Rozhovor: Jiří Urban (Potenza.cz)

Jiří Urban je affiliate manažerem jedné z nejstarších affiliate sítí v ČR potenza.cz (skupina Ogilvy Group), dříve působil jako affiliate manažer průkopnické finanční affiliate sítě v sektoru lead gen eSpoluprace.cz.

Snímek obrazovky 2013-06-30 v 10.06.42 PM


1. Ahoj Jirko, děkuji že jsi přijal rozhovor pro Affilblog. Má první otázka směřuje na tvé současné zaměstnání a to affiliate management sítě Potenza.cz. Mohl bys nám říct jak dlouho tato síť funguje, kolik má aktivních partnerů a kolik vyplácíte měsíčně celkově partnerům na provizích (motivace pro čtenáře)?

Ahoj Františku, já děkuji za pozvání. K tvojí první otázce. Historie Potenzy sahá až do roku 2004, jedná se tedy o vůbec nejstarší affiliate síť v ČR.
Aktuálně máme více něž 800 aktivních partnerů. V objemu měsíčně vyplacených provizích se pohybujeme mezi českými affiliate sítěmi v první čtyřce.

2. Více než 2 roky jsi působil jako affiliate manažer provizní sítě eSpoluprace.cz, můžeš nám říct co tě vedlo k přechodu ke konkurenční Potenze?

V provizní sítí eSpoluprace.cz, resp. společnosti Elephant Orchestra jsem působil krásné dva roky. Někdy však člověk potřebuje po určitém čase nový impuls. Shodou okolností se v době kdy jsme začal uvažovat o změně, naskytla příležitost nastoupit do Potenzy a tuto novou výzvu jsem přijal. Lákala mě výzva nové provizní sítě pod hlavičkou nadnárodní společnosti, která z mého pohledu nabízela širší možnosti.

3. Aktuálně patříš mezi nejzkušenější affiliate manažery v ČR, mohl bys čtenářům přiblížit jaký je tvůj obvyklý pracovní den a co tato práce obnáší?
Díky, to je příjemné slyšet. Být affiliate markérem je jistě zajímavé zaměstnání. Na jedné straně realizuješ obchod mezi Partnery a Klienty, na druhé máš na starosti další projekty spojené s plynulým chodem celé affiliate sítě. Můj pracovní den se odehrává z větší části v kanceláří, kde odbavuji právě dotazy partnerů a klientů. Dále řeším aktuálních kontinuální projekty (vývoj platformy DT, úprava webu, PR aktivity, akvizice nových klientů, další administrativa, aj.). Jsem toho názoru, že je dobré udržovat také osobní vztah s partnery, proto s nimi nejraději bavím o možnostech spolupráce přímo na schůzce.

4. Máš také své vlastní projekty a zkušenosti z affiliate marketingem z pozice partnera?
Již delší dobu přemýšlím o realizování některých projektů, jen je důležité aby nedošlo k možnému střetu zájmů. Aktuálně však žádný svůj projekt nemám.

5. Byl jsi na nějaké affiliate konferenci v zahraničí? Popřípadě jaké materiály doporučuješ affiliate partnerům v ČR, kteří se chtějí zlepšit či začít?

Doposud jsem se účastnil pouze lokálních konferencí zabývajících se všeobecně online(affiliate) marketingem. Letos však máme v plánu prezentovat Potenzu na konferenci v A4U Expo v Londýně (http://www.a4uexpo.com/), která je považována za obdobu Affiliate Summit v USA. Na tuto novou zkušenost se velmi těšíme.

K tvému druhému dotazu:
Existuje spousta obecných, volné přístupných příruček, které začínajícím partnerům přiblíží svět affiliate. Důležitá je ale praxe. Dle mých zkušeností je vhodné, aby si partner vybral pokud možno vertikálu, která mu je blízká (nebo dlouhodobě funguje), používal relevantní traffic a testoval a testoval (používal různé zdroje trafficu, kampaň analyticky vyhodnocoval). Nastavit a vyladit kampaň tak, aby fungovala chce čas.

6. Můžeš nám přiblížit v jaké situaci je aktuálně potenza? Plánujete nějaký upgrade softwaru (který se od spuštění sítě před mnoha lety nezměnil), případně přechod na jiny software? Rozhraní běží na staré verzi DirectTrack, která už aktuálně nabízí mnohem přehlednější a použitelnější variantu svého SW.
Software, který Potenza využívá je již delší dobu nezměněn a máš pravdu, rozhraní pro partnery nemusí být dle naší zkušenosti pro všechny na první pohled přehledné. Na tomto se nyní snažíme zapracovat a v nejbližších měsících se partneři dočkají rozhraní upraveného. Direct Track (DT) uvolnil novou verzi pro administrátory, proto verzi pro partnery musíme nakódovat zvlášť. O změně jsme uvažovali, nakonec jsme se však rozhodli na DT zůstat, vylepšit ho. Jinak musím konstatovat, že DT je oproti systémům se kterými jsem se setkal velmi svižný, přesně měří a je zde i mnoho různých možností nastavení.

7. Kolik nabízí Potenza aktuálně kampaní. Jaké jsou nejzajímavější a pro partnery nejlukrativnější kampaně? Které bys partnerům doporučil využívat a pro koho jsou určeny?
Aktuálně máme aktivních 35 kampaní. Všeobecně nejzajímavější kampaně jsou z oblastí pojištění, financí, gaming, e-shopy a energie.
Dlouhodobě bych partnerům doporučil např.: kampaně Tchibo, Klikpojištění, Parfums nebo Crediton. Tyto kampaně jsou otevřeny všem registrovaným affiliate partnerům. Pro partnery se zajímavými objemy máme samozřejmě připraveny individuální podmínky (provize, reklamní formáty).

8. Připravujete nějaké nové kampaně? Pokud nemůžeš konkrétně jmenovat tak o jaký segment se jedná?
Dlouhodobě se snažíme hledat vhodné kampaně, které by partneři ocenili, aktuálně máme rozjednaných několik zajímavých klientů. V nejbližší době spustíme např.: kampaň Airbank půjčka

9. Jakými argumenty bys přesvědčil inzerenta, aby se přidal k vám a ne ke konkurenčním affiliate sítím?
Zmíním především tyto body:

• Stabilní zázemí (finanční, právní, manažerské) nadnárodní firmy. Žádné nečekané zvraty pro inzerenti ani partnery.

• Kvalitní podpora pro partnery

• Nejdelší historie a dlouhodobé zkušenosti sítě a lidí kolem ní a to nejenom v oblasti affiliate marketingu. Schopnost poradit i s optimalizací affiliate programu na strategické marketingové úrovni.

• Pokrytí všech vertikál.

• Možnost realizace pro nespecializované partnery

10. Některé affiliate sítě mají problémy s pravidelným vyplácením provizí, mohl bys uvést jak je na tom Potenza a jak řešíte výplaty u vás?
Affiliate síť Potenza je součástí nadnárodní firmy kótované na burze, partneři tedy mají mnohem větší jistotu, že bude jejich faktura vždy pravidelně proplacena. Faktury platíme ke dni splatnosti (splatností od 14 dní).

11. Co bys chtěl vzkázat čtenářům affilblogu
Čtenářům affilblogu přeji především úspěšně realizované projekty a nápady spojené nejen v online marketingu. Pokud pak disponují zajímavou návštěvností, kterou chtějí efektivně zhodnotit, ať mě kontaktují na [email protected] , kde se můžeme pobavit o možnostech spolupráce.
Otázky čtenářů affilblogu

Proč když člověk nevybere provizi za rok do určitého data, tak mají problém s její výplatou? (Michal Kubíček)
Pokud si chce partner vyplatit provize pouze jednou ročně, je to samozřejmě možné, problém to není. Pokud narážíte na informaci ohledně vyplacení provize z minulého roku, tak musíme respektovat zákon o účetnictví, kde výnosy jednoho roku nelze převádět do druhého.
Proto i provize z jednoho roku musíme převádět nejpozději tak, aby účetně byly uznatelné v roce do kterého patří.

Děkuji mnohokrát Jirkovi za podrobné reakce, pokud máte jakékoliv dotazy neváhejte se zeptat v komentářích. Pokud se vám rozhovor líbil nezapomeňte jej sdílet na sociálních sítích.

Svěřte mi svůj e-mail a získejte ZDARMA:

  • PDF brožurku s tipy na linkbuilding vašich projektů
  • 5ti týdenní e-mail kurz o affiliate marketingu
  • 2x měsíčně novinky a zajímavosti ze světa affiliate byznysu

Latest Comments
  1. George

    Děkuji za rozhovor a rád slyším, že DT projde modernizací 🙂
    Mě osobně docela chybí statistika či nějaký přehled fakturace a vyplacených provizí.

  2. Daniel

    Znám již dlouho, ale ještě jsem nevyzkoušel. Možná přišel čas pro registraci. Díky za zajímavý rozhovor i web. 🙂

Napsat komentář