Obecné informace
  • Partner (advertiser, affiliate) = posílá cílený traffic, publikuje reklamu, vydělává provize
  • Zákazník (customer) = partner posílá zákazníky obchodníkovi
  • Obchodník (merchant) = chce cílený traffic, má produkt k propagaci, platí provize
  • Ref link – odkaz s referal kódem partnera
  • Affiliate marketing – provizní marketing, způsob zvyšování obratu (zakázek, kontaktů, objednávek) pomocí affiliate partnerů.
  • Affiliate manažer – správce provizního programu
  • Affiliate síť – Provizní program do kterého se může zapojit více obchodníků
  • Provizní program – systém umožňující přijímat, sledovat a evidovat affiliate provize partnerů
  • Přeposílání objednávek – Partner si stáhne nabídku obchodníka k sobě , Objednávka je provedena na straně partnera a přepošle se dodavateli (mailem, API)
  • Dropshipping – Podobné jako přeposílání, určitý druh velkoobchodní spolupráce. Partner přepošle objednávku a ta se vyřizuje jeho jménem
  • VOC – velkoobchodní cena
  • PAP – Post Affiliate Pro komplexní nástroj pro správu vašich zprostředkovatelských kampaní
  • Cookie – důležitý prvek zákazníckého prihlížeče, který umožňuje affiliate programu zaznamenat provozi partnerovi za uskutečněný nákup

Názvosloví a metriky

  • EPC – earning per click – průměrný zisk za 1 klik
  • PPA – pay per action – fixní platba za lead (sjednaný kontakt, půjčkové firmy)
  • PPS (CPS) – pay per sale – platba za objednávku (%)
  • PPL (CLP) – pay per lead – platba za registraci (fix)
  • PPC – pay per click – platba za klik (někdy se kombinuje s PPA)
  • CPA – cena za akci
  • CPC – cena za klik
  • CPL – cena za lead
  • eCPC – earning per hundred click – výdělek za 100 kliků = Provize / 100 kliků
  • eCPM – průměrná provize za 1000 zobrazení
  • CR (%) -Konverzní poměr – počet kliků / počet leadů * 100
  • CTR – clickthrough rate – míra prokliku
  • CTR (%) = počet prokliků / počet zobrazení * 100
  • Traffic – Uživatelé, které partneři přivádí na stránky obchodníka
  • Lead – uskutečněná akce (vyplněný kontaktu nebo objednávky)
  • Imprese – počet zobrazení
  • Provize – odměna partnera za uskutečněnou akci