? Jak se tváří velké pojišťovny, jako je Allianz na srovnávače ručení?

Jedním slovem – situace je nelehká. Jsou to vlastně 3 slova, ale důležité je, že známe řešení. Problém je, že Češi vnímají povinné ručení jako „nutné zlo“ (respektive takto vnímají de facto každé pojištění, naštěstí se tento trend už ale mění) jako už vychází ze slova povinné a tím pádem si kupují to nejlevnější, co se na trhu nabízí. Já se snažím razit myšlenku, že pojištění je buď levné, anebo dobré. Proto všechny naše produkty obsahují vždy něco navíc tak, aby byli klientovi skutečně užitečné a nápomocné i v těch nejtěžších situacích. Proto máme nově Allianz iAuto. Není to povinné ručení, ale vlastně pojištění automobilu, kde si individuálně nastavíte to, co skutečně potřebujete pro sebe a svůj vůz a za zbytek platit nemusíte. V případě povinného ručení u pojišťoven a srovnávačů je to jako kdyby člověk srovnával hrušky a jablka.

9. Co bys chtěl vzkázat čtenářům affilblogu?

Pracujte na svém affiliate projektu již nyní, čeští marketéři v něm čím dál více budou vidět potenciál pro rozvoj svých online aktivit. Určitě se to vyplatí.

Díky, že jste rozhovor neúnavně dočetli až sem a budu velice rád, když se na mě obrátíte s jakoukoli žádostí/dotazem na téma „online a affiliate“ tady je můj Twitter https://twitter.com/Jnovij a sem mi můžete poslat víc, než jen 140 znaků jiri.novy(zavinac)allianz.cz

od Stephan K <[email protected]> otázky se vztahují k partnerskému programu Pelikan.cz

1. Kolik si vydělávali nejlepší affiláci v období, kdy byl Affmanagerem?

Hodně. Mnohonásobně více, než já, ale přesná čísla samozřejmě říci nemohu.

2. Měli tito affiláci jeden velký projekt nebo desítky menších stránek?

Byly to spíše větší projekty, ale narazil jsem na několik šikovných, kteří začínali od nuly a vyšplhali se pěkně vysoko (někteří měli i více webů).

3. Co by doporučil začínajícím letenkářům?

Vyberte si vhodného partnera, nehleďte jen na výšku provize. Je to práce na delší běh, vydržte. A do třetice – nehrajte jen na rychlé black hat SEO praktiky, ale vybudujte si nad svým projektem „něco navíc“ (nebuďte jen další stránkou, která odkazuje traffic jinam, ale dejte jí i unikátní vlastnosti, které budou pro Vaše návštěvníky důvodem, proč se budou neustále vracet a tím důvodem může být třeba dobrý servis, který v ČR bezmezně chybí)

4. Co si myslí o současné situaci kolem Pelikána, který nekomunikuje a neproplácí faktury?

Obrací se na mě spousty partnerů. Jenom abych dodal, tak za dobu svého působení v Pelikan.cz nebyl nikdy problém s vyplácením partnerských provizí. I přesto, že jsem toho měl také hodně na starosti, svého portfolia poctivě vybudované partnerské sítě jsem si velmi vážil! Problémy nastaly až po mém odchodu. Tuším, že pes bude zakopaný v manuálním vyplácení provizí a pro stovky partnerů je to asi časově náročný problém, ale nerad bych spekuloval. Partneři si také stěžují, že o partnerský systém se Pelikánu teď nikdo nestará a že tam chybí affiliate manager. Každopádně řešení může být se s více partnery spojit (stačí prohledat pár diskusních fór) a hromadně Pelikána oslovit. Tahle situace mrzí i mě, z čistě nostalgického hlediska.

5. Máte také svůj affil projekt nebo se věnoval pouze poradenstvím a správou affil programu?

Na vlastní projekty nezbývá čas a tak se alespoň ve své době starám o konzultace pro partnery a pomáhám růst jejich online businessu v rámci affiliate projektů.

od VIVNetworks přes Twitter

1. Jaké výhody vidí Allianz zapojením do sítě CJ?

Myslím, že přehledně jsem to obsáhl již v otázce č.5, a kromě toho bych ještě dodal, že pro mě jako pro publishera je výhodou i české zázemí v podobě VIVNetworks.

Svěřte mi svůj e-mail a získejte ZDARMA:

  • PDF brožurku s tipy na linkbuilding vašich projektů
  • 5ti týdenní e-mail kurz o affiliate marketingu
  • 2x měsíčně novinky a zajímavosti ze světa affiliate byznysu

Latest Comments
  1. Petr

    Dobrý den, kdy byl publikován tento rozhovor?
    Nepochopím, proč to není někde viditelně napsané…

  2. fandor

    S Jirim Novym jsem byl v kontaktu, kdyz jsem delal letenkovy affil a musim rict, ze je to byl zdaleka nejkvalitnejsi affiliate manazer, na ktereho jsem v CR narazil. Komunikoval, snazil se vyjit vstric, prichazel s vlastnimi napady. Myslim, ze Pelikan o dost prisel, kdyz se nedohodli na dalsi spolupraci.

  3. Lukas

    Zajímavý rozhovor, díky. Mě by jen zajímalo, zda pan Nový nemá ambice vybudovat něco vlastního, protože takto maká na druhých a myslím, že je ho škoda. Ale musím uznat, že pokud stíhá poctivě všechna odvětví internetového marketingu pro takovou firmu, je fakt klasa.

Napsat komentář